Εγκρίθηκε η συγχώνευση FCA - PSA, μπαίνει στο χρηματιστήριο η νέα αυτοκινητοβιομηχανία

 FCA – PSA
FCA – PSA SHUTTERSTOCK

Η Stellantis απέκτησε οντότητα, και δημιουργεί νέα δεδομένα στο χώρο της αυτοκίνησης.

Πέρασε ένας χρόνος και λίγες ημέρες, όταν στις 18 Δεκεμβρίου του 2019 έπεσε σαν βόμβα στο χώρο της αυτοκίνησης, η συμφωνία δύο κατασκευαστών – κολοσσών, για συγχώνευση.

Τον Ιούλιο του 2019 είχαμε και το όνομα της νέας εταιρείας, Stellantis, στην οποία οι δύο κατασκευαστές θα συμμετέχουν 50-50.

Σήμερα, έγινε το τελευταίο βήμα, καθώς με ποσοστό πάνω από 99%, οι μέτοχοι των δύο κορυφαίων ομίλων, του ιταλο-αμερικανικού Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και του γαλλικού PSA (Peugeot – Citroen), αποφάσισαν υπέρ της συγχώνευσης για τη δημιουργία της Stellantis NV (Stellantis).

Η συγχώνευση θα ολοκληρωθεί στις 16 Ιανουαρίου 2021, έπειτα από τη σημερινή έγκριση από τους μετόχους και τις τελικές εκκαθαρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Μάλιστα, οι κοινές μετοχές της Stellantis θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται στο Euronext στο Παρίσι και στο Mercato Telematico Azionario στο Μιλάνο, τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021 και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021.

Το Stellantis βασίζεται στο λατινικό ρήμα «stello» που σημαίνει «φωτισμένο με αστέρια». Εμπνέεται από αυτήν τη νέα και φιλόδοξη ενέργεια των ισχυρών ομίλων που, μαζί, δημιουργούν έναν από τους νέους ηγέτες στην επόμενη εποχή της κινητικότητας.

Η λατινική προέλευση του ονόματος αποτίει φόρο τιμής στην πλούσια ιστορία των ιδρυτικών εταιρειών της, ενώ η επανάσταση της αστρονομίας καταγράφει το αληθινό πνεύμα αισιοδοξίας, ενέργειας και ανανέωσης που οδηγεί αυτήν τη συγχώνευση, η οποία αλλάζει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η συγχωνευμένη εταιρεία ουσιαστικά θα αποτελεί την 4 η αυτοκινητοβιομηχανία σε μέγεθος, μετά τους ομίλους VW (VW, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini), Toyota (Lexus) και Renault – Nissan (και Mitsubishi).

Η νέα εταιρεία θα έχει ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων, με τζίρο σχεδόν 170 δισεκατομμύρια ευρώ, λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δισεκατομμυρίων και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,6%, βασισμένα στα αποτελέσματα του 2018 αποτελεσμάτων.

Το χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων θα καλύπτει όλα τα βασικά τμήματα οχημάτων από πολυτελή (Maserati, Alfa Romeo, DS), premium και mainstream επιβατικά αυτοκίνητα μέχρι SUV, φορτηγά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η FCA είναι ιδιαίτερα ισχυρή στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική, ενώ το

Groupe PSA είναι πολύ δυνατό στην Ευρώπη. Ο νέος όμιλος θα έχει πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική ισορροπία, με το 46% των εσόδων από την Ευρώπη και 43% από τη Βόρεια Αμερική, με βάση τα συνολικά στοιχεία κάθε εταιρείας το 2018.

Επίσης, περισσότερα από τα δύο τρίτα των όγκων παραγωγής, θα συγκεντρωθούν σε δύο πλατφόρμες, με περίπου τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως σε κάθε μία από τις δύο πλατφόρμες. Αυτές οι εξοικονομήσεις που σχετίζονται με τεχνολογία, προϊόντα και πλατφόρμες, αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των συνολικών ετήσιων εξόδων, από τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ που θα είναι οι ετήσιες εκτιμώμενες συγχρηματοδοτούμενες συνέργειες, χωρίς κλείσιμο εργοστασίου που προκύπτει από τη συναλλαγή. Ενα ακόμα 40% θα αφορά άλλες συνέργειες, ενώ τομείς όπως το μάρκετινγκ, η πληροφορική και η εφοδιαστική αλυσίδα, θα αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο 20%. Προβλέπεται δε, ότι το 80% των συνεργειών θα επιτευχθεί έως το έτος τέσσερα της λειτουργίας, δηλαδή το 2024 – 2025.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Χρηματιστήριο, ΕΚΤ
SHARE:

24Media Network