"Έπεσε" η φήμη της Ελλάδας παρόλο που ο πόλεμος δεν την επηρέασε

Τουρίστες στο κέντρο της Αθήνας
Τουρίστες στο κέντρο της Αθήνας ISTOCKPHOTO

Ποια γεγονότα επηρέασαν αρνητικά τη διαδικτυακή φήμη της χώρας μας, που όμως δεν σχετίζονται άμεσα με τον τουρισμό.

Κατά 21 μονάδες μειώθηκε η διαδικτυακή φήμη της χώρας μας το Φεβρουάριο και μόλις 2 για την Αθήνα, για λόγους άσχετους με τον τουρισμό, αφού ο όγκος των συνομιλιών με ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα διαδικτυακά μέσα σημείωσε μικρή άνοδο για την Ελλάδα, ενώ αντίθετα μειώθηκε για την πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις του ΙΝΣΕΤΕ από big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς, δηλ. Ιταλία, Ισπανία, και Πορτογαλία, παρά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αυξήθηκαν λίγο οι διαδικτυακές συνομιλίες με ταξιδιωτικό περιεχόμενο για την Ελλάδα, ενώ μειώθηκαν για την Αθήνα. Ενδέχεται η διαφοροποίηση αυτή να οφείλεται στο ότι τα ταξίδια city break έχουν βραχύ ορίζοντα σε αντίθεση με τα ταξίδια θερινών διακοπών. Σύμφωνα με την έρευνα το θέμα του πολέμου γενικά δεν επηρέασε τη διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας τον Φεβρουάριο.

ADVERTISING

Η μόνη χώρα που καταγράφεται αύξηση θετικών αναφορών για τη χώρα μας, είναι η Γερμανία, ενώ Ιταλία και την Ολλανδία παραμένουν σταθερά και στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ καταγράφεται μείωση, καθώς και μια ελαφρά πτώση στη Γαλλία.

Σχετικά με την πανδημία, τα στοιχεία έδειξαν ότι οι συζητήσεις παρέμειναν σταθερές παρουσιάζοντας εικόνα παρόμοια με του Ιανουαρίου, ενώ οι συζητήσεις για την πανδημία στην Αθήνα αυξήθηκαν οριακά σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Για ποιους λόγους «έπεσε» η φήμη της χώρας

Γενικότερα, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) μειώθηκε τον Φεβρουάριο κατά -21 μονάδες για την Ελλάδα και -2 μονάδες για την Αθήνα σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, εν μέρει λόγω ειδήσεων για την πυρκαγιά σε επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο και πληροφοριών για απωθήσεις μεταναστών στα σύνορα της Ελλάδας, δηλαδή για γεγονότα που δεν σχετίζονται άμεσα με τον τουρισμό. Η διαδικτυακή φήμη της Αθήνας είναι σημαντικά υψηλότερη (28 μονάδες) σε σχέση με την αντίστοιχη της Ελλάδας συνολικά.

Η διαδικτυακή φήμη της χώρα μας ήταν λίγο υψηλότερη (+4) σε σχέση με της Ισπανίας, αν και παρέμεινε κάτω από τα αντίστοιχα της Ιταλίας και της Πορτογαλίας (-12 έναντι Ιταλίας, -5 έναντι της Πορτογαλίας).

Καλές επιδόσεις για την Αθήνα

Η Αθήνα επέδειξε ανθεκτικότητα, καθώς ο δείκτης της φήμη της αυξήθηκε σε όλες τις αγορές εκτός από την Ιταλία και τις ΗΠΑ που παρουσίασαν οριακή πτώση.

Τον Φεβρουάριο, το θετικό κλίμα τροφοδοτήθηκε από ειδήσεις για την κατάργηση επίδειξης αρνητικού COVID τεστ, από παρουσιάσεις εξαιρετικών νησιών, παραλιών, και city breaks, καθώς και από συζητήσεις για την ελληνική γαστρονομία. Η Αθήνα αναφέρθηκε ως ένα από τα καλύτερα και ασφαλέστερα μέρη για επίσκεψη και υπήρξε επίσης, κάποια αναφορά στη σειρά Netflix (Knives out) που συνέβαλλε στην προώθηση του προορισμού.

Η πανδημία εξακολουθεί να τροφοδοτεί το αρνητικό κλίμα, αφού καταγράφηκαν συζητήσεις που ανέφεραν ότι αν και χαλαρώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι θάνατοι που σχετίζονται με τον ιό εξακολουθούν να είναι υψηλοί στην Ελλάδα, τα πιστοποιητικά εμβολιασμού απαιτούνται στα περισσότερα μέρη, ενώ πολλά εστιατόρια είναι προσωρινά κλειστά. Ο τουριστικός φόρος αναφέρεται ως κάτι που αναστέλλει τους επισκέπτες να επισκεφτούν την Ελλάδα. Επίσης, οι συζητήσεις για την αύξηση του ενεργειακού κόστους επιδρούν αρνητικά στον εγχώριο κοινωνικό διάλογο.

Τέλος, όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία, η Ελλάδα συνεχίζει να ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά + 0,5 μονάδες, ενισχύοντας τις θετικές της τάσεις, με μέση βαθμολογία 9,3/ 10.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τουριστικά Νέα, Πόλεμος στην Ουκρανία, Ταξίδι
SHARE:

24Media Network