ΑΒ Βασιλόπουλος: Με νέο ομολογιακό €45 εκατ. ενισχύει τις επενδύσεις
Διαβάζεται σε 4'
Tο ομολογιακό δάνειο θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από συνδεδεμένες εταιρείες του ομίλου Ahold Delhaize.
- 18 Δεκεμβρίου 2025 06:40
Με κεφαλαιακή ενίσχυση €45 εκατ. από την μητρική προχωρά η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ειδικότερα η θυγατρική της Ahold Delhaize προχωρά στην έκδοση κοινού, ανεξασφάλιστου ομολογιακού δανείου, με διάρκεια πέντε ετών και σταθερό ετήσιο επιτόκιο 4,04%.
Το ομολογιακό δάνειο θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από συνδεδεμένες εταιρείες του ομίλου Ahold Delhaize, τη μητρική Delhaize ‘The Lion’ Nederland B.V. (€11,25 εκατ) και την Ahold Delhaize Finance Company N.V. (€33,75 εκατ). Η σχετική απόφαση εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, όπως προκύπτει από την σχετική πράξη που αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ.
Η έκδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός εξαμήνου και τα αντληθέντα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση λειτουργικών και γενικότερων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Έμφαση αναμένεται να δοθεί στην ενίσχυση του δικτύου franchise της ΑΒ και κυρίως σε εξορθολογισμό των καταστημάτων που δεν είναι τόσο κερδοφόρα.
Κεντρικός άξονας της ανάπτυξης είναι το μοντέλο franchise, στο οποίο η ΑΒ ενισχύει σταθερά το μερίδιό της, ενώ στα εταιρικά καταστήματα ακολουθεί πιο συγκρατημένη πολιτική. Ο στόχος για δίκτυο 900 καταστημάτων έως το 2028 θα επιτευχθεί κυρίως μέσω συνεργασιών και εξαγορών τοπικών αλυσίδων, που επιτρέπουν γρήγορη είσοδο σε αγορές όπου η ΑΒ δεν είχε μέχρι σήμερα παρουσία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη συμφωνία στην Πτολεμαΐδα, όπου η ΑΒ εξαγόρασε 5 από τα 8 καταστήματα τοπικής αλυσίδας. Η επένδυση είναι υψηλού κόστους, καθώς περιλαμβάνει όχι μόνο τις υποδομές, αλλά και την εξαγορά του brand και της υφιστάμενης πελατειακής βάσης. Τα καταστήματα εντάσσονται σε δύο διαφορετικούς franchise συνεργάτες. Αντίστοιχες κινήσεις έχουν γίνει και στην Ηλεία, ενώ υπάρχει στρατηγικό ενδιαφέρον για περαιτέρω επέκταση σε νησιά και στη Βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα, η εταιρεία δηλώνει ανοιχτή σε ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν από ανακατατάξεις της αγοράς και δεν αποκλείει ακόμη μία εξαγορά έως το τέλος του 2025.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στις επενδύσεις εκσυγχρονισμού του δικτύου. Το 70% των εταιρικών καταστημάτων διαθέτει ήδη αυτόματα ταμεία, με στόχο έως το 2025 να φτάσουν τα 200 καταστήματα και τα 670 μηχανήματα, μέσω επένδυσης €3,5 εκατ. Παράλληλα, σε 190 καταστήματα έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών (ESL), συνολικής επένδυσης €7 εκατ., ενώ μόνο φέτος προστέθηκαν πάνω από 800.000 ετικέτες σε 70 καταστήματα.
Η ΑΒ δοκιμάζει επίσης πιλοτικά ρομποτικές λύσεις. Στο κατάστημα της Εθνικής εφαρμόζεται πρόγραμμα σκαναρίσματος ραφιών και τιμών για ταχύτερη αναπλήρωση, μείωση ελλείψεων και ακριβή αποτύπωση τιμών, με κόστος €12 χιλ. ανά ρομπότ και προοπτική επέκτασης. Στο κατάστημα των Βριλησσίων δοκιμάζονται λύσεις για βελτιστοποίηση της διαδικασίας γεμίσματος ραφιών, μείωση ανθρωποωρών και περιορισμό της σπατάλης τροφίμων.
Σήμερα, το δίκτυο της ΑΒ αριθμεί 652 καταστήματα (254 εταιρικά, 384 franchise και 14 χονδρικής), ενώ ο στρατηγικός στόχος είναι τα 900 καταστήματα έως το 2028, εκ των οποίων τα 700 θα λειτουργούν μέσω franchise, με τη στήριξη 213 συνεργατών.
Υπενθυμίζεται ότι η στρατηγική της ΑΒ για επιστροφή στην κερδοφορία βασίζεται στη βιωσιμότητα του δικτύου και στη στοχευμένη γεωγραφική επέκτασή του. Η ανάπτυξη επικεντρώνεται κυρίως εκτός Αττικής, καθώς η αγορά της Αθήνας θεωρείται πλέον κορεσμένη, και στρέφεται σε περιοχές με αναπτυξιακό δυναμικό όπως η Βόρεια Ελλάδα, η Κρήτη και τα νησιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024 η ΑΒ πραγματοποίησε συνολικές επενδύσεις ύψους €41,5 εκατ., με στόχο την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της. Από το συνολικό ποσό, €9,5 εκατ. κατευθύνθηκαν στο άνοιγμα 3 νέων εταιρικών καταστημάτων και 50 καταστημάτων franchise, ενώ €14,5 εκατ. επενδύθηκαν στη βελτίωση και αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου. Παράλληλα, €1,5 εκατ. διατέθηκαν για δράσεις πράσινης ανάπτυξης, €6 εκατ. για αποθήκες και υποδομές διανομής και ακόμη €6 εκατ. για γενικότερες υποδομές. Τέλος, €4 εκατ. επενδύθηκαν σε νέες τεχνολογίες καταστημάτων, ενισχύοντας την αποδοτικότητα και την εμπειρία του πελάτη.