Γιατί είναι καλή εποχή για το Facebook να βγει στο "σφυρί";

Γιατί είναι καλή εποχή για το Facebook να βγει στο "σφυρί";

Αν οι χρήστες μειωθούν κατά ένα τέταρτο μέσα στη χρονιά, η ιστορία ανάπτυξης του FB θα πεθάνει (Pics)

Η ιστορία του Facebook στη Wall Street, παρουσιάζει αν μη τι άλλο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι τελευταίες έρευνες αναφέρουν πως το δημοφιλές κοινωνικό μέσο βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία και ενδέχεται να χάσει την πλειοψηφία των χρηστών του μέχρι το 2017.

Ο ιδρυτής του facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ αναμένεται να πουλήσει μετοχές αξίας 2,3 δισ. δολαρίων που κατέχει στο κοινωνικό δίκτυο, προκειμένου να πληρώσει φόρους που χρωστά.

Η πώληση συνολικά 41,4 εκατ. μετοχών αποτελεί μέρος της δημόσιας προσφοράς 70 εκατ. κοινών ονομαστικών μετοχών, που θα οδηγήσει στη μετέπειτα πώληση επιπλέον 27 εκατ. μετοχών του facebook.

Η μετοχή του κοινωνικού δικτύου έπεσε κατά 4,1% στην προσυνεδρίαση του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης την Πέμπτη. Η αξία της μάλιστα, διπλασιάστηκε φέτος.

Το Facebook ανακοίνωσε ότι τα περισσότερα από τα έσοδα που θα αποκομίσει από την πώληση των μετοχών του Ζούκερμπεργκ θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή φόρων.

Με την πώληση αυτή, το ποσοστό του Ζούκερμπεργκ στην εταιρεία θα μειωθεί από 58,8% που είναι σήμερα στο 56,1%.

Τι γίνεται όμως με την κίνηση των μετοχών στο χρηματιστήριο;

Μέχρι πρότινος, η Apple ήταν ο παράδεισος των επενδυτών. Η πτωτική της πορεία όμως έχει μειώσει και τα κέρδη.

Σε ότι αφορά το FB, πέραν του γεγονότος ότι οι νέοι χρήστες του, χάνουν το ενδιαφέρον τους, το πλέον ανησυχητικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης του κοινωνικού δικτύου μειώνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Χρονιά με τη χρονιά, τα νούμερα πέφτουν και οι νέοι εγγεγραμμένοι χρήστες είναι όλο και λιγότεροι.

Στον Καναδά ο δείκτης αύξησης χρηστών ήταν μόλις στο 0,5% για το 2013, ενώ στην Ευρώπη έφτασε στο λίγο πιο ενθαρρυντικό, 1,4% την ώρα που μέχρι το 2012 έφτανε στο 9,1%.

Αναμενόμενο είναι τα κέρδη να πέσουν, την ώρα που η μετοχή του Twitter ανεβαίνει.

Λιγότεροι νέοι χρήστες λοιπόν για το Facebook, λιγότεροι χρήστες που κάνουν log in καθημερινά, αλλά και λιγότερα ads.

Γιατί είναι καλή εποχή για το Facebook να βγει στο
Γιατί είναι καλή εποχή για το Facebook να βγει στο
Γιατί είναι καλή εποχή για το Facebook να βγει στο

Τα περισσότερα κέρδη του FB εντοπίζονταν στην αγορά των ΗΠΑ. Μιλάμε για 538 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα ετήσια κέρδη στην Ευρώπη έφταναν στα 658 εκατομμύρια δολάρια αντιστοίχως. Σε ότι αφορά την Ασία, δεν ήταν και ούτε αναμένεται να γίνει το δημοφιλέστερο μέσο δικτύωσης. Άρα ναι, υπάρχει πρόβλημα.

Σε ότι αφορά τις ενσωματωμένες διαφημίσεις (ads), η έρευνα δείχνει πως αποθαρρύνουν τελικά τους χρήστες.

Κάπως έτσι, η λογική λέει πως καλό θα ήταν για όσους έχουν μετοχές του FB, να τις πουλήσουν τώρα μιας και εν τέλει, δεν κρίνονται και τόσο αποδοτικές για το άμεσο μέλλον.

Σημειώνεται ότι το Facebook ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργά μέλη, όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη.

Συνολικά, καλό νούμερο που όμως δεν ανανεώνεται με "νέο αίμα".

"Βοηθώντας ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους να συνδεθούν είναι καταπληκτικό, συγκινητικό και με μεγάλη διαφορά είναι η πιο σπουδαία στιγμή στη ζωή μου, είμαι πολύ περήφανος", ανέφερε σε δήλωση του ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που διαχειρίζεται το Facebook, Μάρκ Ζούκερμπεργκ.

Το Facebook ανακοίνωσε ότι έχει 600 εκατομμύρια χρήστες που συνδέονται μέσω κινητών τηλεφώνων και ότι ξεπέρασε τον σημαδιακό αριθμό του 1 δισεκατομμυρίου στις 14 Σεπτεμβρίου. Εκείνη τη στιγμή η μέση ηλικία των χρηστών του Facebook ήταν 22 ετών δηλαδή ένα χρόνο μικρότερος από το μέσο όρο της ηλικίας των χρηστών του Facebook, όταν τον Ιούλιο του 2010 έφτανε τα 500 εκατομμύρια χρήστες.

Οι πέντε κορυφαίες χώρες με τα περισσότερα μέλη στο Facebook είναι η Βραζιλία, η Ινδία, η Ινδονησία, το Μεξικό και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο όπως μεταφέρεται από το Facebook. Το περίφημο πλέον Like έχει πατηθεί πάνω από 1,13 τρισεκατομμύρια φορές από τότε που τέθηκε σε λειτουργία.

Πάντως παρά την ευρεία χρήση του Facebook και τις προσδοκίες της εταιρείας ότι θα επωφεληθεί από τη διευρυμένη δημοτικότητά της, η μετοχή στην αρχική δημόσια εγγραφή τον Μάιο δεν έπιασε τους στόχους της.

(Με πληροφορίες από: marketwatch.com)

SHARE:

24Media Network