F1: Ο Φερστάπεν νικητής χωρίς αντίπαλο στο Λας Βέγκας
Διαβάζεται σε 5'
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε απόλυτα στους 50 γύρους του GP του Λας Βέγκας για να κερδίσει την 6η του φετινή νίκη στη Formula 1 και να μείνει “ζωντανός” στη φετινή μάχη του πρωταθλήματος.
- 23 Νοεμβρίου 2025 10:03
Παίρνοντας την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή από τον Λάντο Νόρις, σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε με ένα πιτ-στοπ από όλους τους πρωτοπόρους, ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε την ανωτερότητα της Red Bull RB21 στο σιρκουί του Λας Βέγκας για να κερδίσει χωρίς κανένα άγχος την 6η του φετινή νίκη στον 22ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 και να διατηρήσει τις ελπίδες του για το φετινό πρωτάθλημα.
Όπως γράφει το Sport24, ο μεγαλύτερος κερδισμένος σήμερα ήταν ο Λάντο Νόρις, ο οποίος αξιοποίησε τη σημαντικά βελτιωμένη -σε σχέση με πέρσι- McLaren του, που δεν ταίριαζε καθόλου στις προδιαγραφές του Λας Βέγκας, για να τερματίσει στη 2η θέση -εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes- και να αυξήσει τη διαφορά του στους 30 βαθμούς από τον ομόλογό του, Όσκαρ Πιάστρι (που τερμάτισε στην 4η θέση σήμερα), δύο αγώνες και ένα Sprint πριν το φινάλε της σεζόν.
Η σημερινή νίκη -χάρη στην ανωτερότητα του ρυθμού αγώνα της RB21- κρίθηκε στην πρώτη στροφή, όπου ο Φερστάπεν πέρασε τον Λάντο Νόρις και δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Αντίθετα, ο Νόρις χρειάστηκε να μονομαχήσει στην πίστα με τον Ράσελ για τη 2η θέση, ενώ ο Πιάστρι πέρασε με undercut του Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ για να τερματίσει στην 4η θέση – μετά και από ποινή 5” που δέχθηκε ο Κίμι Αντονέλι της Mercedes για παρατυπία στην εκκίνηση.
Η εξέλιξη του αγώνα
Όλοι οι πρωτοπόροι επέλεξαν στρατηγική ενός πιτ-στοπ σήμερα στο Βέγκας, με τη χρήση της μέσης γόμας στο πρώτο stint και της σκληρής στο δεύτερο – αν και με σημαντικές διαφορές στο χρονισμό του πιτ-στοπ για τον καθένα τους.
Η εξαίρετη εκκίνηση του Φερστάπεν ανάγκασε τον Λάντο Νόρις να “αμυνθεί επιθετικά” στην πρώτη στροφή, όμως ο Βρετανός μπλόκαρε στα φρένα, έχασε την αγωνιτική γραμμή στην έξοδο και έχασε κάθε πιθανότητα να κρατήσει το προβάδισμα.
Ο πρωταθλητής πέρασε επικεφαλής, ενώ το λάθος του Νόρις του κόστισε και τη 2η θέση από τον Ράσελ – ο οποίος είχε ήδη προσπεράσει τον Σάινθ στην εκκίνηση.
Παρότι ο Ράσελ πίεσε τον Φερστάπεν στους πρώτους γύρους, ο οδηγός της Red Bull άντεξε και άνοιξε τη διαφορά ώστε να μείνει εκτός της ζώνης DRS από τη Mercedes. Στη συνέχεια ο Ράσελ έχασε έδαφος, δίνοντας στον Νόρις την ευκαιρία να διεκδικήσει τη 2η θέση.
Ο Βρετανός της Mercedes προσπάθησε να απαντήσει μέσω undercut όπου φόρεσε πρώτος τη σκληρή γόμα, κάτι που καθυστέρησε την επίθεση του Νόρις μέχρι τα πιτ-στοπς.
Μετά την ολοκλήρωση της αλλαγής των ελαστικών, μεταξύ του 20ού και 30ου γύρου, ο Φερστάπεν βγήκε ξανά στην πίστα με διαφορά λίγο πάνω από ένα δευτερόλεπτο από τον Ράσελ και, έχοντας φρέσκα ελαστικά, εξαφανίστηκε μπροστά.
Ο Ράσελ έμεινε ξανά στο στόχαστρο του Νόρις, ο οποίος τον πέρασε με άνεση στον 34ο γύρο στη Στροφή 14, καθώς ο οδηγός της Mercedes παραδέχθηκε πως δεν ρίσκαρε για να μην χάσει το βάθρο – ενώ παράλληλα αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης της W16 και έχασε το ρυθμό του με τη σκληρή γόμα στο δεύτερο μισό του δεύτερου stint.
Ο Νόρις ενθαρρύνθηκε από τον μηχανικό του, Ουίλ Τζόζεφ, να καταδιώξει τον Φερστάπεν, όμως ο Ολλανδός απάντησε ανεβάζοντας αμέσως ρυθμό – ενώ η McLaren MCL39 ξεκάθαρα δεν είχε το ρυθμό αγώνα της Red Bull RB21 σήμερα.
Με μια σειρά από γρήγορους γύρους ο Ολλανδός “έσβησε” τη δυναμική του Βρετανού και ουσιαστικά κλείδωσε τη νίκη, ειδικά από τη στιγμή που η απόδοση του Νόρις έπεσε σημαντικά στο τέλος: η ανάγκη εξοικονόμησης καυσίμου τού κόστισε περίπου 14 δευτερόλεπτα στους τελευταίους τέσσερις γύρους, αλλά η διαφορά του από τον Ράσελ ήταν αρκετή για να κρατήσει τη δεύτερη θέση.
Ο Κίμι Αντονέλι -που έκανε τεράστιο stint 48 γύρων με τη σκληρή γόμα- προστάτευσε τον ομόλογό του από την πίεση του Όσκαρ Πιάστρι. Ο νεαρός Ιταλός είχε κάνει στάση νωρίς για να ξεφορτωθεί τη μαλακή γόμα, ανέβηκε μέχρι την τέταρτη θέση, αλλά έπεσε πέμπτος λόγω ποινής πέντε δευτερολέπτων για λανθασμένη εκκίνηση, για μια ελάχιστη κινητικότητα στο grid.
Έτσι, ο Όσκαρ Πιάστρι ανέβηκε τέταρτος στην τελική κατάταξη, παρότι τερμάτισε πίσω από τον Αντονέλι, περιορίζοντας τη ζημιά από τη σύγκρουσή του με τον Λίαμ Λόσον στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση, όταν ο Νεοζηλανδός έχασε τα φρένα της RB.
Ο Αυστραλός μετά από το συμβάν αυτό έπεσε στην 7η θέση, αλλά με το undercut στους Σάινθ και Λεκλέρ ανέβηκε και πάλι στην 5η, που έγινε 4η μετά την ποινή στον Αντονέλι – ο οποίος κράτησε για μόλις 0,1’’ την 5η θέση από τον Λεκλέρ.
Ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε έβδομος, πάνω από δέκα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ισάκ Χάτζαρ, ενώ ο Νίκο Χούλκενμπεργκ και ο Λιούις Χάμιλτον συμπλήρωσαν τη δεκάδα. Ο Λιούις, με αντίθετη στρατηγική σκληρής/μέσης γόμας, ανέβηκε από τη 19η θέση της εκκίνησης στη βαθμολογούμενη δεκάδα, παρότι στην πορεία συγκρούστηκε με τον Άλεξ Άλμπον στον 13ο γύρο.