Ανακοίνωση για το κονστρουκτιβιστικό έλατο των Ιωαννίνων έβγαλε το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Μπορεί πολλοί να κατέκριναν την κίνηση του Δήμου Ιωαννιτών να τοποθετήσει για τις γιορτές ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο, υπάρχουν όμως και αρκετοί που στηρίζουν την τολμηρή επιλογή
- 18 Δεκεμβρίου 2017 11:19
Η φετινή επιλογή του Δήμου Ιωαννιτών να στηθεί εφέτος αντί του παραδοσιακού ελάτου, ένα μοντέρνο και ιδιαίτερα εικαστικό χριστουγεννιάτικο δέντρο προκάλεσε μεγάλη συζήτηση στο διαδίκτυο και ανάμεικτες αντιδράσεις.
Οι υπεύθυνοι του δήμου εξήγησαν ότι επέλεξαν να ξεφύγουν από τον κλασσικό στολισμό, επιλέγοντας ένα δέντρο εμπνευσμένο από τον πύργο του Tatlin: Πρόκειται για έναν πύργο που σχεδιάστηκε από τον Ρώσο αρχιτέκτονα και ζωγράφο Vladimir Tatlin, για να αναγερθεί τα πρώτα χρόνια της ρωσικής επανάστασης στην Πετρούπολη.
Ωστόσο, αρκετοί χρήστες του Twitter που πιθανότατα δεν είναι “φίλοι” της Ρωσικής Πρωτοπορίας, δεν ενθουσιάστηκαν με την επιλογή ενός εκ των πιο φιλόδοξων οικοδομικών σχεδίων του 20ού αιώνα και με τα σχόλιά τους έδειξαν ότι θα προτιμούσαν ένα κανονικό δέντρο.
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποφάσισε να πάρει θέση στο ζήτημα και εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία χαιρετίζει την κίνηση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Δήμου Ιωαννιτών.
Η ανακοίνωση του ΚΜΣΤ αναφέρει:
«Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον μέσω των δημοσιευμάτων Τύπου και κοινωνικής δικτύωσης την υπόθεση του χριστουγεννιάτικου δέντρου στον Δήμο Ιωαννίνων, που αποτελεί άμεση αναφορά στο Μνημείο στην Τρίτη Διεθνή του Ρώσου πρωτοπόρου καλλιτέχνη Βλαντίμιρ Τάτλιν (1919).
Χαιρετίζουμε το γεγονός αυτό για πολλούς λόγους:
– Επειδή θεωρούμε ότι είναι θαρραλέα η απόφαση να χρησιμοποιηθεί εναλλακτική αισθητική για τον στολισμό δημοσίου χώρου για παραδοσιακό εορτασμό,
– Επειδή, διαχειριζόμενοι την συλλογή Κωστάκη, την σημαντικότερη συλλογή έργων ρωσικής πρωτοπορίας στον κόσμο, διαπιστώνουμε με χαρά ότι οι νέοι καλλιτέχνες αντλούν ουσιαστικά στοιχεία έμπνευσης από αυτή την μοναδική για τις ρηξικέλευθες καλλιτεχνικές προτάσεις της αισθητική περίοδο του 20ου αιώνα,
– Επειδή πιστεύουμε στην δημιουργική συνέργεια των τοπικών αρχών με τους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς οργανισμούς και τις καλλιτεχνικές ομάδες,
– Επειδή εκφράζουμε την πεποίθηση πως μέσα από την πράξη αυτή θα βγει κερδισμένος ο δύσκολος διάλογος με την κοινωνία για την εικόνα και τη χρήση του δημοσίου χώρου και παράλληλα θα εξελιχθεί ουσιαστικότερα η προσπάθεια των φοιτητών των Σχολών Καλών Τεχνών να συνδιαλεχθούν με έργα όπως ο Πύργος του Τάτλιν που για την καινοτόμα αισθητική, τεχνική, φιλοσοφική και λειτουργική αξία του αποτελεί σήμερα μοναδικό κεφάλαιο στην παγκόσμια ιστορία της τέχνης.»
(Φωτογραφία: EpirusPost)