Αδιαθεσία οδηγού στον ΗΣΑΠ – Δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός

Διαβάζεται σε 3'
ΗΣΑΠ
ΗΣΑΠ (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI)

Ένα ακόμη περιστατικό που έρχεται να μας υπενθυμίσει τις τριτοκοσμικές συνθήκες που επικρατούν στα ΜΜΜ σημειώθηκε σε συρμό του ΗΣΑΠ, όταν οδηγός αισθάνθηκε αδιαθεσία καθώς δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός στην καμπίνα του.

Κάθε καλοκαίρι και ιδιαίτερα τις ημέρες του καύσωνα, όσοι αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έρχονται αντιμέτωποι με ασφυκτικές συνθήκες, καθώς ο κλιματισμός -αν δεν είναι ανύπαρκτος- είναι σε πολλές περιπτώσεις ελλιπής, τόσο σε συρμούς του Μετρό όσο και σε Λεωφορεία και Τρόλεϊ.

Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, αυτό δεν αφορά μόνο τους επιβάτες αλλά και τους εργαζόμενους, οι οποίοι καλούνται να εργαστούν πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες. Απόδειξη το τελευταίο περιστατικό που σημειώθηκε σε συρμό του ΗΣΑΠ, όταν οδηγός αισθάνθηκε αδιαθεσία, καθώς το σύστημα κλιματισμού δεν λειτουργούσε στην καμπίνα του.

Ενώ αρχικά είχε αναφερθεί πως επρόκειτο για περιστατικό λιποθυμίας, η ΣΤΑΣΥ, με ανακοίνωσή της, διευκρίνισε πως πρόκειται για περιστατικό αδιαθεσίας, ενώ το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός.

Για το περιστατικό, τα Σωματεία Εργαζομένων και Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ εξέδωσαν ανακοίνωση, κάνοντας λόγο για “ωμή αλήθεια”, αφού όπως τονίζουν “είναι το αποτέλεσμα της γενικευμένης απαξίωσης του δικτύου“.

Οι ελάχιστοι συρμοί που κυκλοφορούν στο δίκτυο, υπολειτουργούν και συνεπώς η εξασφάλιση βασικών – ουσιαστικά στοιχειωδών – συνθηκών για ασφαλή εργασία πάει παρίπατο. Παρά την έγκαιρη ενεργοποίηση του συστήματος ακινητοποίησης του συρμού και την αποφυγή ατυχήματος, το περιστατικό αναδεικνύει τον οριακό χαρακτήρα της κατάστασης στο δίκτυο“, αναφέρεται μεταξύ άλλων.

Στις καμπίνες ηλεκτροδήγησης που δεν υπάρχει κλιματισμός και κατ’ επέκταση καμία προφύλαξη από θερμική καταπόνηση – πιο εύκολα μπορεί ο συνάδελφος οδηγός να τηγανίσει αυγά στην τράπεζα χειρισμού παρά να χειριστεί το τρένο“, καταγγέλλουν χαρακτηριστικά.

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ:

Αναφορικά με το περιστατικό αδιαθεσίας και όχι λιποθυμίας οδηγού συρμού στη Γραμμή 1 του μετρό το απόγευμα της Πέμπτης 24 Ιουλίου, η ΣΤΑΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:

“- Το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός από την έναρξη της κυκλοφορίας στις 5μιση το πρωί.

– Όταν ο οδηγός ενημέρωσε για τη βλάβη, δόθηκε εντολή απόσυρσης του συρμού στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά.

– Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και συγκεκριμένα στον σταθμό Θησείο, ο οδηγός ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου, πως ένοιωσε αδιαθεσία. Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κλήθηκε το ΕΚΑΒ και τον συρμό οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός.

– Στον οδηγό παρασχέθηκε βοήθεια από το ΕΚΑΒ και με δική του ευθύνη αποχώρησε, χωρίς να αιτηθεί τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.

– Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, η ΣΤΑ.ΣΥ προγραμματίζει επιπλέον βάρδιες 4 οδηγών, ώστε να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των οδηγών στην καμπίνα τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα 12:00-18:00 τα διαλείμματα των οδηγών γίνονται πιο συχνά από τα συνηθισμένα, ούτως ώστε ο χρόνος συνεχούς οδήγησης να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα. 

– Η λειτουργία της τεχνικοεπισκευαστικής βάσης του Πειραιά παραμένει αδιάλειπτη και υπό δύσκολες συνθήκες οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ εργάζονται για την αποκατάσταση των τεχνικών βλαβών που ανακύπτουν καθημερινά. Για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της βάσης, το αμέσως επόμενο διάστημα προκηρύσσεται η πρόσληψη 104 επιπλέον τεχνικών”.

Σχετικό Άρθρο

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα