Επτά στις δέκα ηλεκτρονικές κρατήσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία γίνονται από τη Booking.com

Επτά στις δέκα ηλεκτρονικές κρατήσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία γίνονται από τη Booking.com
Εικόνα από τη Σαντορίνη istock

Ανακατατάξεις παρατηρούνται στα κανάλια πωλήσεων στην Ελλάδα, καθώς και μείωση από τους ηλεκτρονικούς tour operators.

Μεγάλη παραμένει η εξάρτηση των ελληνικών ξενοδοχείων από την εταιρεία κρατήσεων Booking,com, παρά τη μείωση που καταγράφεται κατά τους πρώτους μήνες του 2022, ενώ την ίδια ώρα ανεβαίνουν οι απευθείας κρατήσεις, που όμως παραμένουν σε μονοψήφιο ποσοστό.

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη κινητικότητα όσον αφορά τα κανάλια πώλησης και διανομής για τα ελληνικά ξενοδοχεία, ενώ εμφανίζονται συνεχώς νέα κανάλια, το οποία προσπαθούν να εξειδικευθούν και να στοχεύσουν σε συγκεκριμένες αγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της συμβουλευτική εταιρείας HotelAvailabilities, που βοηθά τα ξενοδοχεία να επιλέγουν τα σωστά κανάλια πώλησης, μετά την μεγάλη ανάπτυξη στο μερίδιο αγοράς της booking.com κατά το πρώτο έτος της πανδημίας, παρατηρείται υστέρηση αυτήν την στιγμή της τάξης του 10%. Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρατηρείται μείωση και του ποσοστού της αγοράς της Expedia, που αφορά κυρίως κρατήσεις από Αμερική, η οποία χάνει συνεχώς έδαφος, και να παίρνει την δεύτερη θέση η Airbnb, από την στιγμή που ασχολήθηκε με το ξενοδοχείο και όχι μόνο με τα rentals. Στην επόμενη θέση των ηλεκτρονικών tour operators (OTAs) εμφανίζεται η Hotelbeds.

Σε μεγάλο δείγμα ξενοδοχείων της ελληνικής επικράτειας, που συμπεριλαμβάνονται από βίλες έως πεντάστερα ξενοδοχεία φαίνεται ότι το 75% των ηλεκτρονικών κρατήσεων του 2020, έγιναν μέσω τις Βooking.com και μόλις το 1,1 απευθείας. Στα ποσοστά αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι κρατήσεις των tour operators και των τουριστικών πρακτόρων με συμβόλαιο. Για τους πρώτους μήνες του 2022 το ποσοστό της Booking.com μειώθηκε στο 67%, ενώ σημαντική άνοδο καταγράφουν οι απευθείας ηλεκτρονικές κρατήσεις που φτάνουν στο 5%.

Σημαντική αλλαγή είναι η άνοδος στην τέταρτη θέση των απευθείας online κρατήσεων από τα sites των ξενοδοχείων μέσω booking engine. Όπως δηλώνει ο κ. Θωμάς Πούλιος ιδρυτής της HotelAvailabilities, «Αυτό έχει και εξήγηση, μιας και οι πελάτες (ταξιδιώτες) αναζητούν την κράτηση απευθείας στα καταλύματα, ώστε για κάθε θέμα που θα μπορούσε να προκύψει να υπάρχει άμεση επαφή με το κατάλυμα. Αυτό δείχνει και την σημαντικότητα της χρήσης του booking engine αλλά και της διαδικτυακής παρουσίας του κάθε ξενοδοχείου. Η επιτυχία στον καθορισμό του μείγματος των καναλιών επιτρέπει την επιτυχία των πωλήσεων και ως αποτέλεσμα της απόδοσης του καταλύματος».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα