Νέος σχεδιασμός για εγκατάσταση πρατηρίων φυσικού αερίου στις εθνικές και στις πόλεις

Πρατήριο φυσικού αερίου (φωτογραφία αρχείου)
Πρατήριο φυσικού αερίου (φωτογραφία αρχείου) SHUTTERSTOCK

Η χώρα μας βρίσκεται πολύ πίσω στη χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, παρότι πρόκειται για καύσιμο κατά πολύ καθαρότερο και οικονομικότερο. Το ΥΠΕΝ εξαγγέλλει πρόγραμμα πενταετίας για δημιουργία δικτύου.

Χαμηλή παραμένει η διείσδυση των οχημάτων φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά παρά τα μεγάλα πλεονεκτήματα που συνεπάγονται τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά την ημερίδα Blue Corridor Athens, στη χώρα μας τo 2020 κυκλοφορούσαν 6,8 εκατ. οχήματα εκ των οποίων τα 6,5 εκατ. συμβατικά, τα 248 χιλιάδες LPG και μόλις 10391 αυτοκίνητα ήταν οχήματα φυσικού αερίου (CNG).

Αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς των νέων οχημάτων CNG σε κυκλοφορία παραμένει εξαιρετικά χαμηλό: το 2020, το μερίδιο αγοράς των νεών οχημάτων CNG σε κυκλοφορία (Ιδιωτικά́ και Ελαφριά́ Οχήματα) ήταν της τάξεως του 1,6% σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019. Πιο συγκεκριμένα πέρυσι μπήκαν σε κυκλοφορία επιπλέον 1200 οχήματα με καύσιμο το CNG.

Σημειώνεται ότι τα πρώτα αυτοκίνητα CNG εισήχθησαν το 2013 ενώ στα περίπου 10 χιλιάδες οχήματα CNG που βρίσκονται σε κυκλοφορία, συμπεριλαμβάνονται και 3424 πάσης φύσεως λεωφορεία του δημοσίου τομέα καθώς και 110 φορτηγά.

Η χαμηλή διεισδυτικότητα των αυτοκινήτων CNG οφείλεται πρωτίστως στην έλλειψη υποδομών πρατηρίων καυσίμων.

Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα περί́ τα 1100 πρατήρια καυσίμων που διαθέτουν Υγραέριο. Όσον αφορά́ το CNG και παρότι το 2016 είχε εξαγγελθεί η λειτουργία 25 – 30 νέων σταθμών μέχρι το 2018, εντούτοις σήμερα ο συνολικός αριθμός είναι 21.

Για τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο και το βιομεθάνιο, στην επίτευξη του στόχου για πιο πράσινες μετακινήσεις, μίλησε στην ίδια εκδήλωση η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου.

«Η υποκατάσταση των πιο “βρώμικων”, συμβατικών καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και λιγνίτη, από το πιο “καθαρό” φυσικό αέριο, αποτελεί ένα ενδιάμεσο βήμα για να κάνει η χώρα μας το άλμα στις πράσινες μετακινήσεις» επισήμανε η Γενική Γραμματέας. Ειδικότερα, το φυσικό αέριο, κατά την καύση του, είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον με περίπου 15% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου και 25% λιγότερες εκπομπές CO₂ σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης.

Όπως σημείωσε, κατά την ομιλία της, «στην Ευρώπη ήδη η μετακίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί αναδυόμενη τάση, την οποία οφείλουμε να στηρίξουμε». Στη χώρα μας, η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, προβλέπεται ήδη από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Μιλώντας για τα βήματα που είναι απαραίτητα ώστε η χώρα μας να καλύψει το χαμένο έδαφος, η κυρία Σδούκου ανέφερε τα εξής: «Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού, που είναι απαραίτητο για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις, προβλέπει, μέσα στην επόμενη πενταετία, ένα δίκτυο 50 πρατηρίων, εκ των οποίων τα 39 θα έχουν τη “σφραγίδα” της ΔΕΠΑ Εμπορίας». Στρατηγική που βασίζεται στην εκτίμηση, με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα, ότι ο αριθμός των οχημάτων CNG την προσεχή πενταετία θα αγγίξει στη χώρα μας τα 40.000 οχήματα. Δηλαδή περίπου το 0,7% της συνολικής αγοράς οχημάτων το 2025.

Επίσης, όπως είπε, τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Φυσικό αέριο
SHARE:

24Media Network