Ξεκινά η συζήτηση για τις αλλαγές στην εκπαίδευση. Τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου

Ξεκινά η συζήτηση για τις αλλαγές στην εκπαίδευση. Τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το Σχέδιο Νόμου με τις αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Στα βασικά σημεία, οι αλλαγές στη σύσταση μεταπτυχιακών, τα διδακτορικά στα ΤΕΙ, η εκλογή αντιπρυτάνεων, το άσυλο και η κατάργηση της... κοσμίας διαγωγής

Της Μίκας Κοντορούση

Υπό το κλίμα των αντιδράσεων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά και της αντιπαράθεσης μεταξύ Πρυτάνεων και προέδρων των ΤΕΙ ξεκινά σήμερα, στις πέντε το απόγευμα, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου με τις αλλαγές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Στην ίδια Επιτροπή θα ακολουθήσουν τρεις ακόμη συνεδριάσεις: την Τρίτη 25 Ιουλίου στις 4 το απόγευμα, όπου θα κληθούν οι φορείς εκπαίδευσης, την Τετάρτη 26 Ιουλίου στη 1 το μεσημέρι και την Παρασκευή 28 Ιουλίου, στις 10 το πρωί.

Τη Δευτέρα 31 Ιουλίου το Σχέδιο Νόμου θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής και τη 1η Αυγούστου θα ψηφιστεί.

Στις κυριότερες αλλαγές, περιλαμβάνονται:

-Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος ( 2018-2019) θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το νέο νομικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα των πανεπιστημίων. Τον τελικό λόγο και την ευθύνη για τη λειτουργία ενός μεταπτυχιακού προγράμματος, πλέον θα την έχει το γραφείο του υπουργού Παιδείας. Βάσει του νομοσχεδίου, τα Ιδρύματα θα πρέπει να κοινοποιήσουν την απόφαση ίδρυσης των μεταπτυχιακών στον υπουργό Παιδείας, ο οποίος έχει δικαίωμα να προχωρήσει σε παρεμβάσεις στην περίπτωση που κρίνει ότι είναι υψηλά τα τέλη φοίτησης.

-Ένα χρόνιο αίτημα των Ιδρυμάτων με πενταετείς σπουδές ικανοποιεί ο Κώστας Γαβρόγλου, αναγνωρίζοντας ως master, τις πενταετείς σπουδές κυρίως σε πολυτεχνικά τμήματα.

-«Παράθυρο» για την διενέργεια διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους ΕΠΑΛ ορίζεται στο νομοσχέδιο. Τα εν λόγω προγράμματα θα απονέμουν δίπλωμα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Όπως ακριβώς και τα δημόσια ΙΕΚ.

-Σχετικά με τη μετονομασία των ΤΕΙ, το υπουργείο Παιδείας έχει ανοίξει νέους δρόμους, μετά την πρωτοβουλία του για ίδρυση του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω της συγχώνευσης δύο ΤΕΙ. Στο άρθρο 5 του νομοσχεδίου ορίζεται η Ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία ή κατάργηση ΑΕΙ με προεδρικό διάταγμα.

-Επανέρχεται το άσυλο στα ΑΕΙ, με την επέμβαση της αστυνομίας να επιτρέπεται σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής. Η απόφαση για επέμβαση λαμβάνεται από το πρυτανικό συμβούλιο και όχι μόνο από τον Πρύτανη, όπως ίσχυε. Μοναδικές εξαιρέσεις η φωτιά ή το τροχαίο ατύχημα.

-Ακόμη ένα πάγιο αίτημα των ΤΕΙ ικανοποιείται στο νομοσχέδιο, με το υπουργείο Παιδείας να παρέχει το δικαίωμα στα Τεχνολογικά Ιδρύματα να διενεργούν διδακτορικά. Σύμφωνα με τη διάταξη, θα συσταθεί Επιτροπή από τον υπουργό Παιδείας αποτελούμενη από καθηγητές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, η οποία θα εισηγηθεί στην ηγεσία τα κριτήρια βάσει των οποίων τα Ιδρύματα θα έχουν τη δυνατότητα διενέργειας διδακτορικού.

-Σε ποσοστό 10% του συνόλου της Συγκλήτου, ορίζεται τελικά η συμμετοχή των φοιτητών, με τον εκπρόσωπο να εκλέγεται μαζί με αναπληρωτές για ετήσια θητεία από φοιτητές του Ιδρύματος. Οι φοιτητές έχουν δικαίωμα δικαίωμα συμμετοχής και όχι ψηφοφορίας.

-Το κόκκινο «πανί» για μεγάλη μερίδα πρυτάνεων, είναι η εκλογή αντιπρυτάνεων σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο και με μονοσταυρία.

-Καταργείται η κοσμία διαγωγή και η οποιαδήποτε αναφορά του στους τίτλους σπουδών, όπως ιδίως στα απολυτήρια, τα αποδεικτικά απόλυσης και τα κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών.

-Όπως έγινε γνωστό από την επόμενη σχολική χρονιά, το 4ο επιστημονικό πεδίο που περιελάμβανε τα παιδαγωγικά τμήματα, καταργείται. Στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2018, τα επιστημονικά πεδία μειώνονται σε τέσσερα και η εισαγωγή των υποψηφίων στα εν λόγω τμήματα θα γίνεται από όλες τις κατευθύνσεις χωρίς την εξέταση σε επιπλέον υποχρεωτικό μάθημα, όπως ίσχυε μέχρι φέτος.

SHARE: