CAPTAIN WISE: ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Μία νέα ελληνική start up, που έχει καταφέρει να πουλήσει τουριστικά πακέτα έως και την Βραζιλία, φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα "κλείνουμε" εισιτήρια και ξενοδοχεία
Θα ξεκινήσω με μια προειδοποίηση: για τους Captain Wise δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός. Τους έχω απεριόριστη συμπάθεια αν και τους έχω ζήσει ελάχιστα από κοντά.
Παρακολουθώντας όμως την εξέλιξη τους, τον κόπο που καταβάλουν για να πετύχουν αυτό που ξεκίνησε από ένα “παιδικό” δωμάτιο ενός πατρικού αλλά και την ίδια την ιδέα, που είναι περισσότερο από ποτέ σημερινή, δεν μπορώ παρά να εύχομαι να πετύχουν. Ας τα πάρουμε ως τα πράγματα από την αρχή.
Ποιοί είναι οι Captainwise.com; Είναι μία ομάδα πέντε “παιδιών” – ηλικίας πάνω κάτω στα 25 – που είχαν την ιδέα να αλλάξουν τον τρόπο που “κλείνουμε” τις διακοπές μας. Οι πιο παλιοί θα θυμούνται ότι οι “τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας” είχαν την δυνατότητα να πάνε διακοπές οπουδήποτε ήθελαν και να πληρώσουν αυτές τις διακοπές με ένα υπέροχο “διακοποδάνειο” που προσέφεραν απλόχερα οι ελληνικές τράπεζες. Πλέον που τα πράγματα έχουν ζορίσει και το “πόσο” βαραίνει περισσότερο στην ζυγαριά από το “που”, την απάντηση έρχεται να δώσει το captainwise.com. Στην μοναδική αυτή εφαρμογή εσύ απλά προσθέτεις το ποσό που σκοπεύεις να διαθέσεις για διακοπές, την αφετηρία σου καθώς και τις ημέρες που σκοπεύεις να ταξιδεύσεις. Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα βλέπεις να ξεδιπλώνονται μπροστά σου μέρη που μπορεί να μην είχες καν σκεφτεί ή που δεν πίστευες ότι μπορείς να πας με τον προϋπολογισμό των διακοπών σου.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Χατζηαποστολάκη, που ήταν και αυτός που συνέλαβε την ιδέα πριν από δύο καλοκαίρια, με το captainwise “κόβεις δρόμο”. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι “ένα μεγάλο κομμάτι ταξιδιωτών έχοντας στόχο κάποιο προορισμό έβλεπαν στην πορεία ότι είτε τα αεροπορικά είτε η διαμονή ξέφευγαν από το μπάτζετ και άρχιζαν ξανά από την αρχή να ψάχνουν νέο προορισμό ελπίζοντας ότι θα είναι κάτι ποιο οικονομικό”. Ο Δημήτρης Σχίζας, επίσης από τους “πρωτεργάτες”, τονίζει ότι εδώ και λίγες εβδομάδες μέσω κάποιων νέων συνεργασιών (π.χ. skyscanner) το captainwise μπορεί και προσφέρει ακόμη περισσότερες λύσεις-προορισμούς στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές που μπορεί να βρει κάποιος σε αναζητήσεις στο ιντερνετ.
Αν και το captainwise.com “τρέχει” από τον περασμένο Δεκέμβριο, η νέα σελίδα βγήκε στον αέρα πριν από περίπου δύο εβδομάδες και όπως εξηγεί ο Αλέξανδρος Αργυρόπουλος, υπεύθυνος marketing, πέρα από το ότι είναι πιο λειτουργική (δυνατότητα χρήσης και από κινητά και tablet) και φιλική είναι και πιο “γρήγορη” στην εξεύρεση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Σύντομα θα γίνει και πιο διεθνής καθώς θα “μιλάει” και άλλες γλώσσες πέρα από τα αγγλικά που σήμερα είναι το περιβάλλον που γίνονται οι αναζητήσεις. Παράλληλα σε λίγο καιρό θα παρέχεται η δυνατότητα να βλέπεις και όλες τις οικονομικές προσφορές για συγκεκριμένους προορισμούς.
Αυτές τις ημέρες λανσάρετε η πλατφόρμα στην βρετανική αγορά μέσω flyers που θα γεμίσει το Λονδίνο και άλλες μεγάλες πόλεις την Αγγλίας η εταιρεία don’t panic ενώ ταυτόχρονα προβάλετε και ο διαγωνισμός “ how far can u go” μέσω του dontpaniconline.com στον οποίο όλοι καλούμαστε να “δουλέψουμε” πάνω στο λογότυπο των captainwise για να κερδίσουμε διακοπές αξίας 1000 ευρώ.
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές σύμφωνα Ανδρέα Καρούτζο που επίσης είναι από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας. Μετά από δύο εβδομάδες που “τρέχει” η νέα πλατφόρμα το κοινό μοιράζεται πλέον μεταξύ Ελλήνων και και ξένων με πακέτα να έχουν αγοραστεί ήδη σε Βραζιλία και Βέλγιο. Το παράδοξο είναι, ότι κόντρα στις αρχικές εκτιμήσεις ότι το captainwise απευθύνεται κυρίως σε νεαρά άτομα και χαμηλά εισοδήματα, η βασική ηλικιακή ομάδα είναι οι 30άρηδες και οι 40άρηδες που αγοράζουν σχετικά ακριβά πακέτα.
Το νεότερο μέλος της ομάδας, ο προγραμματιστής Δούκας Βόμβυρας, αναφέρει ότι η εξέλιξη των Captain Wise είναι ένας αγώνας δρόμου όπου η ομάδα των πέντε καλείται να λύνει προβλήματα που μπορεί να προκύπτουν και να κινείται με γρήγορους ρυθμούς ώστε να προλάβει άλλους που μπορεί να κινηθούν στην ίδια αγορά και πιθανόν να έχουν περισσότερους πόρους.
Τα πρώτα βήματα των Captain Wise στήριξε σχεδόν το σύνολο του οικοσυστήματος των start up στην χώρα μας. Mentoring, ιδέες και πρώτη στέγη τους έδωσαν οι Δημήτρης Καλαβρός και ο Γιάννης Σκλάβος οι οποίοι τους φιλοξένησαν για τον πρώτο χρόνο της ζωής της captainwise στο found.ation ενώ το PJ Tech Catalyst τους χρηματοδότησε με 60 χιλ. ευρώ. Αντίστοιχα οι Industry Distruptors -Game Changers τους συμπεριέλαβαν στην ομάδα των ελληνικών start up που τον περασμένο Φεβρουάριο που συναγωνίστηκαν στην διοργάνωση του Startup Turkey φτάνοντας έως τον τελικό της Αττάλειας. Αυτό το διάστημα και για λίγες ακόμη ημέρες, καθώς είναι σε εξεύρεση γραφείων, φιλοξενούνται στο IQbility του ομίλου Quest.
Στην Κωνσταντινούπολη όπου είχα την δυνατότητα να περάσω δύο μέρες κοντά τους και να δω την προσπάθεια τους στους προκριματικούς του Startup Turkey συνομιλήσαμε για τα πρώτα βήματα τους, τότε που βρίσκονταν στο δωμάτιο του Ανδρέα ή σε καφετέριες για να δουν πως αυτό που είχαν στο μυαλό τους να το βάλουν αρχικά στο χαρτί και στην συνέχεια να το κάνουν εταιρεία. Να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για παιδιά που ήταν τότε 22 χρονών. Παιδιά που όπως παραδέχονται σήμερα εξαφανίζονται για ημέρες και για εβδομάδες από τους φίλους και τις παρέες τους για να προχωρήσει η Captain wise. “Μαθαίνουμε τα νέα των φίλων μας πλέον μέσω του facebook, μπορεί να περάσουμε και 20 ώρες στο γραφείο εάν χρειαστεί” αναφέρει ο Ανδρέας ο οποίος χαρακτηρίζει την δημιουργία μιας start up ως μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Στην Κωνσταντινούπολη είχε αναφέρει “είναι μία εμπειρία που δεν μπορείς να την περιγράψεις. Βλέπεις τον εαυτό σου και την εταιρεία που έχεις δημιουργήσει σαν ομάδα να αλλάζει μέρα με την ημέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα. Μπορεί να χάνεις κάποια κομμάτια της νεανικής ζωής, αλλά η εμπειρία που βιώνεις, οι άνθρωποι που συνομιλείς, οι επαφές που κάνεις, οι δρόμοι που σου ανοίγονται δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτό που πιθανόν χάνεις”.