Ταχίνι: Η τροφή της σαρακοστής που χαρίζει διαύγεια και βοηθά την καλή μνήμη

Ταχίνι: Η τροφή της σαρακοστής που χαρίζει διαύγεια και βοηθά την καλή μνήμη

Παρασκευάζεται από τον πολτό σουσαμιού και είναι μια από τις πιο δυναμωτικές τροφές που συμβάλλουν στην υγεία και την ευεξία του οργανισμού

Ένα ιδιαίτερα θρεπτικό φυσικό παράγωγο του σουσαμιού είναι το ταχίνι, το οποίο παράγεται από τη διαδικασία αποφλοίωσης και ξήρανσης του σουσαμιού και εμφανίζεται ως πολτός. Το ταχίνι όπως και το σουσάμι διακρίνεται από την ποικιλότητά του σε θρεπτικά συστατικά.

Συγκεκριμένα, το ταχίνι αποτελεί τρόφιμο το οποίο αυξάνει ιδιαίτερα την πνευματική διαύγεια και μνήμη χάρη στο υψηλό του περιεχόμενο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1 & Β3). Έτσι, σε συνδυασμό με μέλι είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνεται σε περιόδους εξετάσεων και ατόμων με έντονη πνευματική δραστηριότητα.

Ταυτόχρονα, άτομα με σιδηροπενική αναιμία ενδείκνυται  να εντάξουν στη διατροφή τους το ταχίνι μιας και είναι πλούσιο σε σίδηρο και φυλλικό οξύ. Η διατροφική αξία του ταχινιού ενισχύεται από το αυξημένο περιεχόμενό του σε αντιοξειδωτικά (σελήνιο, φυτοστερόλες, λιγνάνες, βιταμίνη Ε), που προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμό από την οξειδωτική φθορά των ελεύθερων ριζών.

Επιπλέον, η ένταξη του ταχινιού στην καθημερινή διατροφή συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης (ολικής και κακής), λόγω της αυξημένης περιεκτικότητάς του σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος αποτελεί μία από τις επιπρόσθετες διατροφικές ιδιότητες του ταχινιού, αφού διαθέτει υψηλά ποσοστά ψευδαργύρου, φωσφόρου, μαγνησίου (δρα καταπραϋντικά, ηρεμιστικά, μειώνει τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες), και χαλκού (μειώνει τους πόνους των αρθρώσεων).

Τέλος, το ταχίνι και του σουσάμι είναι σημαντικό να καταναλώνονται σε περιόδους νηστείας, όπου η κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών είναι μειωμένη, έτσι ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του οργανισμού σε ασβέστιο και πρωτεΐνη.

Προτάσεις σερβιρίσματος

Η διαιτολόγος προτείνει τρόπους να εντάξει κανείς το ταχίνι στη διατροφή του:

- Με ψωμί πολύσπορο ή cream crackers σίκαλης και μέλι

- Ταχινόσουπα

- Κέικ ή κουλουράκια με ταχίνι

* Η Γεωργία Καπώλη είναι Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc, Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, Αντιπροέδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.gr, www.activekids.gr, w ww.care24.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Γιατί η νηστεία είναι τόσο σημαντική για την υγεία

SHARE:

24Media Network