Έργα και ημέρες

Έργα και ημέρες
Ζαν Τοντ

Το πλούσιο παλμαρέ του Γάλλου Ζαν Τοντ από το ναδίρ έως τη μεγάλη δόξα της F1

Γεννημένος στις 25 Φεβρουαρίου του 1946 στο Πιέρεφορτ, ένα προάστιο της Καντάλ στη Γαλλία, έχοντας Πολωνικές ρίζες, η καριέρα του Τοντ στο μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν όταν πήρε το ”Mini Cooper S” του πατέρα του για βόλτα με έναν φίλο του.



Ο Γάλλος ανακάλυψε το ταλέντο του και πήρε διάφορους ρόλους σε αγώνες Ράλι, αλλά αποφάσισε πως η κύρια δύναμη είναι αυτή του συνοδηγού, με την ομάδα της Peugeot Sport μέχρι που αποσύρθηκε από την δράση το 1981.



Η ομάδα έχρισε τον Τοντ ως διρυθυντή της ομάδας, με σκοπό να οργανώσει τα σχέδια και την κατασκευή της ”205 Turbo 16” για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1984. Μετά απο ένα κακό ξεκίνημα το 205 κατάφερε να κερδίσει τον παγκόσμιο τίτλο το 1985 και το 1986. Τα άλλα μοντέλα του Τοντ συνέχισαν να κυριαρχούν σε πρωταθλήματα Ράλι και στη Le Mans την δεκαετία του 90′.



Η Peugeot παρόλο την ανοδική της πορεία με τον Τοντ, αρνήθηκε να συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula1 και η πρόταση από την Ferrari έγινε δεκτή από τον Τοντ που δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη.



Διεύθυνε την ομάδα της Scuderia, ήταν υπεύθυνος για την πρόσληψη του Μίκαελ Σουμάχερ το 1996, όπου στο τιμόνι της στρατηγικής ανέλαβε ο Ρος Μπράουν και σχεδιαστής ο Ρόρι Μπάιρν. Αυτή η μίξη στελεχών δημιούργησε μια ομάδα ανίκητη.



Ο Τοντ και ο πρόεδρος της Ferrari , Λούκα ντι Μοντετζεμόλο, μεταμόρφωσαν την ομάδα από εκεί που βρισκόταν πλήρως αβοήθητη χωρίς κανέναν υποστηρικτή σε μια πανίσχυρη όπως και σήμερα. Έντονη φημολογία υπήρχε μεταξύ του προέδρου της ομοσπονδίας (FIA) Μαξ Μόσλεϊ, ότι θα τον αντικαθηστούσε ο Ζαν Τοντ στη θέση του το 2004. Ο Μόσλεϊ όμως, υποστήριξε ότι ο Τοντ θα ήταν ιδανικός πρόεδρος, εκείνος ήταν ευχαριστημένος με την θέση του στην Ferrari. Εκείνο το διάστημα υπήρξε φημολογία ότι όταν θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση ο Μίκαελ Σουμάχερ τότε θα παραιτηθεί και ο Γάλλος.



Λίγο καιρό αργότερα ο πρόεδρος της Ferrari ,Λούκα ντι Μοντετζεμόλο, έδωσε μεγαλύτερη θέση στον Ζαν Τοντ ως την κεφαλή της διεύθυνσης της Ferrari.



Παρέμεινε ως ο κύριος προιστάμενος της Scuderia F1 για άλλη μια χρονιά και αντικαταστάθηκε από τον Στέφανο Ντομενικάλι την 1η Ιανουαρίου του 2008, αλλά έμεινε στην διεύθυνση της εταιρίας. Η Γαλλική κυβέρνηση είχε τιμήσει τον Τοντ ως Καβαλιέρο με την ύψιστη τιμή για Γάλλο πολίτη αυτή του ”Legion d’Honneur”. Είχε τιμηθεί και από το Σουλτάνο της Μαλαισίας και ως καλύτερος διευθυντής το 2007.



Ο γιος του Ζαν Τοντ ,Νικολά, μανατζάρει οδηγούς της Formula1 όπως ο Φελίπε Μάσα της Ferrari.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα