Hyundai HED-5 i-Mode

Hyundai HED-5 i-Mode
hed513308small

H Hyundai αποκαλύπτει το νέο HED-5 “i-mode”, ένα πραγματικό αριστούργημα από το... μέλλον

Αποτέλεσμα ένα πολυμορμορφικό όχημα (MPV) 6 θέσεων ενός όγκου, το οποίο ενσωματώνει προηγμένα υλικά, μια παγκόσμια πατέντα καθισμάτων και κορυφαία συστήματα πληροφόρησης και επικοινωνίας, σε μια εντελώς καινούργια αυτοκινητιστικά εφαρμογή.








Το i-mode είναι ένα ριζοσπαστικό σχεδιαστικά, οικολογικό και εύκολα αποδεκτό όχημα. Ο σχεδιασμός αποτελεί πρόσκληση για ταξίδι, περιπέτεια και αναψυχή, μέσα σε αυτήν την κινούμενη κάψουλα.



Με την συνεργασία των Bayer MaterialScience AG, Keiper και LG Electronics, η Hyundai ενώνει τις δυνάμεις της με άλλες εταιρείες, φέρνοντας πιο γρήγορα νέες τεχνολογίες στην αγορά. Η συνεργασία με την Bayer Material Science βοήθησε ώστε ο σχεδιασμός των καμπύλων επιφανειών και του ριζοσπαστικού σχεδιασμού των καινοτομιών που υιοθετεί το HED-5, να υλοποιηθούν πιο γρήγορα.



Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι πιο ελαφριά και ευπροσάρμοστα από τα μεταλλικά και γυάλινα που αντικαθιστούν. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με το ελαφρύ σε βάρος σχεδιασμό του αμαξώματος, βελτιώνουν την κατανάλωση καύσιμου και τις εκπομπές CO2.



Η εξωτερική επίστρωση του αμαξώματος της Bayer είναι εξαιρετικά φιλική προς το περιβάλλον, ενώ καταφέρνει να εξαφανίζει ελαφριές γρατζουνιές από το αμάξωμα. Το i-mode είναι το πρώτο όχημα που υιοθετεί τα καινοτόμα κρύσταλλα “BayVision” με την προσαρμοζόμενη δέσμη φώτων από την Makrolon®.




Ηλεκτρονικά… τέλειο



Μέσω του εξελιγμένου συστήματος multimedia και ψυχαγωγίας από την LG electronics, το αυτοκίνητο αποτελεί προέκταση ενός ηλεκτρονικού “σπιτιού”, επιτρέποντας στους επιβάτες να παραμένουν συνδεδεμένοι, να επικοινωνούν και να διαχειρίζονται καταστάσεις μέσα από το αυτοκίνητο.








Σύνδεση στο internet, ηλεκτρονικά παιχνίδια, προβολή ταινιών ή χρήση εικονοτηλεφώνου, είναι εφικτά μέσω των ανακλινόμενων touch-screen οθονών με ενσωματωμένες webcams. Το ασύρματο δίκτυο επιτρέπει την χρήση ασύρματων πληκτρολογίων, χειριστηρίων, ακουστικών που εξυπηρετούν την καλύτερη ψυχαγωγία. Οι εξελίξεις που εμφανίζονται στο i-mode αποτελούν ενδείξεις για λειτουργίες στα αυτοκίνητα του άμεσου μέλλοντος.




Καθίσματα από άλλη εποχή








Η συνεργασία της Hyundai με την Keiper βοήθησε στο σχεδιασμό του i-mode στην εξέλιξη της παγκόσμιας καινοτομίας του μοναδικού συστήματος Swiwel Seat. H πρώτη σειρά καθισμάτων περιστρέφεται προς του επιβάτες της δεύτερης και τρίτης σειράς καθισμάτων. Όταν το κάθισμα περιστραφεί, το πίσω μέρος του καθίσματος μετατρέπεται σε ένα μεγάλων διαστάσεων καθιστικό χώρο. Αυτό επιτυγχάνεται χάριν σε ένα κρυφό, ηλεκτρομηχανικό σύστημα.



Το αναβαθμισμένο σύστημα ζωνών ασφαλείας-άλλη μια τεχνολογική πρωτοτυπία-και τα ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, αυξάνουν την παθητική ασφάλεια των επιβατών σε όλες τις θέσεις καθισμάτων. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων σύρεται προς τα πίσω για χάριν της άνεσης, δημιουργώντας ένα μεγάλο χώρο για επικοινωνία μεταξύ των επιβατών. Ο σχεδιασμός των καθισμάτων έχει εξελιχθεί, ώστε να αποφύγει προβλήματα πολυπλοκότητας ή στήριξης των επιβατών.



Το καφέ δέρμα που συνδυάζεται με κατακόκκινα δομικά στοιχεία προσδίδει στους επιβαίνοντες την ατμόσφαιρα ενός πλούσιου καθιστικού, μέσα στο συμβατικό εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Το ελαφρύ μπεζ χρώμα που ντύνει την οροφή και τις κολώνες, δημιουργεί το συναίσθημα της ελευθερίας πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Η οριζόντια διακόσμηση με τους σκούρους και ανοιχτούν τόνους του καφέ, τονίζει το αίσθημα αυτό, διατηρώντας μια αρμονική αντίθεση.




Νέος κινητήρας Diesel με διπλά turbo



Το i-mode εφοδιάζεται με έναν εντελώς καινούριο πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων της σειράς R. Ο αέρας εισαγωγής περνά μέσω ενός υπερτροφοδότη καυσαερίων χαμηλής πίεσης, σε ένα δεύτερο turbo υψηλής πίεσης που ανεβάζει την αποδιδόμενη ισχύ στα 158kW (215ps) και τα 47kgm (461Nm) μέγιστης ροπής.



Με αυτές τις τιμές, ο κινητήρας R έχει ειδική απόδοση 70kW ανά λίτρο χωρητικότητας, γεγονός που τον φέρνει σε αντίστοιχο επίπεδο με τις προτάσεις των Γερμανών κατασκευαστών. Συγκρίνοντας την ελάχιστη αποδιδόμενη ροπή των 30kgm με τα 19kgm ενός αντίστοιχου συμβατικού πετρελαιοκινητήρα, είναι εύκολα αντιληπτή η τεράστια συνεισφορά της υπερτροφοδότησης σε δύο στάδια.



Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ακόμη και συνθήκες υψηλού φορτίου, η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα χάρη στο σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων, το οποίο παράλληλα μειώνει και τα παραγόμενα οξείδια του αζώτου (ΝΟx).



Ο κινητήρας R σχεδιάστηκε για να εκπληρώνει τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πρόκειται να ισχύσουν στο μέλλον. Η μαζική παραγωγή του κινητήρα με το μονό turbo θα ξεκινήσει το 2009 ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 αναμένεται η έκδοση με τα διπλά turbo.




Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα