Το πολύπαθο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Ποια projects καθυστερούν και ποια παίρνουν μπρος

Διαμαρτυρία στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014.
(EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ)
Διαμαρτυρία στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014. (EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ) EUROKINISSI

Το (πολύπαθο) πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεω. Ανέφικτος ο στόχος για άντληση εσόδων 1,4 δισ. ευρώ το 2015. Ποια projects καθυστερούν και ποια παίρνουν μπρος

Η Ελλάδα δεν θα επιτύχει τον στόχο που έχει τεθεί για την άντληση εσόδων ύψους 1,4 δισ. ευρώ από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, για το τρέχον έτος, 2015, γνωστοποιεί, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Reuters, o πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιος Πιτσιόρλας.

"Η Ελλάδα θα χάσει τον στόχο για έσοδα ύψους 1,4 δισ. ευρώ το 2015, λόγω της καθυστέρησης της συμφωνίας για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ύψους 1,2 δισ. ευρώ", εξηγεί ο κ. Πιτσιόρλας, για να προσθέσει πως "ο φετινός στόχος είναι ανέφικτος".

Ωστόσο, όπως έσπευσε ο ίδιος να διευκρινίσει, είναι ρεαλιστικός ο στόχος για τα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων το 2016.

Να σημειωθεί πως ο στόχος για τα έσοδα από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων το 2016 είναι 3,7 δισ. ευρώ, ενώ ο στόχος για το 2017 έχει τεθεί στα 1,3 δισ. ευρώ.

Περιφερειακά αεροδρόμια

"Η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική κοινοπραξία Fraport μπορεί να μην ολοκληρωθεί εγκαίρως ώστε να είναι σε θέση το ελληνικό δημόσιο να λάβει το τίμημα των 1,2 δισ. ευρώ έως τον Δεκέμβριο του 2015", εξήγησε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Ωστόσο, ο κ. Πιτσιόρλας διεμήνυσε πως μέχρι το τέλος του χρόνου, το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει υλοποιήσει ένα πολύ σημαντικό μέρος της πρώτης φάσης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, επαναλαμβάνοντας ωστόσο πως ο στόχος των 1,4 δισ. ευρώ είναι ανέφικτος.

"Η συμφωνία με τη Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρομία θα ολοκληρωθεί φέτος, ωστόσο θα απαιτηθούν αρκετοί μήνες έως ότου ξεκινήσει η μεταβίβαση και η Ελλάδα λάβει τα χρήματα", προσθέτει ο κ. Πιτσιόρλας.

"Εάν η Fraport δεν είναι έτοιμη να υπογράψει τη σύμβαση στις αρχές Οκτωβρίου, οπότε και λήγει η εγγυητική της επιστολή, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε το ενδεχόμενο μιας σύντομης παράτασης", συμπλήρωσε ο ίδιος.

ΟΛΘ

Όπως γνωστοποίησε στη συνέχεια ο κ. Πιτσιόρλας, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει αύριο Πέμπτη, προκειμένου να εγκρίνει μια αλλαγή σε ό,τι αφορά τους όρους της προσφοράς για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.

Ποια θα είναι η αλλαγή; Οι επενδυτές θα κλ ηθούν να καταθέσουν προσφορά για το 51% του ΟΛΘ έως τον Φεβρουάριο του 2016, του ποσοστού 67% που είχε αρχικά τεθεί προς αξιοποίηση.

Ταυτόχρονα όμως θα υπάρχει επιλογή και για την απόκτηση του υπόλοιπου ποσοστού 16%.

"Το ενδιαφέρον και των οκτώ υποψήφιων επενδυτών παραμένει ισχυρό. Εκείνος που θα επικρατήσει, θα επενδύσει ποσό ύψους περί τα 100 εκατ. ευρώ", σημειώνει ο κ. Πιτσιόρλας.

ΔΕΣΦΑ

Σε ό,τι αφορά την απόκτηση του 66% του ΔΕΣΦΑ από την Αζερική Socar, έναντι τιμήματος 400 εκατ. ευρώ, ο κ. Πιτσιόρλας εξήγησε πως η μεταβίβαση θα ολοκληρωθεί εντός του 2015.

Ταυτόχρονα ο κ. Πιτσιόρλας επιβεβαίωσε πως από το 66% που θα αποκτήσει η Socar, θα πουλήσει το 17% του ΔΕΣΦΑ σε ευρωπαϊκή εταιρείας, ώστε να ξεπεραστούν τα νομικά κωλύματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δημιουργία μονοπωλίων.

"Αυτή τη στιγμή υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον (για την απόκτηση του 17% του ΔΕΣΦΑ) από ευρωπαϊκές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η βελγική Fluxys", σημειώνει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Αστέρας και Ελληνικό

Ερωτηθείς για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης σε Αραβο-τουρκικό fund, ο κ. Πιτσιόρλας εμφανίστηκε αισιόδοξος.

Συγκεκριμένα, σημείωσε πως οι διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές θα ολοκληρωθούν σύντομα, ώστε να βρεθεί λύση, η οποία θα ικανοποιεί τόσο το επιχειρηματικό πλάνο, όσο και τους όρους που έχουν τεθεί σε νομικό επίπεδο.

Τέλος ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δεσμεύθηκε πως αμέσως μετά τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου, η Ελλάδα θα βάλει μπρος την εφαρμογή της συμφωνίας ύψους 915 εκατ. ευρώ για την εκμίσθωση του Ελληνικού από τη Lamda Development.

SHARE:

24Media Network