Οδηγούμε την ολοκαίνουργια Toyota Corolla

Οδηγούμε την ολοκαίνουργια Toyota Corolla
Sebastien Mauroy

Για μια ακόμη φορά στη Μαγιόρκα, σκοπός ήταν να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο, σε διαφορετικές εκδόσεις, κυρίως αυτές που αφορούν περισσότερο την ελληνική αγορά.

Αποστολή στη Μαγιόρκα: Δημήτρης Μπαλής

Ως συνομήλικος με την Corolla, έχω έναν επιπλέον λόγο να αναφερθώ σε αυτήν. Δεν είναι και λίγο πράγμα, όσο μεγαλώνεις, τόσο να μεγαλώνει κι αυτή. Για να μην σας μπερδεύω με ηλικίες και επειδή δεν έχω κανένα λόγο να κρύψω τη δική μου, το 1966 που γεννήθηκα, έκανε την εμφάνισή της για πρώτη φορά η Toyota Corolla.

Ένα όνομα που έγινε θρύλος παγκοσμίως, καθώς σε 11 γενιές μέχρι το 2013, όταν και αντικαταστάθηκε από το Auris, έχει ακολουθήσει μια απίστευτη εμπορικά πορεία με πάνω από 40 εκατομμύρια μονάδες. Κι αν η Toyota δεν αποφάσιζε να αλλάξει το όνομα Corolla με Auris, τότε αυτό το όνομα μοντέλου θα έμενε μέχρι και τώρα.

Ωστόσο, η Toyota επανέφερε το όνομα Corolla στο προσκήνιο και μάλιστα με εμφατικό τρόπο, στην 12η γενιά της. Κι αυτό επειδή ξεκινά το λανσάρισμα του αυτοκινήτου με τρία αμαξώματα, όλα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα στην Ευρώπη, με στόχο να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις όλων των Ευρωπαίων αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας, της Τουρκίας και της Μέσης Ανατολής. Για μια ακόμη φορά στη Μαγιόρκα, σκοπός ήταν να δούμε από κοντά και βέβαια να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο, σε διαφορετικές εκδόσεις, κυρίως βέβαια αυτές που αφορούν περισσότερο την ελληνική αγορά.

Η νέα Corolla, λοιπόν, θα είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα και στα τρία αμαξώματα: 5θυρο hatchback, 4θυρο sedan και Touring Sports, που έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Καθένα απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, καθώς το πρώτο είναι πιο σπορ, πιο νεανικό και περισσότερο για νέα ζευγάρια, το δεύτερο είναι σαφώς οικογενειακό , με τους χώρους που χρειάζεται μια τετραμελής ή και πενταμελής οικογένεια, ενώ τις ίδιες ανάγκες καλύπτει και το τρίτο αμάξωμα, με τις επιπλέον δυνατότητες να μπορεί να μεταφέρει ποδήλατο ή σερφ, αναδιπλώνοντας βέβαια τα πίσω καθίσματα, αλλά και την πλάτη του συνοδηγού.

Επίσης, ενώ κανένα από τα τρία αμαξώματα δεν είναι εμφανισιακά ίδιο μπροστά και πίσω με τα υπόλοιπα δύο, εντούτοις μοιράζονται την ίδια, ολοκαίνουργια πλατφόρμα TNGA της Toyota, πάνω στην οποία έχει βασιστεί το απόλυτα επιτυχημένο crossover CH-R, με ανάρτηση McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Αυτή η πλατφόρμα έχει μεγαλύτερη αντοχή, χαμηλότερο κέντρο βάρους και είναι πιο ελαφριά, κάτι που συνεισφέρει στη μικρότερη κατανάλωση και στους λιγότερους ρύπους.

Εξάλλου, προς αυτή τη κατεύθυνση κινείται και η υβριδική τεχνολογία που εφαρμόζει κατά κόρον η Toyota, η οποία είναι και η μόνη μάρκα που επιμένει πεισματικά σε αυτή τη τεχνολογία. Και στην Corolla, έχει μεταφέρει την 4η γενιά του υβριδικού συστήματος, που όπως φαίνεται και από το 78% στο μίγμα των πωλήσεων, στην Ευρώπη, έναντι των βενζινοκίνητων εκδόσεων, έχει εκτιμηθεί στο μέγιστο βαθμό από το κοινό. Σχεδιαστικά, αναμφίβολα την παράσταση κλέβει η 5θυρη, hatchback έκδοση των 4,37 μ. μήκους, που είναι πραγματικά σχεδιαστικά προηγμένη, συμπαγής σε διαστάσεις και θυμίζει πολύ το ύφος του CH-R.

Sebastien Mauroy

Πάντως, η μετατόπιση των μπροστινών θέσεων λίγο πιο πίσω, για να δώσει μήκος μπροστά, έχει περιορίσει αρκετά το χώρο για τους πίσω επιβάτες, παρόλο που το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει (2,64 μ.). Ενήλικες κανονικού αναστήματος δεν μπορούν εύκολα να καθίσουν πίσω, παρά μόνο κοντύτερα άτομα ή παιδιά, ενώ σχετικά μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών. Νέους σε ηλικία ανθρώπους ή νέα ζευγάρια, θα τους προσελκύσει εύκολα, με την Toyota να θεωρεί ότι αυτό το αμάξωμα θα έχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις (38%). Τώρα, το 4θυρο sedan αμάξωμα, των 4,63 μ. μήκους, μπορεί να είναι λίγο πιο κλασικό και στην Ελλάδα να μην το προτιμούν πολλοί, ωστόσο μπροστά και πίσω είναι αρκετά όμορφο και βέβαια στην καμπίνα αρκετά ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες (2,7 μ. μεταξόνιο), με περισσότερο χώρο αποσκευών. Κατά συνέπεια, οι οικογενειάρχες θα βρουν ένα μοντέλο που θα τους ικανοποιήσει σε μεγάλο βαθμό.

Αυτό το αμάξωμα αναμένεται να πουλήσει πολύ σε Ρωσία, Τουρκία και χώρες της Μέσης Ανατολής, που αρέσκονται σε αυτές τις εκδόσεις.

Οσον αφορά την Touring Sports εκδοχή, είναι ένα αμάξωμα με αρετές, κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους φόρτωσης, αφού φθάνει τα 1600 λίτρα όγκου. Η πόρτα ανοίγει με την κίνηση του ποδιού, η εταζέρα διπλώνει με την αφή, όταν δεν υπάρχει ρεζέρβα (έχει κιτ επισκευής ελαστικού) δημιουργείται έξτρα χώρος φόρτωσης κάτω από το πάτωμα, ενώ με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού και βέβαια των πίσω, χωρά ποδήλατο ή σερφ στην ευθεία. Και φθάνουμε στους κινητήρες, με την Toyota να παραμένει πιστή στην υβριδική τεχνολογία και στα μοτέρ βενζίνης. Είπε τέρμα στο πετρέλαιο.

Ετσι, προσφέρει το 5θυρο και το Touring Sports με κινητήρες βενζίνης 1.8 lt hybrid με 122 ίππους, 2.0 lt hybrid με 180 ίππους και 1.2 lt με 114 ίππους. Το 4θυρο θα είναι διαθέσιμο με το μοτέρ 1.8 lt hybrid καθώς και με κινητήρα 1.6 lt – 132 hp. Τα υβριδικά μοτέρ συνδυάζονται με συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτια ταχυτήτων, τα οποία είναι αποδοτικά αλλά στην πίεση λίγο θορυβώδη, ενώ τα απλά μοτέρ 1.2 lt και 1.6 lt συνδυάζονται είτε με 6άρι χειροκίνητο είτε με συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, Multidrive S.

Στη Μαγιόρκα οδήγησα μόνο την υβριδική έκδοση 1.8 lt, κι αυτό επειδή η εταιρεία θεωρεί ότι θα κάνει το 55% των πωλήσεων. Μου άρεσε, με τη χαμηλή κατανάλωση και την καλή λειτουργία του κινητήρα, όμως και πάλι θα ήθελα ένα αυτόματο κιβώτιο και όχι να μεταβαλλόμενων σχέσεων. Τον 1.2 lt δεν τον είχε διαθέσιμο η Toyota για οδήγηση, όμως τον θυμάμαι από το CH-R και θεωρώ ότι στην Ελλάδα θα κάνει πάνω από το 40% των πωλήσεων. Είναι μοτέρ που ταιριάζει γάντι στην 5θυρη έκδοση και λόγω κόστους, για νέους ανθρώπους.

Εκεί που η Corolla δίνει ρέστα, είναι στο σύστημα ασφάλειας Toyota Safety Sense, με αναβαθμισμένο Pre-Collision System (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Alert (LDA), Road Sign Assist (RSA), Automatic High Beam (AHB), Lane Trace Assist (LTA), Blind Spot Monitor (BSM) με Rear Cross Traffic Alert (RCTA). Επίσης, είναι καλοστημένο, με προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive Variable Suspension (AVS) στο 5θυρο και το Touring Sports, ενώ διαθέτει τον διακόπτη Drive Mode Select με επιλογές: ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S, SPORT S+ ή CUSTOM, για οδήγηση ανάλογα τις επιθυμίες του οδηγού. Σε εξοπλισμό φέρει Head-Up Display, Adaptive Automatic High Beam και Toyota Touch Multimedia System, με υπηρεσίες συνδεσιμότητας MyT.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα