Προσοχή στο πασχαλινό ταξίδι. Ποια νέα τμήματα παραδόθηκαν στην κυκλοφορία

Προσοχή στο πασχαλινό ταξίδι. Ποια νέα τμήματα παραδόθηκαν στην κυκλοφορία

Το θέμα δεν είναι μόνο ένα αξιοπρεπές οδικό δίκτυο αλλά και η συμπεριφορά μας στο δρόμο. Χρήσιμες συμβουλές για την έξοδο του Πάσχα

Του Δημήτρη Μπαλή

Με καλύτερες προϋποθέσεις, όσον αφορά στις οδικές υποδομές, θα ταξιδέψουν, όσοι δεν το έκαναν ήδη, για τις ημέρες του Πάσχα. Την περασμένη εβδομάδα, χθες, αλλά και σήμερα, παραδόθηκαν τμήματα σε 3 από τους 4 υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους της χώρας, διότι ο 5, ο Μορέας (Κόρινθος – Καλαμάτα) έχει ολοκληρωθεί.

Ωστόσο, το θέμα δεν είναι μόνο να έχουμε αξιοπρεπές οδικό δίκτυο και σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους που αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια και μειώνουν χρονικά τις αποστάσεις διότι αυξάνει η μέση ωριαία ταχύτητα, είναι και πως συμπεριφερόμαστε εμείς ως οδηγοί στο δρόμο. Για το λόγο αυτό θα ξεκινήσουμε με ορισμένες απλές, χρήσιμες, όμως, συμβουλές.

Προετοιμασία για το ταξίδι

Ετοιμαζόμαστε για το ταξίδι όντας ξεκούραστοι και όχι κατάκοποι από τη δουλειά όλη μέρα. Φροντίζουμε να έχουμε χαλαρώσει μια δύο ώρες, πριν αποφασίσουμε να πιάσουμε το τιμόνι.

Επίσης, καλό είναι να έχουμε ευχάριστη διάθεση και όχι νεύρα και κυρίως να μην βιαζόμαστε να φύγουμε, λες και πρέπει να προλάβουμε κάτι. Το σκεπτικό είναι ότι εκεί που πάμε θέλουμε να περάσουμε καλά κι ας αργήσουμε λίγο.

Εάν παίρνουμε κάποιο φάρμακο που ενδεχομένως φέρνει υπνηλία, καλό είναι να το πάρουμε όσο το δυνατόν αρκετά πριν φύγουμε. Κι ακόμη φροντίζουμε να έχουμε μαζί μας νερό, έναν χυμό, κάποια κουλουράκια, έναν καφέ ίσως, ώστε να κρατηθούμε «φρέσκοι» οδηγώντας. Και προφανώς, δεν θα πρέπει να έχουμε πιει ούτε ένα ποτηράκι αλκοόλ. Ας πιούμε εκεί που θα πάμε.

Εφόσον έχουμε παιδιά και μικρά σε ηλικία, ταξίδι χωρίς παιδικό κάθισμα δεν εννοείται. Μέχρι 12 ετών τα παιδιά πρέπει να κάθονται εκεί και υπάρχουν καθίσματα για διάφορες σωματοδομές. Επίσης, φοράμε όλοι τις ζώνες ασφαλείας, και στα πίσω καθίσματα. Οσο για τις αποσκευές στο πορτμπαγκάζ, τις ταξινομούμε σωστά, τα πιο βαριά αντικείμενα κάτω, ενώ το ίδιο πρέπει να κάνουμε και στη σχάρα οροφής. Ακόμα καλύτερα αν αγοράσουμε μπαγκαζιέρα, που είναι εύκολη στη χρήση και χαρίζει καλύτερη αεροδυναμική στο δρόμο. Και κάτι ακόμη, δεν βάζουμε ρούχα στην εταζέρα που θα καλύπτουν το πίσω παρμπρίζ. Πρέπει να έχουμε πλήρη ορατότητα στο πίσω μέρος από τον κεντρικό καθρέπτη.

Στο δρόμο

Αφού λοιπόν ξεκινήσουμε, το νου μας στο δρόμο. Οδηγούμε αμυντικά και όχι επιθετικά. Αυτό σημαίνει κρατάμε αποστάσεις, δεν κάνουμε ζικ ζακ και σφήνες, ανάβουμε φλας για να προσπεράσουμε και κάνουμε πάλι δεξιά. Στον αυτοκινητόδρομο αφήνουμε πάντα την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας ανοικτή και οδηγούμε στην επόμενη δεξιά. Η αριστερή είναι για να προσπεράσουμε μόνο και όχι να μένουμε κολλημένοι εκεί λες και είμαστε οι μόνοι γρήγοροι οδηγοί.

Εχει παρατηρηθεί πολλοί να οδηγούν μονίμως εκεί και με χαμηλές ταχύτητες, επικαλούμενοι ότι νιώθουν ασφάλεια και το διαχωριστικό στα αριστερά τους. Επίσης, απαγορεύεται να οδηγούμε στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), την τελευταία δεξιά. Κι αυτό διότι εκεί κυκλοφορούν τα περιπολικά, η πυροσβεστική, ένα ασθενοφόρο, για να προλάβουν περιστατικά, ενώ βεβαίως μπορεί να κινηθεί κάποιος που έχει ένα ιατρικό περιστατικό ή μια ετοιμόγεννη γυναίκα, ανάβοντας και τα αλάρμ για να προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς ότι κάτι συμβαίνει.

Επίσης, αν αισθανθούμε λίγη κούραση, οφείλουμε να σταματήσουμε στο πρώτο πάρκινγκ που θα βρούμε ή στις νέες τουαλέτες που υπάρχουν στους αυτοκινητοδρόμους, ώστε να ξεπιαστούμε, να πάρουμε μια ανάσα και να ρίξουμε λίγο νερό στο πρόσωπό μας.

Στις σήραγγες, τώρα που είναι και πολλές που έχουν δοθεί στην κυκλοφορία, κατεβάζουμε οπωσδήποτε την ταχύτητά μας στο όριο των 100 ή 80 ανάλογα αν έχει μια λωρίδα κυκλοφορίας. Επίσης, οδηγούμε σταθερά, χωρίς ζικ ζακ. Μπορούμε βέβαια να προσπεράσουμε κάποιον που οδηγεί πιο αργά από το όριο. Εχουμε πάντα αναμμένα τα φώτα κι ας είναι επαρκής ο φωτισμός στη σήραγγα, ενώ βγάζουμε τα γυαλιά ηλίου και τα φοράμε ξανά όταν βγούμε.

Τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Το πλέον βασικό είναι να τηρούμε τον ΚΟΚ. Να μην οδηγούμε με υπερβολική ταχύτητα, να προσέχουμε στις διασταυρώσεις, να μην περνάμε με κόκκινο, να ελέγχουμε στις αφύλακτες διαβάσεις και ειδικά στα έργα να επιδεικνύουμε μεγαλύτερη προσοχή. Κρατάμε αποστάσεις, φρενάρουμε ίσα ίσα και όχι απότομα, προσαρμοζόμαστε στα δεδομένα των οδικών καταστάσεων, εφόσον είμαστε στους αυτοκινητοδρόμους με έργα σε εξέλιξη.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ – ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Πλέον, με την απόδοση στην κυκλοφορία των σηράγγων στον Τύρναβο και τον Πλαταμώνα, η κοιλάδα των Τεμπών παρακάμπτεται. Ετσι, όλος ο αυτοκινητόδρομος, από την Μεταμόρφωση Αττικής μέχρι τη Σκάρφεια Φθιώτιδας (172,5 χλμ., εταιρεία Νέα Οδός), από εκεί μέχρι το Κλειδί Ημαθίας (230 χλμ., εταιρεία Αιγαίου) και εν συνεχεία μέχρι τη Θεσσαλονίκη, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία, χωρίς παρακάμψεις. Βέβαια, απομένουν ορισμένα έργα ακόμη, υποστηρικτικά, δηλαδή ηλεκτροφωτισμός, σημάνσεις και διαμορφώσεις χώρων. Όμως ο αυτοκινητόδρομος είναι όλος ανοικτός, με δύο και τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, με ΛΕΑ και αρκετές σήραγγες. Στον αυτοκινητόδρομο ισχύουν οι κανόνες οδήγησης που προαναφέραμε.

 

Κόρινθος – Πάτρα

Με την απόδοση στην κυκλοφορία των σηράγγων κοντά στην Πάτρα, χθες Μ. Τρίτη, πλέον η κίνηση και στα δύο ρεύματα της Ολυμπίας Οδού, γίνεται με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Από Κόρινθο μέχρι και το Καμάρι Κορινθίας ο δρόμος είναι τελειωμένος. Στο Καμάρι υπάρχουν κάποια έργα αλλά τώρα για το Πάσχα έχουμε δύο λωρίδες κυκλοφορίας (μετά το Πάσχα θα υπάρχουν παρεμβάσεις για να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα μέχρι τον Ιούνιο). Επίσης τελειωμένος και από το Καμάρι μέχρι το Δερβένι. Και εκεί για μικρή απόσταση συμβαίνει ό,τι και στο Καμάρι. Ακολούθως μέχρι και την Πάτρα, πάλι έχουμε δύο λωρίδες, ενώ τα ίδια με Καμάρι και Δερβένι ισχύουν σε Καμάρες, Αραχωβίτικα και Κόμβο Ρίου. Σε πολλά σημεία δεν έχει «πέσει» η τελευταία, αντιολισθηρή στρώση ασφάλτου, αλλά δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας. Τα έργα και η επίστρωση θα έχουμε ολοκληρωθεί μέχρι και τον Ιούνιο, πλην του κόμβου στο Ρίου που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο φέτος. Ο δρόμος είναι μήκους 120 χλμ. και η απόσταση Κόρινθος – Πάτρα γίνεται σε μια ώρα και κάτι, βάσει της σήμανσης.

Αντίρριο – Ιωάννινα

Με την απόδοση σήμερα στην κυκλοφορία των 37 χλμ. από την «είσοδο της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου έως Παράκαμψη Αγρινίου» που ενώθηκε με το τμήμα «Παράκαμψη Αγρινίου (Α/Κ Κεφαλόβρυσο 48ο χλμ.) έως Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.), και έχοντας ήδη σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες Άρτας (Παράκαμψη Άρτας) έως Πέρδικα Ιωαννίνων (Δήμος Δωδώνης), συνολικού μήκους 53 χλμ. είμαστε αυτή τη στιγμή στο 95% του έργου. Απομένει η σύνδεση του δρόμου με το τέλος της γέφυρας στο Αντίρριο καθώς και 500 μέτρα από τις σήραγγες της Μακύνειας μέχρι τις σήραγγες Κενταύρου Νέσσου.

Τέλος Ιουνίου θα δοθούν στην κυκλοφορία και τα δύο τελευταία τμήματα της Ιόνια Οδού, στο Μενίδι στην Αιτωλοακαρνανία (27 χλμ.) και στο Αβγό Ιωαννίνων μέχρι ΑΚ Εγνατίας Οδού (16 χλμ.). Η κίνηση διεξάγεται σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, η ασφάλεια αναβαθμίστηκε και ο χρόνος ταξιδιού μειώθηκε δραστικά (ενδεικτικά Κλόκοβα έως 45 λεπτά αντί 1 ώρα και 15 λεπτά και από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα, 30 λεπτά αντί 1 ώρα).

Κεντρικής Ελλάδος – Ε65

Δυστυχώς μολονότι είναι έτοιμο το τμήμα Ανάβρα – Τρίκαλα (52 χλμ.), δεν δόθηκε τώρα στην κυκλοφορία, για το Πάσχα, επειδή δεν προλάβαιναν τα εγκαίνια στο Υπουργείο. Θα γίνει μετά το Πάσχα. Μέχρι τον Ιούνιο θα είναι έτοιμα και τα υπόλοιπα 29 χλμ. από Λαμία μέχρι Ανάβρα. Οπότε οι ταξιδιώτες θα πρέπει να ακολουθήσουν την υπάρχουσα διαδρομή.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα