Τη διπλωματική οδό για τη διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα προτάσσει η Κονιόρδου

ÁÑ×ÁÉÁ ÅÐÉÄÁÕÑÏÓ-Ðáñïõóßá ôçò Õðïõñãïý Ðïëéôéóìïý Ëõäßáò Êïíéüñäïõ  åãêáéíéÜóôçêå  ôï ÓÜââáôï 5 Áõãïýóôïõ ôï ðñüãñáììá «ÌïíïðÜôéá Ðïëéôéóìïõ» óôçí Åðßäáõñï, ó? Ýíáí îå÷ùñéóôï ðåñßðáôï óôï ìïíïðÜôé ãýñù áðï ôï áñ÷áßï ÈÝáôñï ôçò Åðéäáýñïõ, ðïõ äéïñãáíþíåôáé áðü ôïí ÄÞìï Åðéäáýñïõ êáé ôçí ÅëëçíéêÞ Åôáéñßá ÐåñéâÜëëïíôïò êáé Ðïëéôéóìïõ óå óõíåñãáóßá ìå ôçí Åöïñåßá Áñ÷áéïôÞôùí Áñãïëßäïò êáé ôï ÖåóôéâÜë Áèçíþí êáé Åðéäáýñïõ.
Ôá åãêáßíéá ðñáãìáôïðïéÞèçêáí óôï Áñ÷áßï ÓôÜäéï Åðéäáýñïõ, óôéò 18:15' , ìå ïìéëßåò :  ôïí ÄÞìáñ÷ï Åðéäáýñïõ ê. Êùíóôáíôßíï ÃêÜôæéï,ôçí Õðïõñãü Ðïëéôéóìïý & Áèëçôéóìïý ê.Ëõäßá Êïíéüñäïõ,ôïí Êáëëéôå÷íéêü ÄéåõèõíôÞ ôïõ ÖåóôéâÜë Áèçíþí & Åðéäáýñïõ ê. ÂáããÝëç Èåïäùñüðïõëï,ôçí Ðñüåäñï ôçò ÅëëçíéêÞò Åôáéñåßáò ÐåñéâÜëëïíôïò & Ðïëéôéóìïý ê. Ëõäßá ÊáññÜ,ôïí Åêðñüóùðï ôçò Åöïñåßáò Áñ÷áéïôÞôùí Áñãïëßäáò ÂáããÝëç ÊáæïëéÜ.
Óôçí åêäÞëùóç ðáñáâñÝèçêáí ïé âïõëåõôÝò ôçò Áñãïëßäáò ÃéÜííçò Ãêéüëáò, ÃéÜííçò Áíäñéáíüò êáé ÃéÜííçò ÌáíéÜôçò ,ç èåìáôéêÞ áíôéðåñéöåñåéÜñ÷çò ÐåëïðïííÞóïõ ÅëÝíç Ðáíáãéùôïðïýëïõ, ç ðñüåäñïò ôïõ äçìïôéêïý óõìâïõëßïõ ÄÞìïõ Åðéäáýñïõ Åõáããåëßá Áéóþðïõ ,ï ðåñéöåñåéáêüò óýìâïõëïò  Ãéþñãïò ÓáññÞò ê.á.
Ôá ìÝëç ôïõ Óõëëüãïõ â?Ößëïé Ôçò ÐáñÜäïóçòâ? ôñáãïýäçóáí êáé ÷üñåøáí ôïðéêïýò ñõèìïýò óå ìéá ðñïóðÜèåéá óõíïìéëßáò äéáöüñùí ðåñéüäùí ôïõ Åëëçíéêïý Ðïëéôéóìïý.
Ôþñá ðïõ ìðÞêá óôï ÷ïñü (óõñôüò)-Ôùí Êïëïêïôñùíáßùí (ôóÜìéêïò)-ÁíáóôáóéÜ (óõñôüò).
Ï ðåñßðáôïò, äéÜñêåéáò 1 1/2 þñáò ðåñßðïõ, ðïõ îåêßíçóå áðï ôï Áñ÷áßï ÓôÜäéï ôçò Åðéäáýñïõ, óôï éóôïñéêï ìïíïðÜôé ðïõ ðåñéâÜëëåé ôïí áñ÷áéïëïãéêï ÷þñï ïäçãþíôáò óôï áñ÷áßï èÝáôñï, óôá âÞìáôá ôùí áñ÷áßùí èåáôþí. 
Ôï Ðñüãñáììá «ÌïíïðÜôéá Ðïëéôéóìïõ» ôçò ÅËËÇÍÉÊÇÓ ÅÔÁÉÑÅÉÁÓ ÐåñéâÜëëïíôïò êáé Ðïëéôéóìïý, ìáò öÝñíåé êïíôá óôçí éóôïñßá, ôïí ðïëéôéóìï êáé ôï ðåñéâÜëëïí ìáò, áîéïðïéþíôáò Ýíá óçìáíôéêï êïììÜôé ôçò êëçñïíïìéÜò ôùí ðñïãüíùí ìáò â?? áñ÷áßá ìïíïðÜôéá ðïõ Ýíùíáí ðüëåéò êáé ÷ùñéá ìåôáöÝñïíôáò ðëïýôï êáé ðïëéôéóìü.
Ôï ðñüãñáììá «ÌïíïðÜôéá Ðïëéôéóìïõ» óôçí Åðßäáõñï ðåñéëáìâÜíåé ôç óçìáôïäüôçóç ìéá óåéñÜò 8 äéáäñïìþí, ð
ÁÑ×ÁÉÁ ÅÐÉÄÁÕÑÏÓ-Ðáñïõóßá ôçò Õðïõñãïý Ðïëéôéóìïý Ëõäßáò Êïíéüñäïõ åãêáéíéÜóôçêå ôï ÓÜââáôï 5 Áõãïýóôïõ ôï ðñüãñáììá «ÌïíïðÜôéá Ðïëéôéóìïõ» óôçí Åðßäáõñï, ó? Ýíáí îå÷ùñéóôï ðåñßðáôï óôï ìïíïðÜôé ãýñù áðï ôï áñ÷áßï ÈÝáôñï ôçò Åðéäáýñïõ, ðïõ äéïñãáíþíåôáé áðü ôïí ÄÞìï Åðéäáýñïõ êáé ôçí ÅëëçíéêÞ Åôáéñßá ÐåñéâÜëëïíôïò êáé Ðïëéôéóìïõ óå óõíåñãáóßá ìå ôçí Åöïñåßá Áñ÷áéïôÞôùí Áñãïëßäïò êáé ôï ÖåóôéâÜë Áèçíþí êáé Åðéäáýñïõ. Ôá åãêáßíéá ðñáãìáôïðïéÞèçêáí óôï Áñ÷áßï ÓôÜäéï Åðéäáýñïõ, óôéò 18:15' , ìå ïìéëßåò : ôïí ÄÞìáñ÷ï Åðéäáýñïõ ê. Êùíóôáíôßíï ÃêÜôæéï,ôçí Õðïõñãü Ðïëéôéóìïý & Áèëçôéóìïý ê.Ëõäßá Êïíéüñäïõ,ôïí Êáëëéôå÷íéêü ÄéåõèõíôÞ ôïõ ÖåóôéâÜë Áèçíþí & Åðéäáýñïõ ê. ÂáããÝëç Èåïäùñüðïõëï,ôçí Ðñüåäñï ôçò ÅëëçíéêÞò Åôáéñåßáò ÐåñéâÜëëïíôïò & Ðïëéôéóìïý ê. Ëõäßá ÊáññÜ,ôïí Åêðñüóùðï ôçò Åöïñåßáò Áñ÷áéïôÞôùí Áñãïëßäáò ÂáããÝëç ÊáæïëéÜ. Óôçí åêäÞëùóç ðáñáâñÝèçêáí ïé âïõëåõôÝò ôçò Áñãïëßäáò ÃéÜííçò Ãêéüëáò, ÃéÜííçò Áíäñéáíüò êáé ÃéÜííçò ÌáíéÜôçò ,ç èåìáôéêÞ áíôéðåñéöåñåéÜñ÷çò ÐåëïðïííÞóïõ ÅëÝíç Ðáíáãéùôïðïýëïõ, ç ðñüåäñïò ôïõ äçìïôéêïý óõìâïõëßïõ ÄÞìïõ Åðéäáýñïõ Åõáããåëßá Áéóþðïõ ,ï ðåñéöåñåéáêüò óýìâïõëïò Ãéþñãïò ÓáññÞò ê.á. Ôá ìÝëç ôïõ Óõëëüãïõ â?Ößëïé Ôçò ÐáñÜäïóçòâ? ôñáãïýäçóáí êáé ÷üñåøáí ôïðéêïýò ñõèìïýò óå ìéá ðñïóðÜèåéá óõíïìéëßáò äéáöüñùí ðåñéüäùí ôïõ Åëëçíéêïý Ðïëéôéóìïý. Ôþñá ðïõ ìðÞêá óôï ÷ïñü (óõñôüò)-Ôùí Êïëïêïôñùíáßùí (ôóÜìéêïò)-ÁíáóôáóéÜ (óõñôüò). Ï ðåñßðáôïò, äéÜñêåéáò 1 1/2 þñáò ðåñßðïõ, ðïõ îåêßíçóå áðï ôï Áñ÷áßï ÓôÜäéï ôçò Åðéäáýñïõ, óôï éóôïñéêï ìïíïðÜôé ðïõ ðåñéâÜëëåé ôïí áñ÷áéïëïãéêï ÷þñï ïäçãþíôáò óôï áñ÷áßï èÝáôñï, óôá âÞìáôá ôùí áñ÷áßùí èåáôþí. Ôï Ðñüãñáììá «ÌïíïðÜôéá Ðïëéôéóìïõ» ôçò ÅËËÇÍÉÊÇÓ ÅÔÁÉÑÅÉÁÓ ÐåñéâÜëëïíôïò êáé Ðïëéôéóìïý, ìáò öÝñíåé êïíôá óôçí éóôïñßá, ôïí ðïëéôéóìï êáé ôï ðåñéâÜëëïí ìáò, áîéïðïéþíôáò Ýíá óçìáíôéêï êïììÜôé ôçò êëçñïíïìéÜò ôùí ðñïãüíùí ìáò â?? áñ÷áßá ìïíïðÜôéá ðïõ Ýíùíáí ðüëåéò êáé ÷ùñéá ìåôáöÝñïíôáò ðëïýôï êáé ðïëéôéóìü. Ôï ðñüãñáììá «ÌïíïðÜôéá Ðïëéôéóìïõ» óôçí Åðßäáõñï ðåñéëáìâÜíåé ôç óçìáôïäüôçóç ìéá óåéñÜò 8 äéáäñïìþí, ð EUROKINISSI

Δημοσίευμα των Times του Λονδίνου, αναφέρει ότι «Η Ελλάδα απειλεί να κινηθεί δικαστικά προκειμένου να ανακτήσει τα «κλεμμένα» Ελγίνεια Μάρμαρα»

Του Δημήτρη Μπαλή

Από την Κίνα, όπου βρίσκεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το έτος Ελλάδας – Κίνας, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λυδία Κονιόρδου, διαψεύδει το δημοσίευμα της Ανθής Καρασσάβα στους Times του Λονδίνου με τίτλο «Η Ελλάδα απειλεί να κινηθεί δικαστικά προκειμένου να ανακτήσει τα «κλεμμένα» Ελγίνεια Μάρμαρα».

Η υπουργός επισήμανε ότι «Η Ελλάδα σε αυτό το στάδιο κινείται προς την κατεύθυνση της χρήσης τόσο της διπλωματικής οδού όσο και εναλλακτικών τρόπων επίλυσης των διαφορών», προσθέτοντας το αυτονόητο, ότι δηλαδή η χώρα επιφυλάσσεται του δικαιώματος που της δίνει το Διεθνές Δίκαιο να κινηθεί νομικά για να διεκδικήσει την επιστροφή ενός εμβληματικού πολιτιστικού της αγαθού, το οποίο νόμιμα της ανήκει όπως είναι τα Γλυπτά του Παρθενώνα, όποτε, όταν και εφόσον  κάποια στιγμή στο μέλλον  κάτι τέτοιο κριθεί σκόπιμο.​

Συγκεκριμένα, το απόσπασμα της συνέντευξης της κας Κονιόρδου έχει ως εξής:

Έχουν παρέλθει 200 χρόνια από τη στιγμή που τα γλυπτά αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα. Πώς προχωράει αυτή  τη στιγμή το αίτημα επαναπατρισμού τους; Η Αθήνα επιταχύνει τις διαδικασίες προκειμένου να φέρει ενώπιον των διεθνών δικαστηρίων την υπόθεση; Εξετάζει άλλες λύσεις; Η κυβέρνηση συνεργάζεται ακόμα με τον κ. Τζέφρι Ρόμπερτσον και την κα Αμάλ Κλούνεϊ στην εξέταση νομικών λύσεων;

«H Ελλάδα είναι αποφασισμένη να σπάσει το αδιέξοδο που προκαλείται από τη συνεχή άρνηση της βρετανικής κυβέρνηση να επιστρέψει τα γλυπτά του Παρθενώνα στη χώρα καταγωγής τους και για τον λόγο αυτό, το ζήτημα της Επιστροφής των Γλυπτών παραμένει διαρκώς ψηλά στην ατζέντα μας,

Η Ελλάδα σε αυτό το στάδιο κινείται προς την κατεύθυνση της χρήσης τόσο της διπλωματικής οδού όσο  και εναλλακτικών τρόπων επίλυσης των διαφορών, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι αποκλείουμε την πιθανότητα χρήσης δικαστικών μέσων στο μέλλον».
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Guardian: Η τέλεια ευκαιρία της Βρετανίας να επιστρέψει τα γλυπτά του Παρθενώνα

Κονιόρδου: Εγκαταλείπουμε τη νομική οδό για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

SHARE:

24Media Network