Δανάη Ίσαρη

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΙ Η ΘΕΟΔΟΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΟ ΠΙΟ FUNKY ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

Βούτυρα ξηρών καρπών από τη Χίο με αγάπη.

Ο Κώστας και η Θεοδοσία Πλακωτάρη στρέφουν την προσοχή μας στο νησί της Χίου μέσα από μία απρόσμενη – για πολλούς – επιχειρηματική κίνηση. Βούτυρα ξηρών καρπών, που φέρουν ελληνική υπογραφή και είναι φτιαγμένα με φυσικά συστατικά, ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα, μπαίνοντας σε bio markets και καταστήματα με ηθική στη διατροφή και φτάνουν μέχρι την αγορά του εξωτερικού. Αν το φιστικοβούτυρο είναι εδώ και χρόνια συνδεδεμένο με την αμερικανική κουλτούρα και το PB&J sandwiches είναι το πιο σύνηθες σνακ παιδιών κι εφήβων, το Kiss the Earth δίνει τη δική του απάντηση στο πιο διάσημο spread, παρουσιάζοντας το πιο funky ελληνικό προϊόν. Αυτή είναι η ιστορία της επιτυχημένης πορείας του.

“H Kiss the Earth ξεκίνησε στη Χίο την 1η Αυγούστου 2017. Κατά κάποιο τρόπο, η ιδέα ξεκίνησε όσο εγώ βρισκόμουν σε μια περίοδο ανεργίας κατά την οποία είχα αρχίσει για πρώτη φορά στη ζωή μου να κάνω συστηματικά γυμναστική. Στα πλαίσια αυτά έψαχνα για τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη και για σνακ που μπορούσα να κάνω για να στηρίξω αυτό που έκανα. Δοκίμασα να φτιάξω βούτυρα ξηρών καρπών στο σπίτι με ένα μπλέντερ των 40 ευρώ και σταδιακά έφτιαξα μείγματα καρπών, πραλίνα φουντουκιού και άλλα. Κάποια στιγμή η γυναίκα μου η Θεοδοσία με παρότρυνε να το κάνω επαγγελματικά μιας και δούλευα παλαιότερα σε τοπικές εταιρείες τροφίμων. Το αποτέλεσμα αγκαλιάστηκε πολύ γρήγορα από το κοινό της Χίου και μετά της Αθήνας αλλά και του εξωτερικού. Το σκεπτικό μας ήταν και είναι η δημιουργία προϊόντων με λίγα φυσικά συστατικά τα οποία να παρασκευάζονται με απλές μεθόδους και σκοπός μας να δίνουν ενέργεια στους δραστήριους φίλους της εταιρείας. Παράλληλα με αυτό φτιάχνουμε πιο σύνθετες γεύσεις με τον τίτλο NUTS ABOUT αλλά και προϊόντα που κυκλοφορούν για περιορισμένο χρόνο και στα οποία βγάζουμε όλη τη φαντασία μας” εξηγεί ο Κώστας Πλακωτάρης.

Δανάη Ίσαρη

Φουντουκοβούτυρο με κακάο (ένα φανταστικό spread που τρώγεται με το κουτάλι), αμυγδαλοβούτυρο, φιστικοβούτυρο με ακατέργαστο κακάο και θαλασσινό αλάτι και ταχίνι έρχονται να συμπληρώσουν την γκάμα των spreads και μαζί με δύο ειδών μπάρες συνθέτουν μια ολοκληρωμένη πρόταση για χορτοφάγους, vegans, αθλητές αλλά και για όλους όσοι αναζητούν ένα φυσικό προϊόν με νοστιμιά και θρεπτικά συστατικά για να το συμπεριλάβουν στη διατροφή τους. Υπάρχει ένα κοινό μυστικό όταν διαβάζεις τα συστατικά που αναγράφονται στις ετικέτες των τροφίμων: όταν βλέπεις άγνωστες λέξεις ή δεν μπορείς καν να τις προφέρεις, απλώς τα αφήνεις πίσω στο ράφι. Στην περίπτωση του Kiss the Earth, τα συστατικά είναι 100% φυσικά και εντελώς γνώριμα. Και δεν θα δεις να αναγράφεται πουθενά η λέξη ‘φοινικέλαιο’.

“Τα βούτυρα ξηρών καρπών είναι σχετικά μια νέα κατηγορία που ευημερεί τα τελευταία χρόνια. Εμείς προσπαθούμε πολλές φορές να δώσουμε εναλλακτικές χρήσεις τους σε εύκολες συνταγές και λύσεις για το πρωινό που θα φτιάξουν τη διάθεση των φίλων μας και θα τους ανοίξουν ένα νέο παράθυρο στο πως μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν. Για να σας πω την αλήθεια, δεν παρακολουθούμε τι κάνουν άλλες εταιρείες της χώρας μας αλλά προσπαθούμε να ακολουθούμε πρακτικές μικρών εταιρειών από το εξωτερικό και δημιουργώντας προϊόντα που αγαπάμε πρώτα εμείς και μετά οι πελάτες μας.

Το προϊόν που ξεχωρίζω είναι το nuts about cocoa, καθώς είναι μια σοκολατένια πραλίνα με ακατέργαστο κακάο και χιώτικο μέλι που φτιάχνει μια οικογενειακή επιχείρηση στη Χίο. Όταν κατάφερα να βρω τις αναλογίες ήξερα ότι δε θα υπάρξει κανένας που θα πει ότι δεν του αρέσει. Επίσης, αυτό το προϊόν είναι η απόδειξη ότι πρέπει ακόμα και μετά από χρόνια να ψάχνεσαι για το καινοτόμο και διαφορετικό που θα κερδίσει τους πελάτες σου. Σε χρόνο μηδέν έχει καταφέρει να μπει σε πολλά σπίτια και να λαμβάνουμε θετικά σχόλια”.

Δανάη Ίσαρη

Δανάη Ίσαρη


Το Kiss the Earth έκλεισε αισίως τέσσερα χρόνια ζωής και κατά τη διάρκεια αυτών έχει καταφέρει να αποκτήσει ένα φανατικό κοινό που αναμένει την επόμενη γεύση, είναι άμεσο στις συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κατακλύζει τους δημιουργούς του brand με ιδέες, όταν αυτοί ζητούν γνώμες για το επόμενο προϊόν τους. “Πιστεύω όμως ότι το μεγαλύτερό μας επίτευγμα είναι ότι περνάμε καλά παρασκευάζοντας τα προϊόντα μας καθώς λαμβάνουμε τεράστια αγάπη από τους φίλους μας”.

Μία από τις εκπλήξεις που μας επεφύλασσε πριν από λίγο καιρό το Kiss the Earth ήταν η συνεργασία του με το Kora Bakery σε κάποιες παρασκευές τους με βούτυρα ξηρών καρπών – μία συνεργασία που δείχνει πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει στήριξη μεταξύ παραγωγών, επιχειρηματιών και chefs. “Για εμάς ήταν πολύ μεγάλη χαρά γιατί κάνουν εξαιρετική δουλειά και πρόσφατα έλεγα σε μια συνεργάτιδα μου ότι «αν μου έλεγες με ποιόν θέλεις να δουλέψεις, αυτός είναι το Kora». Γενικά αναζητάμε συνεργασίες με ανθρώπους που έχουν φρέσκιες ιδέες ή θέλουν να διαφοροποιηθούν με αυτό που φτιάχνουν. Εμείς φιλοδοξούμε το όνομα της Kiss the Earth να μη μείνει στα τρόφιμα αλλά να επεκταθεί και σε άλλα είδη που μπορεί να χρειάζονται οι δραστήριοι φίλοι μας, όπως ρούχα. Γι’ αυτό έχουμε πολλές ιδέες στο νου, αυτό είναι κάτι που δεν τελειώνει”.

Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και η ηθική στη διατροφή

“Η επιχειρηματικότητα είναι όντως δύσκολη στη χώρα μας μετά από μια περίοδο βαθιάς κρίσης. Παράλληλα, εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε νησιά έχουν να αντιμετωπίσουν τη ‘νησιωτικότητα’ και τις δυσκολίες των μεταφορών. Νομίζω ότι στην εποχή μας ενώ έχουμε όλα τα μέσα επικοινωνίας, είναι έντονη η έλλειψη φαντασίας και η δυσκολία έκφρασης των νέων επιχειρηματιών. Πολλές φορές νέοι επιχειρηματίες προσπαθούν να παρουσιάσουν κάτι μεγαλύτερο από αυτό που κάνουν ενώ θα έπρεπε να κάνουν το καλύτερο που μπορούν για να φτιάξουν ένα άρτιο προϊόν, μιλώντας παράλληλα για την δική τους αλήθεια.

Ο Κώστας και η Θεοδοσία Πλακωτάρη Κική Παπαδοπούλου

Το μεγαλύτερο στοίχημα της εποχής μας νομίζω ότι είναι να καταφέρει η γενιά μας να ανατρέψει την κλιματική αλλαγή. Ζούμε σε μια βάρκα που πρέπει να συντονιστούμε και να πράξουμε όλοι μαζί για να μη βουλιάξουμε. Πρακτικές που θα ακολουθηθούν στο άμεσο μέλλον είναι σίγουρα η δραστική μείωση των ζωικών τροφίμων και ο περιορισμός της εκπομπής ρύπων. Από πλευράς μας, φροντίζουμε να δίνουμε ιδέες επανάχρησης των συσκευασιών μας αλλά και να είμαστε εγκρατείς στην ενέργεια που καταναλώνει η παραγωγή μας. Επίσης, μια δέσμευση που έχουμε είναι να μη βιομηχανοποιήσουμε αυτό που κάνουμε και να μη χρησιμοποιούμε πλαστικό. Η Kiss the Earth είναι αγαπητή επειδή παραμένει μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση στον Κάμπο της Χίου και έτσι έχουμε σκοπό να την κρατήσουμε”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα