Τα μετρήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ και αυτό που δεν αλλάζει στα τρένα
Διαβάζεται σε 3'Όταν η εποπτεία του σιδηρόδρομου αποκτά νέα πρόσωπα και κάτι εικόνες από μελλοντικές ψηφοφορίες
- 27 Ιουνίου 2025 06:34
Τελείωσε;
Ας ελπίσουμε να τελείωσε αυτό το κυβερνητικό παραμύθι με τους βουλευτές όλων των κομμάτων που φταίνε για την κατάσταση στον ΟΠΕΚΕΠΕ επειδή τηλεφωνούσαν για «τακτοποιήσεις». Η αλήθεια είναι πως δεν γίνονταν να κρατήσει και πολύ.
Όχι μόνον γιατί αυτοί που κατά βάση τηλεφωνούσαν ήταν βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας αλλά και επειδή έχει μικρή σημασία ως προς τις ευθύνες των εκάστοτε υπουργών και διοικήσεων του οργανισμού των επιδοτήσεων. Αν ισχύουν μάλιστα όσα έχουν διαρρεύσει από την δικογραφία τα τηλεφωνήματα των βουλευτών της αντιπολίτευσης ήταν απλές εκδηλώσεις ενδιαφέροντος.
Όπως και να έχει πάντως όταν υπάρχει οργανισμός επόπτευμόμενος από υπουργείο δύο έχουν την τελική ευθύνη: Ο διοικητής του οργανισμού και ο υπουργός. Το λέει και η λογική, το λέει και το δίκαιο. Ασχέτως αν πολύ το ερμηνεύουν όπως θέλουν.
Μετρήματα
Την τελευταία φορά που είχαμε ψηφοφορία στην Βουλή για προανακριτική επιτροπή μπερδευτήκαμε. Λογικό. Ήταν 14 κάλπες, αντιστοίχως 14 υπουργοί και καμιά 30αριά προτεινόμενα αδικήματα.
Στη επόμενη ψηφοφορία θα μπερδευτούμε άραγε; Κι αν ναι πως θα μπερδευτούμε; Γιατί αν προτείνει προανακριτική το ΠΑΣΟΚ τα «κουκιά είναι μετρημένα» όπως λέει και η λαϊκή ρήση.
Αν όμως η ψηφοφορία είναι για καμιά εξεταστική σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και την έχει προτείνει η κυβέρνηση, τότε τι γίνεται; Θα βρεθούν οι αναμενόμενες ψήφοι στην κάλπη για την κυβέρνηση ή μήπως θα λείπουν καμιά 10αριά.
Από αυτούς – λέμε τώρα- που δεν θα θέλουν τον Μάκη Βορίδη ελεγχόμενο. Γιατί τότε… καλά ξεμπερδέματα.
Δεν αλλάζουν όλα
Σε περίπτωση που δεν το πληροφορηθήκατε άλλαξε (κι επισήμως) η σύνθεση της ΡΑΣ. Θα την θυμάστε σίγουρα πρόκειται για την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Απέκτησε 5 νέα μέλη μεταξύ αυτών νέα πρόεδρο και αντιπρόεδρο για τους οποίους εισηγήθηκε ο Κώστας Κυρανάκης.
Όπως μας πληροφόρησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών (μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας που εγκρίθηκε ο διορισμός των νέων συμβούλων της ΡΑΣ) εκτός από τα μέλη της διοίκησης της αρχής θα αλλάξουν και οι αρμοδιότητές της. Δίχως να εξηγήσει και τι ακριβώς εννοούσε. Οι αλλαγές – είπε – θα προκύψουν μετά από διάλογο με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Έτσι για το τέλος σας κρατάμε το καλύτερο: Κανένα από τα νέα μέλη της αρχής δεν απάντησε με σαφήνεια στην ερώτηση αν τα τρένα είναι ασφαλή. Όπως καταλαβαίνετε δεν αλλάζουν και …όλα στην εποπτεία του σιδηροδρόμου.
Θα ελεγχθούν οι ελεγκτές
Μια εσωτερική έρευνα έχει διαταχθεί – όπως μαθαίνουμε – μετά το αστυνομικό φιάσκο με την σύλληψη συνδικαλίστριας εκπαιδευτικού μαζί με το μωρό της. Σε αυτό αρκέστηκε η ΕΛ.ΑΣ δίχως καμία εξήγηση για το «τι» και «πώς» έγινε.
Η μέχρι τώρα εμπειρία για την λειτουργία και την αποτελεσματικότητα αυτών των εσωτερικών ερευνών δεν είναι και η καλύτερη. Για την ακρίβεια συνήθως είναι παραδείγματα προς αποφυγή για το τι σημαίνει δημοκρατική χώρα.
Επειδή όμως οι δημοκρατικές χώρες έχουν και κοινοβούλιο καλό είναι να γνωρίζουν οι αρμόδιοι πως το περιστατικό δεν θα ξεχαστεί. Σύντομα θα υπάρξουν ερωτήσεις για τα αποτελέσματα της έρευνας…