Έρευνα 20/20: Μπορούν οι Έλληνες χωρίς social media;

Έρευνα 20/20: Μπορούν οι Έλληνες χωρίς social media;
Shutterstock

Τον αντίκτυπο που είχε στους Έλληνες το "black out" στα Social Media το απόγευμα της Δευτέρας, εξετάζει η νέα έρευνα της aboutpeople για το 20/20 του NEWS 24/7

Την περασμένη Δευτέρα Facebook, Instagram, Whatsapp και Messenger τέθηκαν εκτός λειτουργίας για σχεδόν επτά ώρες σε ένα πρωτοφανές περιστατικό το οποίο επηρέασε και απασχόλησε όλο τον πλανήτη.

Η νέα έρευνα της aboutpeople για το 20/20 του NEWS 24/7 εξετάζει τον αντίκτυπο που είχε στους Έλληνες το “μπλακ άουτ” στις πλατφόρμες της facebook, καθώς και την σχέση τους με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

8 στους 10 αντιλήφθηκαν το “black out”

To 81,3% των ερωτώμενων αντιλήφθηκαν την διακοπή λειτουργίας των μέσων, ενώ το 18,5% όχι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις νεότερες ηλικίες το ποσοστό ήταν 91,2%.

Αδιαφορία, χαλάρωση και ανακούφιση χωρίς Social Media

Σχεδόν 6 στους 10 όσων κατάλαβαν τη διακοπή δήλωσαν ότι ένιωσαν αδιαφορία, χαλάρωση ή ανακούφιση. Το 18,6% απάντησε ότι δεν μπορούσε να ενημερωθεί, σχεδόν 1 στους 10 αισθάνθηκε μοναξιά και το 6,6% άγχος για πιθανή υποκλοπή προσωπικών δεδομένων.

Από τις παραπάνω απαντήσεις προκύπτει ότι οι ηλικίες 17-34 βίωσαν πιο έντονα τη συγκεκριμένη διακοπή.

Πόσο συχνά χρησιμοποιούμε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;

Σε σχέση με τη χρήση των λογαριασμών τους στα social media, to 68,7% των χρηστών του Facebook απάντησε ότι μπαίνει στο λογαριασμό του αρκετές φορές τη μέρα, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για το Instagram είναι 51,7%, για το Youtube 39,7%, για το Tik-Tok 33,4%, για το Twitter 20,4%, για το Snapchat 14,9%, για το Pinterest 12,4% και για το Linkedin 4,8%.

SITE:

Ωστόσο ενώ για το Facebook τα ποσοστά ανά φύλο και ηλικία είναι σχετικά ισορροπημένα, παρατηρούμε ότι στο Instagram οι ηλικίες 17-34 και οι γυναίκες κάνουν πιο συχνή χρήση, στο Youtube είναι οι άνδρες και οι ηλικίες 17-34 που το χρησιμοποιούν πιο τακτικά, το core κοινό του Twitter είναι περισσότερο οι ηλικίες 35-54 και του Tik-Tok οι νέες ηλικίες.

Συχνότερα τα post από τους άνω των 55 στο Facebook

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 8,6% των χρηστών του Facebook δηλώνει ότι ποστάρει αρκετές φορές την μέρα, ενώ το 34,6% σπανιότερα από μια φορά το μήνα.

Το Νοέμβριο του 2018 σε αντίστοιχη έρευνα της aboutpeople το ποσοστό όσων πόσταραν σπανιότερα από μια φορά το μήνα ήταν 23,6%.

Η διαφοροποίηση σε σχέση με την ηλικία και την συχνότητα “ποσταρισματος” είναι σημαντική. Σχεδόν 6 στους 10 χρήστες ηλικίας 17-34 απαντούν ότι ποστάρουν σπανιότερα από μια φορά το μήνα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις ηλικίες άνω των 55 ετών πέφτει στο 21,6%.

Διαφοροποίηση σε σχέση με τις ηλικίες παρατηρούμε και στο Instagram.

Εδώ όμως όσο νεότερος είναι ο χρήστης ή η χρήστρια τόσο πιο τακτικά ανεβάζει κάτι στο λογαριασμό του. Επίσης πιο συχνά ποστάρουν κάτι οι γυναίκες σε σχέση με τους άντρες.

Διαφορετικές συμπεριφορές στα Social Media από τον “αναλογικό” κόσμο εντοπίζει 1 στους 2

Οι ερωτώμενοι σε ποσοστό 49,5% δήλωσαν ότι κάποιοι φίλοι τους έχουν διαφορετική συμπεριφορά στα social media από ότι στην υπόλοιπη τους ζωής.

Φόβος για τα προσωπικά δεδομένα

Το 60,2% δήλωσε ότι φοβάται για τα προσωπικά δεδομένα που έχουν τα social media που χρησιμοποιούν.

“Εύκολα” χωρίς Social Media για τρεις μήνες 1 στους 3

Τέλος το 11% απάντησε ότι αν έπρεπε να ζήσει για 3 μήνες χωρίς social media θα αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα του, το 60,9% ότι θα του έλειπαν αλλά δε θα είχε πρόβλημα και το 27,7% ότι δε θα του έλειπαν καν.

Πιο “εξαρτημένοι” από τα social media είναι όσοι ανήκουν στην ηλικία 17-34.

Ολόκληρη η έρευνα της Aboutpeople

*Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 1008 χρήστες Facebook ή/και Instagram ηλικίας 17 ετών και άνω, στις 5 & 6 Οκτωβρίου 2021.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα