Vogue: Σάλος με την χρήση AI μοντέλου στο νέο τεύχος

Διαβάζεται σε 3'
Vogue: Σάλος με την χρήση AI μοντέλου στο νέο τεύχος
iStock

Έντονες είναι οι αντιδράσεις των αναγνωστών του περιοδικού Vogue για την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο νέο τεύχος Αυγούστου.

Αναστάτωση έχει προκληθεί σε αναγνώστες της Vogue, αλλά και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το νέο τεύχος Αυγούστου 2025, όπου και διαπιστώθηκε η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την διαφήμιση του οίκου Guess, από την εταιρεία Seraphine Vallora.

Είναι προφανές πως το μοντέλο που απεικονίζεται είναι εξολοκλήρου προϊόν AI, καθώς παρατηρείται να είναι αψεγάδιαστο, με τέλεια χαρακτηριστικά πρόσωπο. Στην μια εκ των φωτογραφιών το μοντέλο κάθεται με ένα φλιτζάνι καφέ φορώντας μια ολόσωμη φόρμα με λουλούδια, ενώ στην άλλη το μοντέλο είναι όρθιο και στηρίζεται σε έναν μπλε τοίχο φορώντας ένα ασπρόμαυρο φόρεμα, κρατώντας μια Guess τσάντα. 

Το περιστατικό αυτό έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις τόσο μεταξύ των αναγνωστών όσο και των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το περιοδικό να δέχεται έντονες επικρίσεις.

Οι χρήστες επισημαίνουν το γεγονός πως η Vogue, περιοδικό που δημιουργεί όλα αυτά χρόνια πρότυπα ομορφιάς, επιλέγει να διαφημίσει ένα μη αληθινό προϊόν που αντιτίθεται στα πραγματικά δεδομένα, παρά να χρησιμοποιήσει μια αληθινή γυναίκα, θέτοντας ερωτήματα τόσο για την εξέλιξη των προτύπων ομορφιάς όσο και την χρήση τεχνητής νοημοσύνης περιορίζοντας ή και αποκλείοντας θέσεις εργασίας πραγματικών ανθρώπων.

Η διαφήμισης δίχασε τους αναγνώστες που έσπευσαν να σχολιάσουν και να εκφράσουν την άποψη τους, δηλώνοντας έτοιμοι, ορισμένοι, ακόμη και έτοιμοι να ακυρώσουν την συνδρομή τους στο περιοδικό.

“Αυτό είναι ανησυχητικό. Αυτή δεν είναι η κατεύθυνση που θα έπρεπε να πάρει η τεχνητή νοημοσύνη… “, έγραψε κάποιος στο X/Twitter, σχολιάζοντας τις εικόνες.

Ένας άλλος χρήστης ανέφερε: “Τέλεια. Το νέο πρότυπο ομορφιάς θα είναι, κυριολεκτικά, απρόσιτο επειδή δεν είναι αληθινό”.

 

Ενώ στην Independent μίλησε, επίσης, το plus size μοντέλο Felicity Hayward, με πολύχρονη εμπειρία στον χώρο της μόδας. Η ίδια εξέφρασε την ανησυχία της για την απώλεια θέσεων εργασίας επαγγελματιών που συμμετέχουν σε φωτογραφίσεις, όπως μακιγιέρ, κομμωτές, σκηνογράφοι, βοηθοί και φροντιστές. Η Hayward χαρακτήρισε απογοητευτική την απόφαση της Vogue να συμπεριλάβει τη διαφήμιση, δηλώνοντας πως φοβάται ότι αυτή η πρακτική μπορεί να υπονομεύσει τις προσπάθειες ετών για μεγαλύτερη ποικιλομορφία στη βιομηχανία της μόδας.

Μέσα όμως στην έντονη κριτική υπήρξαν και πιο αισιόδοξες απόψεις: “Το μέλλον είναι εδώ. Χρειάζεται λιγότερο χρόνο και είναι πολύ πιο φτηνό”, σχολίασε υποστηρικτικά κάποιος άλλος, όπως αναφέρει η Independent.

Τέλος, σημειώνεται πως η Seraphine Vallora αποτελεί εταιρεία μάρκετινγκ AI που σχεδιάζει “καμπάνιες μάρκετινγκ και κινηματογραφικά βίντεο μέσω της τεχνητής νοημοσύνης” δουλειά της οποίας έχει παρουσιαστεί και στα περιοδικά, Harper’s Bazaar και Elle.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα