Έως το 2046 η σύμβαση του αεροδρομίου της Αθήνας

Θετική κατάληξη είχε το σίριαλ της επέκτασης της σύμβασης του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΪΠΕΔ
- 04 Οκτωβρίου 2017 08:35
Ήταν κοινό μυστικό ότι θα ανανεωνόταν η σύμβαση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Το πιο επιτυχημένο μοντέλο σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα που έχουμε στη χώρα μας, δεν μπορούσε να πάρει άλλο δρόμο, παρά τα μνημόνια.
Τα συνεχή ρεκόρ που καταγράφει το αεροδρόμιο, αναφορικά με την επιβατική κίνηση, οι ολοένα και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες που επιχειρούν στην Αθήνα, αλλά και οι πολλαπλές διακρίσεις που αποσπά το αεροδρόμιο σε διεθνείς διαγωνισμούς, καταδεικνύουν ότι το μάνατζμεντ είναι απόλυτα επιτυχημένο.
Έτσι λοιπόν, παρά την σχετικά μεγάλη καθυστέρηση, διότι είχε λήξει από πέρυσι η σύμβαση, υπογράφηκε η 20ετής επέκταση της από 31.07.1995 Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ) μέχρι τις 11.06.2046, από το Ελληνικό Δημόσιο, διά του Υπουργού Οικονομικών, το ΤΑΙΠΕΔ και την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» (ΔΑΑ).
Υπενθυμίζεται ότι το προσφερόμενο από τον ΔΑΑ συνολικό τίμημα για την παράταση της ΣΑΑ ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 483,87 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση της έγκρισής της από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές και την κύρωση της παράτασης από τη Βουλή των Ελλήνων.
Η υπογραφή της παράτασης αποστέλλει ηχηρό μήνυμα εμπιστοσύνης, εντός και εκτός Ελλάδας, για την ελληνική οικονομία και συνιστά αναγνώριση μιας από τις πλέον επιτυχημένες συμπράξεις ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
Το θέμα είναι να βρούμε κι άλλες τέτοιες ευκαιρίες σύμπραξης, για το καλό της ελληνικής οικονομίας.