Θάσος: Φέριμποτ απαίτησε εισιτήριο από ασθενοφόρο με επείγον περιστατικό
Διαβάζεται σε 5'
Σοβαρές αντιδράσεις προκαλεί καταγγελία του ΕΚΑΒ Καβάλας, σύμφωνα με την οποία ασθενοφόρο που μετέφερε ασθενή στη Θάσο κλήθηκε να πληρώσει εισιτήριο.
- 23 Ιουνίου 2026 10:48
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί καταγγελία του Σωματείου Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας για περιστατικό που σημειώθηκε την Κυριακή 22 Ιουνίου στη Θάσο, όταν, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, πλήρωμα ασθενοφόρου κλήθηκε να καταβάλει το προβλεπόμενο κόμιστρο προκειμένου να επιβιβαστεί σε φέριμποτ, ενώ πραγματοποιούσε επείγουσα διακομιδή ασθενούς.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Σωματείου, ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, μετέφερε σοβαρό περιστατικό από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας και προσήλθε στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου για να επιβιβαστεί στο πλοίο της γραμμής με προορισμό την Κεραμωτή.
Σύμφωνα με την καταγγελία, παρά τις διευκρινίσεις του πληρώματος ότι επρόκειτο για όχημα του ΕΚΑΒ σε διατεταγμένη υπηρεσία και σε αποστολή διάσωσης ασθενούς, οι υπεύθυνοι της ακτοπλοϊκής εταιρείας φέρονται να ζήτησαν την καταβολή του κανονικού κομίστρου, επισημαίνοντας ότι διαφορετικά δεν θα επιτρεπόταν η επιβίβαση του ασθενοφόρου.
Το Σωματείο υποστηρίζει ότι, προκειμένου να μην υπάρξει καθυστέρηση στη μεταφορά του ασθενούς, εκδόθηκε εισιτήριο για το όχημα. Ωστόσο, το πλήρωμα αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο, τονίζοντας ότι πρόκειται για δημόσιο ασθενοφόρο που εκτελεί επείγουσα διακομιδή στο πλαίσιο της αποστολής του ΕΚΑΒ.
Κατά την ίδια καταγγελία, ζητήθηκαν και καταγράφηκαν τα στοιχεία των διασωστών, με σκοπό την έναρξη διαδικασίας είσπραξης του ποσού, γεγονός που προκάλεσε αναστάτωση κατά τη διάρκεια της επιχείρησης.
Σε ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας χαρακτηρίζει το περιστατικό «πρωτοφανές και απολύτως απαράδεκτο», υπογραμμίζοντας ότι η επιβολή οικονομικών απαιτήσεων σε ασθενοφόρο που εκτελεί επείγουσα διακομιδή μπορεί να δημιουργήσει καθυστερήσεις με κρίσιμες συνέπειες για την υγεία των ασθενών.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι απευθύνουν έκκληση προς το υπουργείο Ναυτιλίας, το υπουργείο Υγείας, τη Διοίκηση του ΕΚΑΒ και κάθε αρμόδιο φορέα να διερευνήσουν το περιστατικό και να διασφαλίσουν ότι αντίστοιχα φαινόμενα δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον.
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη τοποθέτηση από την εμπλεκόμενη ακτοπλοϊκή εταιρεία σχετικά με τις καταγγελίες.
Ολόκληρη η καταγγελία του Σωματείου ΕΚΑΒ για το περιστατικό στη Θάσο
Η αναλυτική καταγγελία των εργαζομένων στο 6ο ΕΚΑΒ Καβάλας έχει ως εξής:
«Το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας καταγγέλλει ένα πρωτοφανές και απολύτως απαράδεκτο περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα, 22 Ιουνίου 2026, στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου, κατά τη διάρκεια επείγουσας διακομιδής ασθενούς.
Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο εκτελούσε διακομιδή σοβαρού περιστατικού από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, προσήλθε στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου προκειμένου να επιβιβαστεί στο πλοίο της γραμμής με προορισμό την Κεραμωτή, όπως γίνεται διαχρονικά για την άμεση μεταφορά επειγόντων περιστατικών.
Παρά το γεγονός ότι το πλήρωμα ενημέρωσε πως πρόκειται για ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σε διατεταγμένη υπηρεσία και σε αποστολή διάσωσης και διακομιδής ασθενούς, οι υπεύθυνοι της εταιρείας απαίτησαν την καταβολή του κανονικού κομίστρου για τη μεταφορά του οχήματος, δηλώνοντας ότι διαφορετικά δεν θα επιτρεπόταν η επιβίβασή του.
Προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του ασθενούς, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο για το ασθενοφόρο. Ωστόσο, το πλήρωμα αρνήθηκε να καταβάλει το αντίτιμο του κομίστρου, εξηγώντας ότι πρόκειται για όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί δημόσια υπηρεσία και επείγουσα διακομιδή.
Παρά τις εξηγήσεις, ζητήθηκαν και καταγράφηκαν τα στοιχεία των διασωστών, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία είσπραξης του ποσού, ενώ δημιουργήθηκε έντονη αναστάτωση κατά τη διάρκεια μιας αποστολής που είχε ως αποκλειστικό σκοπό τη διάσωση ανθρώπινης ζωής.
Το περιστατικό αυτό προκαλεί εύλογη οργή και σοβαρά ερωτήματα. Είναι αδιανόητο, εν έτει 2026, ένα δημόσιο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που εκτελεί επείγουσα διακομιδή να αντιμετωπίζει εμπόδια, καθυστερήσεις και οικονομικές απαιτήσεις, τη στιγμή που κάθε λεπτό μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για την έκβαση ενός περιστατικού.
Η ανθρώπινη ζωή δεν κοστολογείται και δεν μπορεί να εξαρτάται από την έκδοση εισιτηρίου ή την καταβολή κομίστρου. Το ΕΚΑΒ αποτελεί κρίσιμο πυλώνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οφείλει να μπορεί να εκτελεί απρόσκοπτα την αποστολή του, χωρίς προσκόμματα και χωρίς να υποβάλλονται οι εργαζόμενοί του σε τέτοιες απαράδεκτες διαδικασίες.
Καλούμε άμεσα το Υπουργείο Ναυτιλίας, το Υπουργείο Υγείας, τη Διοίκηση του ΕΚΑΒ και κάθε αρμόδιο φορέα να παρέμβουν, να διερευνήσουν το περιστατικό και να δώσουν οριστική λύση, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δεν θα βρεθεί ποτέ ξανά αντιμέτωπο με αντίστοιχες καταστάσεις κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του.
Οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ θα συνεχίσουν να δίνουν καθημερινά τη μάχη για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Η πολιτεία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να στέκονται αρωγοί στο έργο τους και όχι να δημιουργούν εμπόδια στην εκπλήρωση της αποστολής τους».