Αλλαγή τοπίου στα δημόσια έργα

ΑΘΗΝΑ-ΒΟΥΛΗ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ// ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ.(Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)
ΑΘΗΝΑ-ΒΟΥΛΗ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ// ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ.(Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ) EUROKINISSI

Τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης παρουσίασε ο Χρήστος Σπίρτζης

Τον στρατηγικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, τον οποίο εκπονεί σε συνεργασία με το τεχνικό κόσμο, ανακοίνωσε από το βημα του συνεδρίου για τις υποδομές και τις μεταφορές που έγινε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου, ο Χρήστος Σπιρτζης.

Συγκεκριμένα προβλέπεται:

Η δημιουργία σχεδιασμού των δημόσιων δομών, καθώς, όπως τόνισε, είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει τμήμα στρατηγικού σχεδιασμού την ώρα που το υπουργείο επιδοτεί τις αστικές συγκοινωνίες, χωρίς να μπορεί να γνωρίζει αν υλοποιούνται τα έργα. Αυτό θα συμβεί, πρωτίστως με την καλύτερη στελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών.

Η θεσμοθέτηση και υλοποίηση κεντρικών ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως, για παράδειγμα, των αδειοδοτήσεων. Αυτή τη στιγμή, πάνω από 40 φορείς εμπλέκονται στη διαδικασία αδειοδότησης των έργων, επομένως είναι αναγκαία η ηλεκτρονικοποίηση.

Οι δράσεις εξωστρέφειας. Όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών. πρέπει και οι δημόσιες υπηρεσίες και οι δημόσιοι φορείς να αναπτύσσουν δράσεις εξωστρέφειας. Επεσήμανε, ωστόσο, ότι, αυτή τη στιγμή, είναι πολύ καλά τα πράγματα, ειδικά στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Μέσα στον επόμενο μήνα, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη δημοσιοποίηση των έργων. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, ο πολίτης πρέπει να γνωρίζει τα έργα που έχουν προγραμματιστεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη. Επίσης, θα προχώρησε και η δημιουργία μητρώων
των εταιρειών και των φυσικών προσώπων.

"Όχι στη συνέχιση του θολού τοπίου. Όχι στρεβλές στελεχώσεις, μιλάμε για ένα πραγματικό σύστημα παρακολούθησης των έργων. Πρέπει να καταγράφονται όλα μέσα από το
Ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργίας και συντήρησης των τεχνικών έργων. Πρέπει να υπάρχει ένα κεντρικό σύστημα καταγραφής των δομών, για να γίνεται και ένας προγραμματισμός και τεχνικός και οικονομικός. Δεν πρέπει να κάνουμε έργα και να τα παρατάμε" πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών.

Ο υπουργός στάθηκε και στο ζήτημα των κριτηρίων με βάση τα οποία γίνεται η επιλογή των έργων. "Δεν πρέπει να πηγαίνουμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα στις υποδομές. Η επιλογή των έργων γίνεται συνήθως με βάση την εκλογική περιφέρεια και τους φίλους του υπουργού" σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και διευκρίνισε ότι, επειδή οι πόροι είναι περιορισμένοι, πρέπει να γίνεται σωστή ιεράρχηση. Πρέπει να ιεραρχήσουμε επιτέλους τις ανάγκες στη χώρα και γι αυτό, θα γίνει διαβούλευση για την ιεράρχηση και τη χρηματοδότηση αυτών των έργων.

Σχετικά με την κριτική που ασκείται για το αν έχουν βγει το τελευταίο καιρό νέα έργα και νέες δημοπρασίες, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι, αυτό που κληρονόμησε η κυβέρνηση είναι η μεταφορά ποσών και έργων από τη μια χρονιά στην άλλη, που δεν θα γίνουν ποτέ. "Δεν βγαίνουν έτσι τα έργα με στρεβλές διαδικασίες και εκπτώσεις" συμπλήρωσε.

Ένα εκατομμύριο ευρώ κέρδος από την επαναδιαπραγμάτευση των έργων

Στη δυσμενή συγκυρία κάτω από την οποία γίνονται τα έργα στάθηκε, στη δική του ομιλία, ο γ.γ. Υποδομών, Γιώργος Δέδες. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, στη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης στην οποία προχώρησε το υπουργείο, οι αρχικές απαιτήσεις των παραχωρησιουχων ήταν 1,6 δισ. και η τελική συμφωνία έκλεισε στα 676 εκατομμύρια.

Ο κ. Δέδες ανέφερε ότι οι πόροι έχουν μειωθεί στο μισό σε σχέση με την προηγούμενη προγραμματική περίοδο, καθώς και ότι το χρονοδιάγραμμα ήταν αμείλικτο, από την πλευρά της Κομισιόν, για την άμεση ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, παρά την έλλειψη πόρων.

Ο κ. Δέδες έκανε λόγο για μια εικόνα απόλυτου βαλτώματος που παρουσίαζαν τα έργα των αυτοκινητοδρόμων τον Φλεβάρη του 2015, επισημαίνοντας ότι, αν
δεν τα κατάφερνε η κυβέρνηση και αν έπρεπε να επιστρέψουμε τα κονδύλια στην Ευρώπη, θα μιλούσαμε για τόσα δις, που θα χρειάζονταν 2 επιπλέον μνημόνια η Ελλάδα για να συνέλθει.

SHARE:

24Media Network