Οι περισσότεροι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους

Αεροσκάφος τύπου C919
Αεροσκάφος τύπου C919 AP

Οι περισσότεροι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους

Έχω αναφερθεί ξανά στο θέμα των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών γενικώς και ειδικώς για τους αεροπορικούς ταξιδιώτες. Κι έχω γράψει ότι εκτός από υποχρεώσεις, έχουν και δικαιώματα, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις –ίσως στις περισσότερες- δεν τα γνωρίζουν.

Μια νέα έρευνα της AirHelp, παρουσιάζει ότι το 85% των Ευρωπαίων πολιτών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, ενώ πάνω από 5 δις ευρώ σε αποζημιώσεις δεν έχουν διεκδικηθεί ακόμα. Παρά τις συστάσεις του Ευρωπαϊκού νόμου ΕC 261, οι αεροπορικές εταιρίες δεν ενημερώνουν τους επιβάτες τους για τα δικαιώματά τους και το 66% νιώθουν ότι δεν μπορούν να βρουν εύκολα καμία πληροφόρηση.

Η έρευνα, που οργανώθηκε από την AirHelp αυτόν το μήνα με πάνω από 7.000 συμμετέχοντες σε όλη την ΕΕ, προτείνει πώς υπάρχει ακόμη μεγάλος δρόμος μέχρι οι επιβάτες αερογραμμών να μάθουν πλήρως τα δικαιώματά τους. Η έρευνα, αποκαλύπτει επίσης ότι το 53% των επιβατών θεωρούν ότι δικαιούνται αποζημίωση μέχρι 600€, αλλά τελικά μόνο το 50% των παραπάνω διεκδίκησε την αποζημίωσή του όταν αντιμετώπισε πρόβλημα με την πτήση του. Αυτό δείχνει ότι η εφαρμογή του νόμου EC 261 – που φέτος κλείνει 14 χρόνια – δεν εφαρμόζεται και εκατομμύρια ευρώ περιμένουν να αποδοθούν. Οι 3 κυριότεροι λόγου που οι επιβάτες δεν διεκδικούν την αποζημίωσή τους, είναι ότι το δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους (42%), θεωρούν ότι δεν δικαιούνται αποζημίωση (36%) ή ότι δεν γνωρίζουν πώς να διεκδικήσουν την αποζημίωσή τους (24%).

Προβλήματα στις πτήσεις: Αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών

Σε περίπτωση μιας καθυστερημένης ή ακυρωμένης πτήσης, και σε περιπτώσεις άρνησης του boarding, οι επιβάτες μπορεί να έχουν δικαίωμα σε οικονομική αποζημίωση μέχρι και 600€ ανά άτομο, υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Ο όρος είναι, ότι η αναχώρηση θα πρέπει να λαμβάνει χώρα από αεροδρόμιο εντός της ΕΕ ή η εταιρεία που διεξάγει την πτήση να έχει τη βάση της στην ΕΕ. Ο λόγος της καθυστέρησης της πτήσης θα πρέπει να έχει προκληθεί από την εταιρεία. Το δικαίωμα για οικονομική αποζημίωση μπορεί να διεκδικηθεί εντός τριών ετών από την ημέρα της καθυστέρησης της πτήσης.

Από την άλλη, εξαιρετικές συνθήκες, όπως μη ανακοινωθείσες απεργίες, καταιγίδες ή ιατρικά επείγοντα, σημαίνουν πώς η εταιρεία που διαχειρίζεται την πτήση εξαιρείται από την υποχρέωση για αποζημίωση.

Στις αρχές του 2018, η AirHelp λάνσαρε ένα ολοκαίνουριο εργαλείο για να βοηθήσει τους επιβάτες να βρίσκουν τις πτήσεις για τις οποίες δικαιούνται αποζημίωση μέχρι και τρία χρόνια αργότερα, με το να συνδέουν απλά τα εισερχόμενα μηνύματά τους με το AirHelp.com. Με την εφαρμογή της AirHelp, οι επιβάτες που επηρεάζονται μπορούν να ελέγξουν στο αεροδρόμιο αν το πρόβλημα της πτήσης τους επιτρέπει να διεκδικήσουν αποζημίωση και να κάνουν αίτηση εντός λίγων δευτερολέπτων. Η εφαρμογή της AirHelp είναι διαθέσιμη δωρεάν.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ταξίδι

ADVERTISING

SHARE: