Αλήθειες και ψέματα part I

Αλήθειες και ψέματα part I
alithpsem16507s1

Η υπερβολική ταχύτητα είναι ο τέταρτος κατά σειρά θανατηφόρος παράγοντας

Παρά την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, ή των διάφορων συστημάτων ευστάθειας, ο αριθμός των θανάτων από ατυχήματα παραμένει υπερβολικά μεγάλος (40.000 θάνατοι τον χρόνο στην ΕΕ και 1.7 εκ. τραυματισμοί), με την Ελλάδα να παραμένει αρνητικός πρωταθλητής στο συγκεκριμένο τομέα.



Αυτό συμβαίνει, γιατί πολύ απλά ότι και να κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ο ανθρώπινος παράγοντας θα είναι αυτός που θα έχει πάντα τον πρώτο λόγο. Δυστυχώς ζούμε σε μια χωρά, που δεν έχουμε οδηγούς αλλά χειριστές αυτοκινήτων. Πριν λοιπόν αναλύσουμε τη μεγαλύτερη μάστιγα της εποχής να ξεκαθαρίσουμε πως πάνω από όλα φταίμε εμείς οι ίδιοι.




Η γνωστή «καραμέλα»



Η υπερβολική ταχύτητα την οποία πιπιλούν όλοι οι αρμόδιοι ως την πρώτη αιτία πρόκλησης τροχαίων, είναι ο τέταρτος κατά σειρά παράγοντας. Η αμελής οδήγηση, η απρόσεκτη διασταύρωση από τα δεξιά (είτε προσπέρασμα είτε στροφή σε παράδρομο) και η άρνηση να παραχωρήσουμε προτεραιότητα σε άλλο Ι.Χ., αποτελούν τα τρία κυριότερα αίτια πρόκλησης οδικών δυστυχημάτων.




Αναλυτικά οι κυριότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων είναι οι εξής:



1. Η αμελής οδήγηση

2. Η απρόσεκτη διασταύρωση από τα δεξιά (είτε προσπέρασμα είτε στροφή σε παράδρομο)

3. Η μη παραχώρηση προτεραιότητας σε άλλο όχημα

4. Η υπερβολική ταχύτητα

5. Η παράβαση της σήμανσης

6. Η παράλειψη διατήρησης του οχήματος στην αριστερή λωρίδα

7. Η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας μεταξύ των οχημάτων

8. Η αμελής διακίνηση πεζών




Ο ανίκανος γιατρός



Η παιδεία που ΔΕΝ διαθέτουμε σαν οδηγοί είναι ευθύνη του κράτους. Είναι αδιανόητο να μην υπάρχει στα σχολεία μάθημα οδικής συμπεριφοράς. Φυσικά η αναλγησία τους δεν σταματάει εκεί και δεν έχουν άδικο όσοι κάνουν παράπονα για κακοτεχνίες στους δρόμους και για κακή έως ανύπαρκτη σηματοδότηση.



Τα προβλήματα όμως της κρατικής μηχανής είναι περισσότερα και από αυτά που είχε το πρώτο μου μηχανάκι μετά τις πολλές μετατροπές για να γίνει από 50cc, 125cc. Δε μπορούμε και δε γίνεται να στηριζόμαστε σε αυτούς για τη ζωή μας.



Κανένας από όλους εμάς δεν θα έδινε τη ζωή του στα χέρια ενός αποδεδειγμένα ανίκανου γιατρού.



Μπορούμε ΜΟΝΟΙ μας να διορθώσουμε τους φρικαλέους αριθμούς των θανάτων από τροχαία. Άλλωστε είμαστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.




Το τρίπτυχο της επιστροφής



Αρχικά θα πρέπει όλοι μας πιστέψουμε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα στη ζωή μας είναι το τροχαίο ατύχημα. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε και να συμπεριφερόμαστε αμυντικά θεωρώντας, ότι οι δρόμοι που κυκλοφορούμε είναι ένας πραγματικά εμπόλεμος χώρος, με θύματα πολύ περισσότερα από αυτά των πραγματικών πολέμων. Επιβάλλεται να αυξήσουμε την “άμυνά μας” και να μειώσουμε την επιθετικότητα και την ορμή μας.




Τέλος ας ξεσκονίσουμε λίγο τις γνώσεις μας από τα σχολικά μας χρόνια:



Νόμος Ορμής: Ορμή = μάζα x ταχύτητα. Παράδειγμα. Με βάρος 70 κιλά και ταχύτητα 50 χ.α.ώ. αποκτάμε ορμή 3500 κιλών ή 3,5 τόνων.



Τρία απλά πράγματα που αν τα έχουμε στο μυαλό μας αυτό το καλοκαίρι σίγουρα θα γυρίσουμε περισσότεροι τον Σεπτέμβρη.




Ζώνη ασφαλείας



Πριν αναφερθούμε στη ζώνη ασφαλείας ας ξεχάσουμε το προκλητικό-εισπρακτικό νέο ΚΟΚ. Η ζωή μας δεν έχει καμία σχέση με αυτούς που θέλουν να γεμίσουν τα ταμεία του κράτους που οι ίδιοι αδειάζουν.



Βλέπουμε δυστυχώς ότι στις πόλεις φοράει ζώνη μόνο:

Το 15% (το πολύ) των οδηγών και “συνοδηγών”

Το 0% των “πίσω” επιβατών. Το 0% των επιβατών και οδηγών ταξί.

Το 0% των πληρωμάτων των περιπολικών της τροχαίας.



Αν φορούσαμε τη ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 95%, τότε θα σώζονταν στην Ελλάδα 256 άνθρωποι το χρόνο, από θάνατο.



«
Δεν χρειάζομαι ζώνη ασφαλείας όταν κινούμαι με μικρές ταχύτητες ή διανύω μικρή διαδρομή».



Η αλήθεια είναι ότι περισσότερα από 80% των ατυχημάτων (θανάτων και τραυματισμών) συμβαίνουν σε ταχύτητες μικρότερες από 64 χλμ/ω. Τρία στα τέσσερα θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν σε απόσταση που δεν ξεπερνά τα 40 χλμ από το σπίτι.




Καλοκαιρινές διακοπές



Το καλοκαίρι, ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος, λόγω των καιρικών συνθηκών και της ψυχολογίας των οδηγών-χειριστών. Όσο και αν φαίνεται περίεργο σε πολλούς, η καλοκαιρία και ο θερμός ήλιος, δεν είναι αυτό που νομίζουν «ιδανικές συνθήκες» οδήγησης.



Η έντονη ηλιακή ακτινοβολία συχνά κουράζει τα μάτια του οδηγού, όταν δεν φορά γυαλιά ηλίου. Αλλά και αυτά πρέπει να επιλέγονται σωστά, ώστε οι φακοί να μην είναι πολύ σκούροι. Προμηθευτείτε φακούς ουδέτερου χρώματος ώστε να μην μπερδεύετε σηματοδότες και σήματα του Κ.Ο.Κ..



Η χρήση των γυαλιών ηλίου πρέπει πάντα να γίνεται με γνώμονα την ένταση του φωτός. Τις πρώτες πρωινές αλλά και μεσημεριανές ώρες είναι απαραίτητο ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου στον οδηγό, αλλά το απόγευμα που το φως μειώνεται καλό είναι να μην τα φοράτε.



Δεν είναι θέμα μόδας… είναι θέμα ασφάλειας. Όταν σβήσεις τη μηχανή σου μπορείς να φορέσεις ότι γυαλί θες.



Το παρ μπριζ του αυτοκινήτου είναι σημαντικό να είναι τελείως καθαρό από σκόνη διότι σε περίπτωση που οδηγείτε αντίθετα στον ήλιο, η διάθλαση του φωτός στη σκόνη ή τη βρωμιά κάνει το τζάμι αδιαφανές. Γενικά όταν οδηγείτε αντίθετα στον ήλιο, πρέπει να προσέχετε γιατί η διάκριση των φωτεινών σηματοδοτών και των σημάτων γίνεται δυσκολότερη. Επίσης, δεν πρέπει να τοποθετείτε αντικείμενα στο ταμπλό του ΙΧ, διότι καθρεπτίζονται στο τζάμι και μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση.



Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται κατά την είσοδο και έξοδο από τούνελ και ανισόπεδους κόμβους, αφού πρέπει να βγάζετε τα γυαλιά πριν εισέλθετε και τα ξαναφοράτε όταν εξέρχεστε. Σε περίπτωση που δεν φοράτε καθόλου γυαλιά πρέπει να είστε προσεκτικοί διότι τα μάτια αδυνατούν να προσαρμοστούν αμέσως στην ξαφνική μείωση ή αύξηση του φωτός. Να ανάβετε πάντα τα μεσαία φώτα πριν από την είσοδο και σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση να ΜΗ σταματάτε κατά την είσοδο.



Δώστε την απαιτούμενη προσοχή στα δίκυκλα αλλά και στους ποδηλάτες, οι οποίοι κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε παραλιακές οδούς τους θερινούς μήνες.




Αριθμοί τρόμου!



* Το 78,2% των σοβαρών και θανατηφόρων δυστυχημάτων συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές. * Το 97,3% συμβαίνουν σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.

* Το 77,1% συμβαίνουν σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι τα 50 χ.α.ώ.

* Στο 54,7% εμπλέκονται sedan (οικογενειακά) οχήματα.

* Το 96,1% γίνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε ευθείς και ξηρούς δρόμους με ηλιόλουστο καιρό.

* Οι επιβάτες φορούν ζώνη στις περισσότερες των περιπτώσεων.

* Σχεδόν οι μισοί υπεύθυνοι οδηγοί (48%), δεν ελέγχθηκαν για χρήση ναρκωτικών ή αλκοολούχων ουσιών.



*** Το αριστερό λεβιεδάκι διπλά στο τιμόνι ο κατασκευαστής το έχει βάλει για να προειδοποιούμε ότι στρίβουμε (πληροφοριακά : τα φλας ΔΕΝ καίνε ρεύμα της ΔΕΗ).



*** Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο στην Ελλάδα ήταν το 1905 στην σημερινή λεωφόρο Συγγρού, όταν συνολικά κυκλοφορούσαν μόλις 10 αυτοκίνητα.



ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΚΑΛΗ ΕΠΑΝΟΔΟ και να θυμάστε σας θέλουμε όλους πίσω σώους και αβλαβής.




ΠΑΩ ΑΡΓΑ ΓΙΑΤΙ ΒΙΑΖΟΜΑΙ



Υ.Γ. Θα ακολουθήσει και αντίστοιχο κείμενο για τους μοτοσικλετιστές.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα