Coca-Cola HBC AG: Στα 385,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη – Άνοδος των ποσοστών κερδοφορίας

Coca-Cola HBC AG: Στα 385,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη – Άνοδος των ποσοστών κερδοφορίας

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής στην αγορά και στην έναρξη των φετινών εποχιακών δράσεων νωρίτερα.

Κατά 17,8% αυξήθηκαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca-Cola HBC AG στο α’ εξαμηνο του 2023 λόγω της αύξησης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο κατά 19,0% σε οργανική βάση, κυρίως ως αποτέλεσμα των ενεργειών βελτίωσης του μείγματος τιμών και προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες και αγορές.

Κατά το ίδιο διάστημα ο όμιλος κατάφερε να παρουσιάσει καθαρά κέρδη 385,7 εκατ. ευρώ έναντι 152,9 εκατ. ευρώ.

Α’ Εξάμηνο


2023

2022

% Μεταβολή σε δημοσιευμένη βάση

% Μεταβολή σε οργανική βάση1

Όγκος πωλήσεων (εκατ. κιβώτια)

1.383,1

1.330,2

4,0%

-1,0%

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (€ εκατ.)

5.021,5

4.209,9

19,3%

17,8%

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (€)

3,63

3,16

14,7%

19,0%

Λειτουργικά κέρδη (€ εκατ.)

557,3

275,7

>100%

Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη1 (€ εκατ.)

560,7

462,5

21,2%

17,7%

Λειτουργικό περιθώριο κέρδους (%)

11,1

6,5

450bps

Συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους1 (%)

11,2

11,0

20bps

Καθαρά κέρδη2 (€ εκατ.)

385,7

152,9

>100%

Συγκρίσιμα καθαρά κέρδη1,2 (€ εκατ.)

388,9

316,9

22,7%

Βασικά κέρδη ανά μετοχή (€ εκατ.)

1,050

0,418

>100%

Συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή1 (€ εκατ.)

1,058

0,865

22,3%

Καθαρές ταμειακές ροές1 (€ εκατ.)

256,6

332,9

-22,9%

Με βάση την ανακοίνωση:

Βασικά οικονομικά μεγέθη εξαμήνου

· Η εστιασμένη υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων και οι πρωτοβουλίες αύξησης των καθαρών εσόδων οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αποτελεσμάτων σε οργανική βάση.[1]

o Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,8% σε οργανική βάση, λόγω της αύξησης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο κατά 19,0% σε οργανική βάση, κυρίως ως αποτέλεσμα των ενεργειών βελτίωσης του μείγματος τιμών και προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες και αγορές.

o Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε οργανική βάση σε όλες τις κατηγορίες στρατηγικής μας προτεραιότητας, με αύξηση 1,6% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 20,9% στα ποτά ενέργειας και 21,9% στον καφέ. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε πτώση 11,2%, που οφείλεται κυρίως στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών. Συνολικά, σημειώθηκε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 1,0% σε οργανική βάση.

o Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,3% σε δημοσιευμένη βάση, ως αποτέλεσμα της ισχυρής οργανικής ανάπτυξης και της ενοποίησης της Multon, που αντιστάθμισαν τον αντίκτυπο από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στη Νιγηρία και την Αίγυπτο.

o Σημειώθηκε αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία κατά 60 μονάδες βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και διατήρηση του μεριδίου αγοράς σε αξία στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

·Αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 17,7% σε οργανική βάση, χωρίς μεταβολή του περιθωρίου κέρδους που παρέμεινε στο 11,2% σε οργανική βάση.

o Ισχυρότερη από την αναμενόμενη λειτουργική μόχλευση από την αύξηση των εσόδων κατά διψήφιο ποσοστό.

o Αύξηση του συγκρίσιμου μικτού περιθωρίου κέρδους κατά 90 μονάδες βάσης, παρά την αύξηση του συγκρίσιμου κόστους πωληθέντων (COGS) ανά κιβώτιο κατά 13,1%.

o Πειθαρχημένη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων, με παράλληλη αύξηση των επενδύσεων για περαιτέρω ενίσχυση της υλοποίησης των στρατηγικών μας στην αγορά, σε συνεργασία με τους πελάτες μας.

o Αύξηση του συγκρίσιμου λειτουργικού περιθωρίου κέρδους κατά 20 μονάδες βάσης.

·Βασικά στοιχεία ανά αγορά: Ισχυρή αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό των καθαρών εσόδων και των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές.

o Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,9% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω της αύξησης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και της διατήρησης των επιδόσεων του όγκου πωλήσεων στις βασικές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 20,8% σε οργανική βάση.

o Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 23,6% σε οργανική βάση, κατά κύριο λόγο εξαιτίας της διεύρυνσης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 27,2% σε οργανική βάση.

o Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,0% σε οργανική βάση, παρά τις πιέσεις στην καταναλωτική δαπάνη λόγω των δυσμενών μακροοικονομικών συνθηκών σε αρκετές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 13,9% σε οργανική βάση.

·Σημαντική αύξηση των κερδών ανά μετοχή και ισχυρός ισολογισμός.

o Σημειώθηκε αύξηση των συγκρίσιμων βασικών κερδών ανά μετοχή κατά 22,3%, κυρίως λόγω της αύξησης των λειτουργικών κερδών και των μειωμένων καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων.

o Ισχυρός ισολογισμός και ρευστότητα. Μέρισμα ανά μετοχή € 0,78 καταβλήθηκε τον Ιούνιο.

·Ημερίδα Επενδυτών 2023: Στρατηγικές προτεραιότητες και μεσοπρόθεσμοι χρηματοοικονομικοί στόχοι

o Στην Ημερίδα Επενδυτών τον Μάιο, επαναλάβαμε τη δέσμευσή μας στους πέντε άξονες στρατηγικής μας ανάπτυξης και στις επενδύσεις που κάνουμε αναφορικά με τις ικανότητες τις οποίες έχουμε θέσει ως προτεραιότητα, που καθιστούν την εταιρεία ικανή να επιτύχει υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

o Οι χρηματοοικονομικοί στόχοι επικαιροποιήθηκαν ώστε να καλύπτουν την περίοδο μετά το 2023:

§ Μέση ετήσια αύξηση των καθαρών εσόδων κατά 6-7% σε οργανική βάση (προηγούμενη εκτίμηση: 5-6%),

§ Μέση ετήσια διεύρυνση του περιθωρίου λειτουργικών κερδών κατά 20-40 μονάδες βάσης σε οργανική βάση,

§ Συνεχιζόμενη εστίαση στην αύξηση της απόδοσης επενδυμένων κεφαλαίων (ROIC).

·Συνεχιζόμενες επενδύσεις στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και στις στρατηγικές προτεραιότητες

o Περαιτέρω επένδυση σε σήματα ανθρακούχων αναψυκτικών, σε διάφορες γεύσεις και παραλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω διάθεσης της Coke Zero Zero, ενισχύοντας τη στρατηγική μας για τα προϊόντα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη.

o Επιτυχής κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, στην Ιρλανδία και στην Ουγγαρία στο δεύτερο τρίμηνο.

o Διεύρυνση της κατηγορίας των ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο, με την προσθήκη του σήματος Monster στο δεύτερο τρίμηνο.

o Ανακοίνωση της συμφωνίας για την εξαγορά της Finlandia Vodka από την Brown-Forman έναντι τιμήματος ύψους 220 εκατ. δολαρίων2. Πρόκειται για μοναδική ευκαιρία με σημαντική γεωγραφική επικάλυψη στις αγορές μας, η οποία ενισχύει την θέση μας στην κατηγορία των premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών, καθώς και τις ευκαιρίες μίξης με τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται στο τέταρτο τρίμηνο του 2023.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της CocaCola HBC AG, σχολίασε:

«Οι επιδόσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν πολύ καλές, με πρόοδο ως προς τους στρατηγικούς μας άξονες. Οι κατηγορίες που έχουμε θέσει ως προτεραιότητα, τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ποτά ενέργειας και ο καφές, σε συνδυασμό με τις ισχυρές επιδόσεις σε όλες τις αγορές, οδήγησαν σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις και των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, πέρα των προσδοκιών μας.

Παρόλο που σε ορισμένες αγορές το καταναλωτικό περιβάλλον εξακολουθεί να είναι δυσμενές, τα έσοδα ανά κιβώτιο έχουν βελτιωθεί χάρη στην προσεκτική διαχείριση των τιμών και του μείγματος προϊόντων, ενισχυμένα από δεδομένα, πληροφορίες και αναλύσεις που έχουμε στη διάθεσή μας. Ταυτόχρονα, οι όγκοι πωλήσεων διατηρήθηκαν, γεγονός που αποδεικνύει την ποιότητα της υλοποίησης των στρατηγικών μας στην αγορά.

Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ενεργοποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και στη στοχευμένη διεύρυνση, που ενισχύεται από την ηγετική θέση μας και την εστίασή μας στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, συνάψαμε συμφωνία για την εξαγορά της Finlandia Vodka, κυκλοφορήσαμε επιτυχώς νέα καινοτόμα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του Jack Daniel’s & Coca-Cola σε τρεις από τις αγορές μας, επεκτείναμε περαιτέρω την κατηγορία ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο και προσθέσαμε επιπλέον 2.200 σημεία διανομής στην κατηγορία του καφέ.

Οι επιδόσεις μας κατά το δεύτερο τρίμηνο μάς επέτρεψαν να αναβαθμίσουμε τις προσδοκίες μας για τα κέρδη του 2023 τον Ιούλιο, ισχυροποιώντας τις προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης όπως τις διατυπώσαμε στην Ημερίδα Επενδυτών τον Μάιο. Είμαι ευγνώμων στους πελάτες, στους προμηθευτές και στους εταίρους μας, ιδίως στην The Coca-Cola Company, για τη συνεργασία τους καθώς αναπτυσσόμαστε μαζί. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως όλους τους ανθρώπους μας για την επιμονή και αφοσίωσή τους ώστε η εταιρεία μας να γίνεται ισχυρότερη μέρα με τη μέρα.»

Επιχειρηματικές προοπτικές

Οι χρηματοοικονομικές μας επιδόσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν καλύτερες από τις αναμενόμενες, κυρίως λόγω των βελτιώσεων στο μείγμα τιμών και προϊόντων, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που αντιμετωπίσαμε. Λαμβάνοντας πάντα υπόψη τους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στο ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, στις ευκαιρίες στις ποικιλόμορφες αγορές μας, που ενισχύονται από την εστίασή μας στην υλοποίηση των στρατηγικών μας στην αγορά και στις ικανότητες τις οποίες έχουμε θέσει ως προτεραιότητα και πάνω από όλα στις ικανότητες των ταλαντούχων ανθρώπων μας.

·Σε συνέχεια των ισχυρών επιδόσεων κατά το πρώτο μισό του έτους, αναμένουμε αύξηση των καθαρών εσόδων στο άνω άκρο του μεσαίου επιπέδου του εύρους 10-20% σε οργανική βάση για το σύνολο του έτους (προηγούμενη εκτίμηση: πάνω από 5-6%).

·Η αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο αναμένεται κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό για το 2023 (προηγούμενη εκτίμηση: αύξηση στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%), καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις αρχίζουν να μετριάζονται.

·Το 2023, τα λειτουργικά κέρδη αναμένεται να αυξηθούν στο εύρος 9% με 12% σε οργανική βάση (αμετάβλητο).

Η Ελλάδα

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής μας στην αγορά και στην έναρξη των φετινών εποχιακών δράσεών μας νωρίτερα. Στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε μέση μονοψήφια αύξηση, κυρίως λόγω της Coke Zero καθώς και της χαμηλής μονοψήφιας αύξησης των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας κατέγραψαν αύξηση στο υψηλό επίπεδο του εύρους 10-20% παρά την υψηλή συγκριτική βάση. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως λόγω της χαμηλής διψήφιας αύξησης στα εμφιαλωμένα νερά.

Αντίκτυπος της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας

Ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, ο Όμιλος υπέστη καθαρές ζημίες απομείωσης για ενσώματα πάγια στοιχεία, άυλα περιουσιακά στοιχεία και συμμετοχές λογιστικοποιημένες με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, καθώς και κόστη αναδιάρθρωσης, σε σχέση με το νέο επιχειρηματικό μοντέλο στη Ρωσία και τις δυσμενείς μεταβολές στο οικονομικό περιβάλλον. Ο Όμιλος προέβη, επίσης, σε αύξηση της πρόβλεψης επισφάλειας σε σχέση με τις εμπορικές απαιτήσεις, καθώς και διαγραφές αξίας αποθεμάτων και ενσώματων πάγιων στοιχείων, ως συνέπεια της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Οι προαναφερθείσες καθαρές ζημίες απομείωσης περιλαμβάνονται στη γραμμή της Κατάστασης αποτελεσμάτων «Έκτακτα έξοδα σχετιζόμενα με τη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας», έτσι ώστε οι αναγνώστες να έχουν ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με αυτά τα στοιχεία λόγω της σημαντικότητάς τους, ενώ τα υπόλοιπα κόστη περιλαμβάνονται στα «Λειτουργικά έξοδα» και στο «Κόστος πωληθέντων» της κατάστασης αποτελεσμάτων. Οι καθαρές ζημίες απομείωσης και άλλα κόστη σχετιζόμενα με τη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας εξαιρούνται από τα συγκρίσιμα αποτελέσματα προκειμένου ο χρήστης να κατανοήσει καλύτερα τα λειτουργικά και οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου από την συνεχιζόμενη δραστηριότητα.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα