Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Με “σύμμαχο” τον καιρό μπαίνει στην καρδιά της σεζόν

Διαβάζεται σε 7'
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Με “σύμμαχο” τον καιρό μπαίνει στην καρδιά της σεζόν
Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Sebastian Sanchez Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Οι καιρικές συνθήκες , το φετινό Πάσχα που έπεσε αργά αλλά και το συνολικό οικονομικό περιβάλλον με την αγοραστική δύναμη να είναι πιεσμένη επηρέασαν αρνητικά τη ζήτηση μπύρας κυρίως στην αγορά Horeca.

Η κατανάλωση της μπύρας στην Ελλάδα είναι συνυφασμένη με το καλοκαίρι και βέβαια τις ανεβασμένες θερμοκρασίες. Έτσι με αφετηρία τις πρώτες θερμές μέρες του φετινού θέρους η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αλλά και πατώντας σε μια πελατοκεντρική λογική με έμφαση στην ευελιξία στο πώς προσεγγίζει τα ξεχωριστά τμήματα της αγοράς βαδίζρι στο επόμενο τρίμηνο, οπότε και συγκεντρώνεται το μεγάλο μέρος της κατανάλωσης. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα το 65% των πωλήσεων γίνεται τους θερινούς μήνες, βοηθούντας και του τουρισμού.

Όλα αυτά σε μια σεζόν, που η εκκίνησή της ήταν με χαμηλή ταχύτητα  σε σχέση με το 2024, οπότε και η έναρξη είχε θετικό, έστω και μονοψήφιο, πρόσημι. Έτσι, φέτος, 2025, το πρώτο εξάμηνο κινείται πτωτικά σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κάτω από 5%, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, όπως παρουσιάστηκαν σε ενημερωτική εκδήλωση στην αρχή της τρέχουσας εβδομάδας.

Όπως αναφέρθηκε, οι καιρικές συνθήκες, το φετινό Πάσχα που έπεσε αργά αλλά και το συνολικό οικονομικό περιβάλλον με την αγοραστική δύναμη να είναι πιεσμένη επηρέασαν αρνητικά τη ζήτηση κυρίως στην αγορά Horeca και όχι στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

«Ως Αργεντινός, ξέρω από δύσκολες συνθήκες. Ωστόσο θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι και θα πάμε καλά τους επόμενους μήνες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο νέος CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Sebastian Sanchez, στην πρώτη επίσημη εμφάνισή του μετά την ανάληψη των καθηκόντων τον περασμένο Απρίλιο αντικαθιστώντας τον Αλέξανδρο Δανιηλίδη, στο τιμόνι της εν Ελλάδι θυγατρικής της Heineken.

Επιλογές στον καταναλωτή

Να σημειωθεί ότι σε δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση της μελέτης για το κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα το 2024, ο νέος επικεφαλής της είπε για να προρευτεί σε αυτό το περιβάλλον η Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα, στοχεύει στην ανάπτυξη “ανακλαστικών’ ώστε να “ακούει” τον καταναλωτή και τα “θέλω” του, τόσο σε σχέση με προϊοντικές επιλογές, όσο και σε σχέση με τις τιμές. «Το να βάλεις τον καταναλωτή και τις ανάγκες του στο επίκεντρο και να βρίσκεσαι στο σωστό σημείο με το σωστό προϊόν και στην κατάλληλη τιμή» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, ο οποίος κατάγεται από την Αργεντινή, κατείχε τα τελευταία τέσσερα χρόνια τη θέση του γενικού διευθυντή στη Ηeineken Παναμά με πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς βελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις της εταιρίας στην τοπική αγορά, κατατάσσοντάς τη στην πρώτη θέση.

Ενώ αναφορικά με τις νέες αναταράξεις στο γεωπολιτικό περιβάλλον και τις επιπτώσεις είπε ότι δεν είναι εύκολο να γίνουν προβλέψεις τονίζοντας ωστόσο ότι οι δυσκολίες μπορούν να ξεπερνιούνται και σε περιόδους κρίση. Εφερε δε  ως παράδειγμα την αγορά της Αργεντινής και τη μεγάλη κρίση του 2000 όπου η κατανάλωση μπίρας αυξήθηκε κατά 10%.

Ανθεκτική η κατανάλωση

Παρά τη συγκρατημένη εικόνα στο ξεκίνημα του έτους, η κατανάλωση εντός του σπιτιού εμφανίζεται ανθεκτική, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ, η οποία συνεχίζει να αναπτύσσεται και να καταγράφει θετικά πρόσημα, εν αντιθέσει με άλλες κατηγορίες που παραμένουν στάσιμες. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, πρόκειται για ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο τμήμα αγοράς ενώ ανοδικά κινούνται και καινοτόμα προίόντα όπως η μπίρα Αλφα με θαλασσινό αλάτι.

Σταθερή παραμένει και η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, χωρίς σχέδια για νέες αυξήσεις το 2025. Όπως επισημάνθηκε, στόχος είναι η διατήρηση της αξίας για τον καταναλωτή, μέσα από στοχευμένες δράσεις σε όλη την αλυσίδα κόστους και ευελιξία προσαρμογής στη ζήτηση. Η τελευταία ανατίμηση πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2024, σε χαμηλά επίπεδα κάτω του 3% ενώ φέτος έγιναν αντίστοιχες αυξήσεις μόνο στις γυάλινες φιάλες. «Δεν έχουμε πλάνο για ανατιμήσεις, Πρέπει να είμαστε κοντά στον καταναλωτή κι έτοιμοι να προσαρμόσουμε τη  στρατηγική μας  ανάλογα με τις ανάγκες» τόνισε ο CEO της εταιρείας.

Η Bacardi

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην περσινή χρήση, όπου ήταν μια πολύ δυνατή χρονιά για την εν Ελλάδι θυγατρικη της Heineken με τις πωλήσεις να φτάνουν μια ανάσα από τα 500 εκατ. ευρώ, ο επικεφαλής της είπε ότι δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη οι καταστάσεις. Σημείωσε δε απαντώντας σε σχετικό ερώτημα η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είπε πώς η συμφωνία για τη διανομή του Bacardi θα συνεχιστεί. H Aθηναϊκή Ζυθοποιία από τον  Απρίλιο του 2021 αποτελεί τον επίσημο διανομέα του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της Bacardi Greece στην ελληνική αγορά. Διανέμοντας μεταξύ άλλων τα δημοφιλή αλκοολούχα σήματα όπως το ρούμι Bacardi, το βερμούτ και τους αφρώδεις οίνους Martini, το τζίν Bombay Sapphire, την βότκα Grey Goose, το σκωτσέζικο ουίσκι Dewar’s και την τεκίλα Patron.

Επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ στην τριετία

Η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του τριετούς επενδυτικού προγράμματος ύψους 65 εκατ. ευρώ. Με έμφαση στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και σε αυτοματισμούς ενώ το 50% αφορά πράσινες επενδύσεις. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει συνάψει virtual PPA από τη μητρική ενώ στην Πάτρα το 30% της θερμικής ενέργειας παράγεται από ΑΠΕ.

Στα 763 εκατ. ευρώ η συνολική προστιθέμενη αξία το 2024

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε η εταιρεία το 2024 ανήλθε στα 763 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας, αναδεικνύοντας την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ως μία από τις σημαντικότερες βιομηχανικές παρουσίες στην Ελλάδα. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η πολλαπλασιαστική της επίδραση στην οικονομία, καθώς για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 4,9 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.

Η συνολική συμβολή στα δημόσια έσοδα για το 2024 ανήλθε στα €764 εκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. Τέλος, στο μέτωπο της απασχόλησης, η εταιρεία επηρεάζει άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 40% συγκριτικά με το 2021, ενώ περίπου 14.000 νοικοκυριά επωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη δραστηριότητά της.

Δυναμικά μεγέθη με πολλαπλασιαστική επίδραση στην οικονομία

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε η εταιρεία το 2024 ανήλθε στα €763 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας, αναδεικνύοντας την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ως μία από τις σημαντικότερες βιομηχανικές παρουσίες στην Ελλάδα.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η πολλαπλασιαστική της επίδραση στην οικονομία: για κάθε €1 άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον €4,9 προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.

Κρίσιμη συμβολή στα δημόσια έσοδα και την απασχόληση

Η συνολική συμβολή στα δημόσια έσοδα για το 2024 ανήλθε στα €764 εκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναδεικνύεται έτσι ως στρατηγικός “αιμοδότης” της ελληνικής φορολογικής βάσης.

Στο μέτωπο της απασχόλησης, η εταιρεία επηρεάζει άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 40% συγκριτικά με το 2021, ενώ περίπου 14.000 νοικοκυριά επωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη δραστηριότητά της.

Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην “Έξυπνη Σπορά”, μια νέα πρωτοβουλία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που έρχεται να στηρίξει το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στη χώρα, που λειτουργεί η εταιρεία τα τελευταία 16 χρόνια. Σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών δημιουργείται μια καινοτόμα πλατφόρμα έξυπνης γεωργίας, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες-παραγωγούς της εταιρείας να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των καλλιεργειών τους και παράλληλα να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το αποτύπωμα αυτής της δράσης ενισχύει περαιτέρω τον κοινωνικά υπεύθυνο χαρακτήρα της εταιρείας και αναγνωρίζεται ως πρότυπο καλής πρακτικής στον κλάδο.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Sebastian Sanchez, δήλωσε: «Τα στοιχεία της φετινής έκθεσης δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας: η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί σήμερα μία ουσιαστική και σταθερή δύναμη στην ελληνική οικονομία. Παράγουμε αξία, ενισχύουμε εισοδήματα, στηρίζουμε νοικοκυριά, και προχωράμε με δέσμευση σε ένα βιώσιμο μέλλον».

Διεθνώς αναγνωρισμένη μεθοδολογία – Αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα

Η Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου για το 2024 πραγματοποιήθηκε από την ΕΥ και βασίζεται στη διεθνώς αναγνωρισμένη μεθοδολογία Εισροών-Εκροών, ενώ αξιοποιεί τόσο τα εσωτερικά στοιχεία της εταιρείας όσο και δεδομένα από την ΕΛΣΤΑΤ και τη Eurostat, προσδίδοντας αξιοπιστία και επιστημονική βαρύτητα στα συμπεράσματα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα