Ναυάγιο στη Λέσβο: Δεν είχε δηλωθεί η μηχανική βλάβη – Αγωνία για τους αγνοούμενους

Διαβάζεται σε 3'
Σκάφος του λιμενικού - Φωτό αρχείου
Σκάφος του λιμενικού - Φωτό αρχείου EUROKINISSI

Ακόμα μία ημέρα αγωνίας για τους 12 αγνοούμενους ναυτικούς μετά τη βύθιση του φορτηγού πλοίου ανοιχτά της Λέσβου. Όσα είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού.

Με το πρώτο φως της ημέρας και ενώ ακόμα επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες συνεχίστηκαν οι έρευνες από το Λιμενικό για τον εντοπισμό των 12 ναυτικών, οι οποίοι παραμένουν αγνοούμενοι μετά τη βύθιση του φορτηγού πλοίου στο οποίο επέβαιναν, ανοιχτά της Λέσβου.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου έδωσε τα νεότερα στοιχεία για τις έρευνες, οι οποίες συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, όπου έξι με επτά παραπλέοντα πλοία επιχειρούσαν, με τους ανέμους που πνέουν στην περιοχή να είναι εντάσεως 6-7 μποφόρ, ενώ όπως είπε, σε λίγη ώρα θα αποπλεύσουν δύο πλωτά του Λιμενικού και ένα ελικόπτερο.

Η επιχείρηση όπως είπε ο κ. Αλεξίου έγινε υπό εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αφού χαρακτηριστικά όταν ο πλοίαρχος εξέπεμψε σήμα κινδύνου “mayday, mayday” έπνεαν άνεμοι 9 μποφόρ με ριπές 10 ενώ τα κύματα έφτασαν σε ύψος τα 4,5 μέτρα.

Ερωτηθείς για το εάν θα είχαν πάρει διαφορετική τροπή τα γεγονότα εάν είχαν εκπέμψει “SOS” νωρίτερα, ο κ. Αλεξίου ανέφερε πως σύμφωνα και με τις δηλώσεις του Αιγύπτιου διασωθέντα, οι ναυτικοί έκαναν απάντληση υδάτων μέσα στη νύχτα, κάτι που δεν είχαν δηλώσει, καθώς σε περίπτωση που είχε αναφερθεί μηχανική βλάβη η κατάσταση θα ήταν διαφορετική.

Υπενθυμίζεται πως μέχρι στιγμής, έχει εντοπιστεί νεκρός ένας εκ των 14 μελών του πληρώματος που επέβαιναν στο πλοίο, ενώ νωρίς το απόγευμα της Κυριακής εντοπίστηκε ο μοναδικός μέχρι στιγμής επιζών.

Το χρονικό της βύθισης

Το raptor μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, με 14 τα μέλη πληρώματος από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία.

Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07 και 11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.

Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Οι πρώτες εκτιμήσεις αποδίδουν το ναυάγιο στη σφοδρή θαλασσοταραχή, η οποία προκάλεσε μετατόπιση φορτίου, με αποτέλεσμα να μπουν νερά στα αμπάρια. Η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.

Από το πρωί στη θαλάσσια περιοχή επιχειρούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών ελικόπτερα, 9 παραπλέοντα πλοία, πλοία του Λιμενικού αλλά και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού.

Όσο περνούν οι ώρες η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, ενώ μέχρι στιγμής το μόνο που έχει εντοπιστεί είναι πνευστή σχεδία και σωσίβια.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα