"Σύννεφα" μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Φωτό αρχείου: Σταθμός Ευκλείδης
Φωτό αρχείου: Σταθμός Ευκλείδης MOTIONTEAM

Η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλος του Μετρό της Θεσσαλονίκης προκαλεί νέες τριβές μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Νέο επεισόδιο στο πολύπαθο έργο της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά την πρόταση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου. Η κόντρα μεταξύ της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνεχίστηκε και σήμερα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να σημειώνει ότι τα έργα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι στιγμής έχουν στοιχίσει στον ελληνικό λαό περίπου 800 εκατ. ευρώ. Ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στα Parapolitika FM ανέφερε ότι «μόνο για την ανασκαφή για τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Θεσσαλονίκη, έχουν ξοδευτεί 130 με 135 εκατ. ευρώ και οι ανασκαφές ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί!».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατηγόρησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι πρέπει να συνυπάρχουν αρχαία και Μετρό και τόνισε: «Δυστυχώς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν να καταλάβουν ότι σε μια σοβαρή χώρα μπορούμε να συνδυάσουμε και τα δύο πράγματα. Δηλαδή να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτο και να έχουμε ένα σύγχρονο μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, η οποία θέλουμε να είναι το κέντρο των Βαλκανίων». Και πρόσθεσε: «Όλοι θέλουμε τα αρχαία αλλά θέλουμε και Μετρό. Και πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν μπορεί μια ανασκαφή να κρατάει για πάντα. Και κάτι ακόμα: Δεν μπορούμε να μη βλέπουμε και το κόστος και να θεωρούμε ότι είναι κάτι το οποίο δεν έχει και τόσο πολύ μεγάλη σημασία».

Όσον αφορά τις μελέτες που υποστηρίζουν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ότι υπήρχαν ο Κ. Αχ. Καραμανλής είπε:

«Αντιμετώπισαν το ζήτημα με προχειρότητα. Οι μελέτες ήταν πραγματικά “στο γόνατο”. Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες ανυπόγραφες. Για να καταλάβουμε όλοι, στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για 4,5 χρόνια γιατί τσακωνόμαστε πώς να διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε και πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε. Αυτό είπα και εγώ στην Επιτροπή και η νέα διοίκηση της “Αττικό Μετρό”. Και πρέπει να βγούμε από αυτήν την αντιπαράθεση γιατί δεν έχει κανένα νόημα».

«Το πρόβλημα είναι ο σταθμός Βενιζέλου, που προκρίθηκε η λύση In situ το 2015, όταν ήλθε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία άλλαξε την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε για αποκοπή των αρχαίων, όπως έγινε στο σταθμό στην Αγία Σοφία και όπως έχει γίνει και στην Αθήνα».

Τι θέλει να κάνει η κυβέρνηση

«Εμείς θέλουμε να κάνουμε το εξής γιατί ακούμε παλαβά πράγματα. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί το 2020 όπως έλεγαν οι προηγούμενοι. Δεν παρουσιάζουμε εικονική πραγματικότητα και αρχές του 2023 θα παρουσιάσουμε ένα Μετρό εν λειτουργία και ενιαίο. Όχι ένα κολοβό έργο».

«Η ουσία είναι ότι η όποια καθυστέρηση σημαίνει και παραπάνω χρήματα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε: «Ο πρωθυπουργός είπε στη ΔΕΘ τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και είπε την πραγματικότητα. Είπαμε την απόλυτη αλήθεια. Αυτό ενοχλεί. Ενοχλεί ορισμένους, ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ και την προηγούμενη διοίκηση γιατί δείχνει την απίστευτη ανεπάρκεια και προχειρότητα που αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρά θέματα».

Στρατής: Αδιανόητη η απόφαση της απόσπασης αρχαιοτήτων

Απάντηση στον Κώστα Καραμανλή εξέδωσε ο ο πρώην υφυπουργός Πολιτισμού. ο κ. Κώστας Στρατής ανέφερε ότι είναι "αδιανόητη η απόφαση" για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Με σημερινή του ανακοίνωση δηλώνει συμπαράσταση «στους πολίτες της Θεσσαλονίκης που ήδη κινητοποιούνται για την αποτροπή υλοποίησης αυτής της αποτρόπαιας -από κάθε πλευρά- απόφασης». Ο Κ. Στρατής αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η επαναφορά του θέματος «θέτει ζητήματα διχασμού της πόλης της Θεσσαλονίκης πάνω στο ψεύτικο και ξεπερασμένο δίλημμα "ή αρχαία ή μετρό", που κάποιοι το επαναφέρουν», ότι «οι καινοτόμες τεχνικές λύσεις για τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στη θέση τους έχουν ήδη δρομολογηθεί και υλοποιούνται, ενώ «οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν αγκαλιάσει τη λύση "και αρχαία και Μετρό". «Το συνολικό έργο εξελίσσεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και η έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης τοποθετείται στα τέλη του 2020 (και όχι το 2022, όπως ισχυρίστηκε ψευδώς ο Κ. Μητσοτάκης)», σημειώνει και προσθέτει: «Ο ρεβανσισμός, οι ιδεοληπτικές εμμονές και η εξυπηρέτηση συμφερόντων σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, επιχειρούν να οδηγήσουν την πόλη της Θεσσαλονίκης σε οπισθοδρόμηση, το έργο σε μεγάλες καθυστερήσεις και τους κατοίκους της πόλης σε πολύχρονη ταλαιπωρία».

Για το θέμα και σε σχετική του ανάρτηση ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, παρουσιάζει την αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών όπου φαίνεται η μελέτη για τον επανασχεδιασμό του σταθμού Βενιζέλου.

Μπίλιας: Φθηνότερη η απόσπαση - επανατοποθέτηση των αρχαίων

Την άποψη ότι το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου είναι υπέρ της κυβερνητικής λύσης για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετέφερε ο πρόεδρός του Πάρις Μπίλλιας.

«Είναι η καλύτερη λύση» δήλωσε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, από την πλευρά του ο κ. Μπίλιας επικαλούμενος μελέτες του Επιμελητηρίου.

Αναφέρθηκε μάλιστα στο όνομα του αρχιτέκτονα κ. Κορρέ ο οποίος, όπως ανέφερε, έχει κάνει πολλές αποσπάσεις αρχαιοτήτων στην Ελλάδα και απάντησε ότι είχε ήδη επισκεφθεί τις αρχαιότητες και είπε ότι μπορεί να γίνει και στον σταθμό της Βενιζέλου.

Γιάννης Μυλόπουλος: Αυτοί δεν ήταν που έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ για τα κλειστά μαγαζιά της Βενιζέλου;

Με μια αιχμηρή ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος σχολίασε επίσης τη σύσκεψη φορέων της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας: «Αυτοί δεν ήταν που έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ για τα κλειστά μαγαζιά της Βενιζέλου; Που έβγαζαν ανακοινώσεις ότι δεν αντέχουν ούτε μια μέρα καθυστέρησης για το μετρό; Πώς «κατάπιαν» τώρα την καθυστέρηση των 2,5 επιπλέον χρόνων που επιβάλλει η λύση που αποφάσισε ο ΠΘ; Πάντως τους θαυμάζω: Θυσιάζουν ακόμη και τα επαγγελματικά τους συμφέροντα, για να στηρίξουν το κόμμα τους και τον αρχηγό του!» 

Νωρίτερα, ο κ. Μυλόπουλος είχε υποστηρίξει με άλλη ανάρτησή του ότι «είναι απόλυτη ανακρίβεια, για να μην πω σκόπιμο ψέμα, ότι δήθεν δεν υπάρχει λύση και τάχα δεν υπάρχουν μελέτες για τη Βενιζέλου. Μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί στη Βενιζέλου περισσότερα από 5 εκ. ευρώ σε μελέτες και έργα, τα οποία μπορεί να τα βρει οποισδήποτε μπει στην Διαύγεια και τα οποία δυστυχώς θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων αν πράγματι αλλάξει ο σχεδιασμός. Βοά η Θεσνίκη για το έργο που έγινε τα τελευταία 3,5 χρόνια σε όλα τα εργοτάξια του Μετρό. Μόνον όσοι προσεγγίζουν το Μετρό με σκοπιμότητες και ιδιοτέλεια δεν αναγνωρίζουν την πρόοδο που έχει γίνει. Δυστυχώς οι ίδιοι άνθρωποι που με τις πράξεις και τις παραλήψεις τους έριξαν το Μετρό στα βράχια το 2012-2016, σήμερα επανέρχονται με άλλες ιδιότητες, για να ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ».`

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Θεσσαλονίκη
SHARE: