Πανελλήνιες 2015: Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα στα τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης. Το 4ο θα κρίνει βάσεις και αριστούχους

Πανελλήνιες 2015: Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα στα τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης. Το 4ο θα κρίνει βάσεις και αριστούχους

Εφ' όλης της ύλης θέματα, με κλιμακούμενη δυσκολία, αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις, με περισσότερα ζητούμενα από την περσινή χρονιά, σχολιάζουν φροντιστές από τον "Στόχο" και τον "Θεσμό" τα σημερινά θέματα στα 4 μαθήματα Κατεύθυνσης στις Πανελλήνιες 2015. Οριστική "αυλαία" για την Νεοελληνική Λογοτεχνία

Κλιμακούμενης δυσκολίας, αλλά και θέματα και εφ’ όλης της ύλης για “καλά προπονημένους” μαθητές χαρακτηρίζουν τα σημερινά ζητούμενα ερωτήματα στα συνολικά τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης, καθηγητές από τα φροντιστήρια “Στόχος” και “Θεσμός” στην τρίτη συνεχή ημέρα για τις Πανελλήνιες 2015 .

Συγκεκριμένα, χιλιάδες υποψήφιοι εξετάστηκαν σήμερα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θεωρητική Κατεύθυνση), Βιολογία (Θετική Κατεύθυνση), Χημεία-Βιοχημεία (Τεχνολογική Κατεύθυνση-κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Τεχνολογική Κατεύθυνση-κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).

Το NEWS 247 σε συνεργασία με τα φροντιστήρια ” Στόχος και ” Θεσμός ” σάς μεταδίδουν τα θέματα και τις απαντήσεις σε όλα τα μαθήματα.

Πιο αναλυτικά, οι φροντιστές μέσης εκπαίδευσης από τα φροντιστήρια του Πειραιά και του Αμαρουσίου κατέθεσαν στο NEWS 247, ένα πρώτο σχόλιο για όσα κλίθηκαν σήμερα να απαντήσουν χιλιάδες υποψήφιοι.

Σε ό, τι αφορά στις ” Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων” οι καθηγητές Γ. Τασσακοπούλου και Σ. Μαλάνος, σχολιάζουν ότι τα θέματα ήταν ίδιας δυσκολίας με τα περσινά θέματα. “Ήταν αναμενόμενα και σίγουρα θα βοηθήσουν τους τελειοφοίτους να γράψουν υψηλούς βαθμούς και να πετύχουν υψηλές επιδόσεις. Μάλιστα, ‘έπιασαν’ σχεδόν όλο το εύρος της ύλης, οπότε και οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επιδείξουν σε κάθε επίπεδο τις γνώσεις τους”.

Μιλώντας στο NEWS 247, οι καθηγητές Ε. Λιαπάκη, Δ. Κυριακόπουλος και Γ. Μαντζαρίδης από το φροντιστήριο “Θεσμός”, σχολίασαν τα θέματα στη Βιολογία Κατεύθυνσης, αναφέροντας ότι: “Τα θέματα Α και Β ήταν σχετικά απλά και επιτρέπουν στο μαθητή να γράψει σίγουρα τη βάση. Τα θέματα Γ και Δ είναι πιο δύσκολα και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους”. Ωστόσο, όπως και οι τρεις συμφωνούν πρόκειται για περισσότερο απαιτητικά θέματα σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2013 -14.

Αυξημένη προσοχή έπρεπε να δώσουν όμως και όσοι υποψήφιοι Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) διαγωνίστηκαν σήμερα στη Χημεία – Βιοχημεία. Οι φροντιστές εξηγούν: “Τα θέματα Α και Β αφορούν την Χημεία. Τα ερωτήματα Α1 έως Α4 είναι βατά και μπορούν να απαντηθούν από έναν σχετικά μέτρια προετοιμασμένο μαθητή. Στο Α5 χρειάζεται προσοχή στη διάκριση των ενώσεων Α και Ζ, ποια είναι πιο δραστική, γιατί αν γραφούν αντίστροφα, χάνεται όλο το υποερώτημα. Το Β1 είναι για καλά προετοιμασμένους μαθητές, χωρίς όμως κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Το Β2 υποερώτημα είναι πολύ εύκολο, για να πιάνει τις ίδιες μονάδες με το Β1. Το Β3 είναι υποερώτημα που ακουμπά στην ουσία της Χημείας που είναι το «Πείραμα», θα ήταν όμως πολύ πιο εύκολο να απαντηθεί από τους μαθητές αν πραγματοποιούνταν και πειράματα σε όλες τις σχολικές μονάδες, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Τα θέματα Γ και Δ αφορούν την Βιοχημεία. Πρόκειται για θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας που αφορούν όλη την ύλη”.

Τέλος, η κυρία Τόλια Παγώνα από τα φροντιστήρια “Στόχος” που κλίθηκε να σχολιάσει τα θέματα στο μάθημα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας – Θεωρητικής Κατεύθυνσης, εξήγησε ότι: “Ήταν σύνθετα θέματα, εξόχως απαιτητικά, με πολλά ερωτήματα. Θεωρώ λοιπόν ότι απευθύνονται σε επαρκέστατα προετοιμασμένους μαθητές”.

Υπογραμμίζουμε ότι είναι η 3η φορά που εξετάζεται ο ποίημα του Διονυσίου Σολωμού στην τελευταία πενταετία με αποτέλεσμα οι ερωτήσεις, οι οποίες τέθηκαν στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο διαγώνισμα, να απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και εμβάθυνση.

Κρίνεται βέβαια λόγω διαφορετικού ύφους και τεχνοτροπίας δύσκολη και η σύγκριση για τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών στο παράλληλο κείμενο. Οι επιμέρους ερωτήσεις απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική ικανότητα από τους μαθητές για συγκροτημένες και εύστοχες απαντήσεις.

Να σημειωθεί τέλος, ότι σήμερα έπεσε η “αυλαία” στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, καθώς από το 2016 καταργείται οριστικά η εξέτασή του και άρα, παύει να συνυπολογίζεται ως μάθημα που κρίνει την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα