Δεντάκης στο NEWS 24/7: “Καμία κυβέρνηση δεν θα επέλεγε τη Μενδώνη, αν θεωρούσε την Τέχνη βασικό κοινωνικό συστατικό”

Δεντάκης στο NEWS 24/7: “Καμία κυβέρνηση δεν θα επέλεγε τη Μενδώνη, αν θεωρούσε την Τέχνη βασικό κοινωνικό συστατικό”

Ο Παντελής Δεντάκης μιλά στο NEWS 24/7 με αφορμή έναν live μαραθώνιο διαγωνισμό χορού μέχρι τελικής πτώσης στο Μπάγκειον!

Ο Παντελής Δεντάκης σκηνοθετεί στο Μπάγκειον ένα διαφορετικό Show! Έναν live μαραθώνιο διαγωνισμό χορού, μέχρι τελικής πτώσης. Ανάμεσά στα 142 ζευγάρια που διαγωνίζονται για 2 μήνες, βρίσκονται η Γκλόρια κι ο Ρόμπερτ, ο Μάριο και η Τζάκυ, ο Τζο και η Ρούμπυ, η Άλις κι ο Τζούλιαν. Προσπαθούν λυσσαλέα για να ξεπεράσουν τα σωματικά και ψυχικά τους όρια, να αντέξουν την εξουθένωση από τις ατελείωτες και συνεχόμενες ώρες χορού, υπομένοντας την κακοποιητική και εξευτελιστική πρακτική του Παρουσιαστή. Κίνητρό τους το έπαθλο των 12.000 ευρώ, τα δώρα των χορηγών ή απλώς τα 7 δωρεάν γεύματα την ημέρα.

Domniki Mitropoulou

“Στο “The show” θα δούμε ανθρώπους να χορεύουν ακατάπαυστα, σαν να μην υπάρχει αύριο. Να ξεγυμνώνονται μπροστά μας, συναισθηματικά και σωματικά. Να ξεπερνούν τα ψυχικά και τα ηθικά τους όρια. Να γελάνε, να κλαίνε, να αγριεύουν, να υστεριάζουν. Να αποκτηνώνονται, να καταρρέουν. Το “The show” είναι ένα online άγριο πάρτυ, μέχρι τελικής πτώσης” αναφέρει ο Παντελής Δεντάκης στο NEWS 24/7 για την παράσταση της οποίας το κείμενο υπογράφει η Κατερίνα Παπαναστασάτου και συνεχίζει αναφερόμενος στους λόγους που επέλεξε να το σκηνοθετήσει “Ήταν μια ιδέα της Ομάδας Γέφυρα, εγώ ακολούθησα. Νομίζω πως ο πιο σημαντικός λόγος που συμμετέχω σ’ αυτή τη δουλειά είναι η απέχθειά μου για τα reality shows. Σ’ αυτά μπορείς να παρακολουθήσεις ένα «εκλεκτό» κομμάτι της κοινωνικής χυδαιότητας, υποκουλτούρας, ανοησίας και σκληρότητας. Μια illustration εκμετάλλευση του ανθρώπου, απέναντι στον άνθρωπο”.

Η οικονομική και κοινωνική ελίτ, ένα κομμάτι της δημοσιογραφίας και οι κυβερνώντες φοράνε τα άψογα ραμμένα κοστούμια τους και τις υπέρλαμπρές τους τουαλέτες και με διάπλατο αλαζονικό χαμόγελο λένε: «Όλα πηγαίνουν θαυμάσια! Ζούμε στην ομορφότερη χώρα του κόσμου! Χαμογελάστε, περπατήστε στον Μεγάλο Περίπατο κι ακούστε Σάκη Ρουβά!»

Σκιαγραφήστε μας τους χαρακτήρες του έργου και τη δυναμική τους…
Οι ήρωες είναι άνθρωποι εξαθλιωμένοι και απελπισμένοι. Μπαίνουν στο show κυνηγώντας μια ευκαιρία! Προσπαθώντας να πιάσουν «την καλή», για να ξεφύγουν από την βαλτωμένη ζωή τους. Είναι διατεθειμένοι να παραχωρήσουν οτιδήποτε προσωπικό, αρκεί να τα καταφέρουν. Παλεύουν απεγνωσμένα για να ζήσουν. Είναι άνθρωποι απλοί, χωρίς ιδιαίτερα χαρίσματα και δεξιότητες· χωρίς… άστρο. Είναι, αυτό που θα αποκαλούσε κάποιος ελιτιστής, ένα μπούγιο από… ανθρωπάκια. Και νομίζω πως αυτό ακριβώς είναι που μας συνδέει μαζί τους.

Πόσο το Show αυτό αντικατοπτρίζει το σήμερα;
Στην Ελλάδα του σήμερα, νομίζω απόλυτα. Το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας βρίσκεται σε μια χαοτική κατάσταση, ζει μέσα σε υπερβολική ανασφάλεια και σύγχυση. Ωστόσο, η οικονομική και κοινωνική ελίτ, ένα κομμάτι της δημοσιογραφίας και οι κυβερνώντες φοράνε τα άψογα ραμμένα κοστούμια τους και τις υπέρλαμπρές τους τουαλέτες και με διάπλατο αλαζονικό χαμόγελο λένε: «Όλα πηγαίνουν θαυμάσια! Ζούμε στην ομορφότερη χώρα του κόσμου! Χαμογελάστε, περπατήστε στον Μεγάλο Περίπατο κι ακούστε Σάκη Ρουβά!»

Domniki Mitropoulou


Σήμερα για ποιο “έπαθλο” πασχίζουν οι περισσότεροι;
Για τους περισσότερους νομίζω πως τα πράγματα δεν αλλάζουν και πολύ μέσα στο πέρασμα των αιώνων. Το έπαθλο είναι η επιβίωση.

Ίσως η επόμενη επανάσταση ξεκινήσει μέσα από τα social.

Ας μπούμε λίγο και στον “χορό” των social media. Εκεί κι αν έχει στηθεί μαραθώνιος διαγωνισμός χορού. Πώς σχολιάζετε τον ρόλο τους;
Είναι κι αυτά μια αποτύπωση της χαοτικής κοινωνικής πραγματικότητας! Ωστόσο, στο μυαλό μου, δεν έχουν αποκλειστικά αρνητικό πρόσημο. Είναι ένας δημόσιος χώρος που δεν μπορεί να ελεγχθεί απόλυτα, και αυτό, στα χρόνια της Παντοκρατορίας του ελέγχου, είναι θετικό. Ίσως η επόμενη επανάσταση ξεκινήσει μέσα από τα social. Αν και πολλές φορές σκέφτομαι πως αυτό είναι μια αφελής και αθώα σκέψη.

Καμία κυβέρνηση και καμία κοινωνία δεν θα επέτρεπε την ύπαρξη της κυρίας Μενδώνη στην συγκεκριμένη θέση, αν θεωρούσε την Τέχνη ως βασικό κοινωνικό συστατικό.

Τι είναι αυτό που σας εξοργίζει στο τηλεοπτικό τοπίο και τι το θεατρικό και τι θα αλλάζατε – αν μπορούσατε- σ΄αυτό;
Για να είμαι ειλικρινής, έχω σταματήσει να βλέπω τηλεόραση εδώ και 4 χρόνια· δεν υπάρχει αυτή η συσκευή στο σπίτι. Ωστόσο, έχω μια εικόνα, από αυτά που αναπαράγονται στα social. Από τα πιο αηδιαστικά, είναι η χυδαία προπαγάνδα που γίνεται στα περισσότερα κανάλια. Νομίζω πως υποτιμούν τρομερά το IQ των ανθρώπων. Σε σχέση με το θέατρο, νομίζω πως το κύριο πρόβλημα είναι πως η Πολιτεία και η πλειονότητα της κοινωνίας, δεν το θεωρούν αναγκαίο «εργαλείο» για την διαμόρφωση του πολίτη. Νομίζω πως όλα ξεκινούν από εκεί. Η υποτιμητική στάση της Υπουργού Πολιτισμού απέναντι στους καλλιτέχνες, νομίζω είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική· καμία κυβέρνηση και καμία κοινωνία δεν θα επέτρεπε την ύπαρξη της κυρίας Μενδώνη στην συγκεκριμένη θέση, αν θεωρούσε την Τέχνη ως βασικό κοινωνικό συστατικό.

Εν μέσω πανδημίας και μετά από τα απανωτά λοκντάουν που βιώσαμε, νιώθετε πως βρήκαμε κάπως το κέντρο, την ουσία μας; Άλλαξε κάτι;
Θεωρώ πως η σημερινή κοινωνική πραγματικότητα είναι χειρότερη από εκείνη που υπήρχε πριν από δύο χρόνια. Οι αδικίες κι οι ανισότητες έχουν οξυνθεί, η ανασφάλεια του κόσμου έχει μεγαλώσει, η οικονομική κατάσταση των πολλών έχει χειροτερέψει, οι άνθρωποι βρίσκονται σε σύγχυση και είναι πολύ θυμωμένοι. Το σύστημα υγείας έχει αφεθεί στην τύχη του, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αποδιοργανωθεί και ο Πολιτισμός έχει μπει στην κατάψυξη. Δόξα τω Θεώ όμως, οι «μπίζνες» συνεχίζονται.

Μελλοντικά σχέδια;
Από τα τέλη Ιανουαρίου θα παίζω στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στην παράσταση «Η Τριλογία των Λήμαν Μπράδερς» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Την Άνοιξη ανεβάζω το έργο “Arizona” του Ισπανού συγγραφέα Juan Carlos Rubio, που θα παιχτεί σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Και τέλος, τον Μάιο, θα ταξιδέψω στη Γαλλία με την «Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος», μια παράσταση της ομάδας Black Forest, που μετά την επιτυχημένη συμμετοχή της στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, θα περιοδεύσει στο Παρίσι και σε άλλες γαλλικές πόλεις.

Συντελεστές: Κείμενο: Κατερίνα Παπαναστασάτου/Σκηνοθεσία:Παντελής Δεντάκης/Σκηνικά-Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού/Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου/Φωτισμοί-Videos: Αποστόλης Κουτσιανικούλης/Μουσική επιμέλεια-Sound design:Σωτήρης Καναρέλης/Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου/Βοηθός Σκηνοθέτη: Εμμανουέλα Καμπίτση/Βοηθός ενδυματολόγου: Μαρίζα Σουλιώτη/Μια παραγωγή της Θεατρικής Ομάδας «ΓΕΦΥΡΑ»/ Σε συμπαραγωγή με το Υπουργείο Πολιτισμού/ Ηθοποιοί: Λεωνίδας Αργυρόπουλος, Ελένη Δαφνή, Στέλιος Δημόπουλος, Μάνθος Καλαντζής, Δημήτρης Κολλιός, Βάσια Λακουμέντα, Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη, Γιώργος Μπουφίδης, Μαργαρίτα Σάββα./Στα videos εμφανίζονται: Πέπη Οικονομοπούλου, Κατερίνα Παπαναστασάτου

Πληροφορίες παράστασης: Θέατρο Μπάγκειον : Ξενοδοχείο Μπάγκειον, Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα/Στάση Μετρό/ΗΣΑΠ Ομόνοια/τηλ.κρατήσεων: 6937383530 – 6941407597/Παραστάσεις κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00/Διάρκεια: 80΄/ Εισιτήρια: 14 ευρώ κανονικό,10 ευρώ φοιτητικό,ομαδικό, 5 ευρώ ατέλειες-άνεργοι, ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ:https://www.ticketservices.gr/event/the-show/

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα