ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξώδικο από τον ΣΒΠΕ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξώδικο από τον ΣΒΠΕ

Τι οδήγησε τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος σε αυτή την κίνηση κατά της AB Βασιλόπουλος. Ποια είναι η θέση της εταιρείας

Σε εξώδικη Δήλωση - Διαμαρτυρία κατά της ΑΒ Βασιλόπουλος προέβη ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) για τη διαφήμιση της εταιρείας σχετικά με τις πλαστικές σακούλες.

Στο εξώδικο του ο ΣΒΠΕ διαμαρτύρεται για τον συσχετισμό που γίνεται στο διαφημιστικό σποτ της χρήσης πλαστικής σακούλας, ως «κακή συνήθεια» - εξάρτηση, αντίστοιχης βαρύτητας, σοβαρότητας και σημασίας με τον εθισμό στα ναρκωτικά, στο κάπνισμα, στον αλκοολισμό, εθισμοί που αποδεδειγμένα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία.

Όπως αναφέρει ο ΣΒΠΕ ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος.

Επιπλέον, στις διαφημίσεις αναφέρεται ότι: «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια», σημειώνοντας με αστερίσκο «Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ».

Όμως, το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) είναι ένας ιδιωτικός φορέας με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και την εκπόνηση μελετών για θέματα του λιανεμπορίου και δεν διαθέτει τεχνογνωσία ούτε έχει εκπονήσει μελέτες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος.

Συνεπώς, μέσω της αναφοράς στο ΙΕΛΚΑ δημιουργείται εντελώς εσφαλμένη εντύπωση στους καταναλωτές ότι τα προβαλλόμενα αρνητικά στοιχεία για το περιβάλλον αποτελούν αξιόπιστα και επιστημονικά στοιχεία προερχόμενα από ανεξάρτητο φορέα, ενώ κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν αποδεικνύεται, αλλά το ίδιο το εν λόγω Ινστιτούτο «λειτουργεί σε ένα βαθμό ως άτυπος σύνδεσμος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ» όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του.

Κατ’ επέκταση ο ΣΒΠΕ ζητάει να δημοσιοποιηθούν οι επιστημονικές μελέτες που έχει συντάξει το ΙΕΛΚΑ, από τις οποίες προκύπτουν τα προαναφερόμενα στοιχεία. Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι η λεπτή πλαστική σακούλα είναι ανακυκλώσιμη και στη συντριπτική πλειονότητα εγχώριο προϊόν σε αντίθεση με το σύνολο σχεδόν όλων των σακουλών πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, οι οποίες δεν ανακυκλώνονται.

Ο Σύνδεσμος ζητά τέλος, να παύσει άμεσα κάθε αναμετάδοση των συγκεκριμένων μηνυμάτων στα ΜΜΕ.

Κύκλοι της AB Βασιλόπουλος ανέφεραν ότι τα στοιχεία που επικαλείται το ΙΕΛΚΑ προέρχονται από έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί από εταρεία η οποία συμμετείχε στην δημόσια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε για την χρήση πλαστικής σακούλας και ότι τα στοιχεία αυτά δεν είχαν αμφισβητηθεί.

Το πρωί της Παρασκευής η ΑΒ Βασιλόπουλος πήρε επίσημη θέση μέσω ανακοίνωσης σχετικά με το θέμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Ποιο προϊόν παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 5.000% τον Ιανουάριο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δυναμικά στα καταστήματα γειτονίας. Ανοιχτά από τις 5 το πρωί και Κυριακές

ADVERTISING

SHARE: