Ελληνική Αγωγή: Ερώτηση 53 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα αντιεπιστημονικά προγράμματα στα σχολεία

Νίκη Κεραμέως
Νίκη Κεραμέως EUROKINISSI

Γιατί η υπουργός Παιδείας ενέκρινε την εισαγωγή των αντιεπιστημονικών προγραμμάτων της "Ελληνικής Αγωγής" του κ. Γεωργιάδη στα δημόσια σχολεία; Σκοπεύει να ακυρώσει την απόφασή της μετά τις αντιδράσεις, ρωτούν 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ερώτηση και ΑΚΕ προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη και της αναπλ. Τομεάρχη Μερόπης Τζούφη με θέμα: «Γιατί η υπουργός Παιδείας ενέκρινε την εισαγωγή των αντιεπιστημονικών προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» του κ. Γεωργιάδη στα δημόσια σχολεία; Σκοπεύει να ακυρώσει την απόφασή της μετά τις αντιδράσεις»;

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

  • Προκύπτουν σοβαρά νομικά, ηθικά και παιδαγωγικά ζητήματα από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εγκρίνει, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κατόπιν εντολής της πολιτικής ηγεσίας, εκπαιδευτικά προγράμματα της «Ελληνικής Αγωγής» που διαδίδουν αντιεπιστημονικές και εθνικιστικές απόψεις για τη γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό.
  • Η «Ελληνική Αγωγή», εταιρία συμφερόντων του υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων και αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας Άδωνη Γεωργιάδη έχει λάβει έγκριση υλοποίησης εκπαιδευτικών της προγραμμάτων στα δημόσια σχολεία κατά τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022.
  • Η συμμετοχή των μαθητών στα συγκεκριμένα προγράμματα είναι προαιρετική και δωρεάν. Ωστόσο, δε διευκρινίζεται αν τα προγράμματα προσφέρονται δωρεάν από την «Ελληνική Αγωγή» και αν προκύπτει επιβάρυνση για το Δημόσιο στην περίπτωση που μαθητές επιλέξουν να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο πρόγραμμα.
  • Επίσης, στην παράγραφο 5 της απόφασης με αριθ. Πρωτ: Φ1/ΓΜ/66271/10603/Δ7 ορίζεται ότι: «το πρόγραμμα υλοποιείται στους χώρους της Σχολής Ελληνική Αγωγή από εκπαιδευτές-παιδαγωγούς του φορέα».
  • Η εισαγωγή των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» στο δημόσιο σχολείο, όπως και η υλοποίησή τους σε χώρους του φορέα, συνιστά άμεση διαφήμιση και προώθηση του εμπορικού προϊόντος της εταιρείας, προσελκύοντας τμήματα, τάξεις ή ολόκληρα σχολεία.
  • Οι συγκεκριμένες εγκρίσεις είναι πρωτοφανείς και σκανδαλώδεις, καθώς τα μέλη της κυβέρνησης απαγορεύεται να συνάπτουν οποιαδήποτε μορφής σύμβαση με το Δημόσιο, από την οποία γεννάται οποιοδήποτε όφελος αυτών ή τρίτων.
  • Οι πρόσφατες αποκαλύψεις για την έγκριση των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» από το υπουργείο Παιδείας φανερώνουν πως ιδιωτική εταιρία που συνδέεται με τον υπουργό Ανάπτυξης ασκεί εμπορική δραστηριότητα με άμεσο και έμμεσο όφελος, ενώ απολαμβάνει προβολή και διαφήμιση από κρατικό φορέα.
  • Η «συνεργασία» του υπουργείου Παιδείας με την «Ελληνική Αγωγή» αποτυπώνεται και στα έγγραφα που έχουν αναρτηθεί στη Δι@υγεια. Επί των ημερών της Νίκης Κεραμέως, η «Ελληνική Αγωγή» έχει λάβει άδεια Φροντιστηρίου-Κέντρου Ξένων Γλωσσών και άδεια Κέντρου Δια Βίου Μάθησης, παρέχοντας βεβαιώσεις σπουδών χωρίς καμία πιστοποίηση της ύλης και του προγράμματος.
  • Η «Ελληνική Αγωγή» διακινεί συστηματικά ψευδο-επιστημονικές θεωρίες για θέματα γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού, διαδίδοντας μύθους και αναληθή γεγονότα.
  • Οι απόψεις της για τη σύγχρονη επιστήμη της Γλωσσολογίας έχουν τόση σχέση όσο έχουν οι αντι- εμβολιαστές και οι «ψεκασμένοι» με την Ιατρική. Επιπλέον, μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού ή συνεργάτες της εταιρίας διαθέτουν ακαδημαϊκούς τίτλους αμφιβόλου ποιότητας ή εκφράζουν δημόσια φιλοναζιστικές απόψεις.

Σύμφωνα με τα παραπάνω,

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

  1. Σκοπεύει να ακυρώσει την έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής», συμφερόντων του υπουργού Ανάπτυξης & Επένδυσης;
  2. Γιατί εγκρίθηκαν τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσφέροντας προβολή και διαφήμιση των εμπορικών προϊόντων και υπηρεσιών της εν λόγω ιδιωτικής εταιρείας κατά παράβαση της νομοθεσίας και κάθε κανόνα δεοντολογίας;
  3. Προκύπτει οικονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο, ανεξάρτητα από τη δωρεάν συμμετοχή των μαθητών στα συγκεκριμένα προγράμματα;
  4. Με ποια ακαδημαϊκά και παιδαγωγικά κριτήρια εγκρίθηκαν τα προγράμματα από το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι το περιεχόμενό τους στηρίζεται συστηματικά σε εθνικιστικές, ρατσιστικές και ξενοφοβικές απόψεις που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης, καλλιεργούν fake-news και διαδίδουν μύθους για τη γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό;
  5. Υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ ζήτησαν τη γνώμη των Φιλολογικών Ενώσεων, των Φιλολογικών, Ιστορικών και Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων για τα συγκεκριμένα προγράμματα; Αν όχι, σκοπεύουν να το πράξουν έστω και τώρα;
  6. Η διοίκηση του ΙΕΠ που έχει μετατρέψει το Ινστιτούτο σε μηχανισμό διάχυσης ακροδεξιών, εθνικιστικών, ρατσιστικών και ανορθολογικών αντιλήψεων στην εκπαίδευση, εξακολουθεί να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της υπουργού Παιδείας;

Ζητείται από την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων να καταθέσει, για την ενημέρωση της Βουλής και της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΙΕΠ για την έγκριση των εν λόγω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, το αίτημα ή τα αιτήματα που υπέβαλλε η «Ελληνική Αγωγή» για την έγκριση των εν λόγω προγραμμάτων και το περιεχόμενο τους, καθώς και τις αποφάσεις του ΙΕΠ για προγράμματα από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι και σήμερα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Νίκη Κεραμέως, Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας, ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Νικόλαος Φίλης
SHARE:

24Media Network