Μπαράζ επενδύσεων από τις ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Tα σούπερ μάρκετ σταδιακά μετατρέπονται σε one stop shop, ενώ οι ελληνικές αλυσίδες επενδύουν εκατομμύρια ευρώ σε νέες υπηρεσίες.
Tα σούπερ μάρκετ σταδιακά μετατρέπονται σε one stop shop, ενώ οι ελληνικές αλυσίδες επενδύουν εκατομμύρια ευρώ σε νέες υπηρεσίες. UNSPLASH

Ενίσχυση των e-shops αλλά και νέες προσλήψεις, νέα καταστήματα και μεγάλες αποθήκες προγραμματίζουν τα δίκτυα.

Αμείωτο και μάλιστα πιο εντατικό ρυθμό επενδύσεων ακολουθούν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, αφενός «τρέχοντας» να ακολουθήσουν την κούρσα του ανταγωνισμού και αφετέρου για να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που επέβαλλε η πανδημία.

Το «τεστ αντοχής» που πέρασαν κατά το δίμηνο lockdown ανέδειξε την ανάγκη δημιουργίας ή ανάπτυξης του ψηφιακού τους καναλιού πώλησης, το οποίο προ κορωνοϊού ήταν μόλις το 1,5% των πωλήσεων τους και πλέον υπολογίζεται σε 5%, ωστόσο, δεν περιορίζονται μόνο εκεί. Δεδομένου ότι τα σούπερ μάρκετ σταδιακά μετατρέπονται σε one stop shop, οι ελληνικές αλυσίδες επενδύουν σε νέες υπηρεσίες (από βενζινάδικα έως σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων) και γκισέ συναλλαγών με κάθε είδους άλλη υπηρεσία, ενώ διευρύνουν τη γκάμα προϊόντων τους πέραν των τροφίμων και των απορρυπαντικών και των ειδών οικιακής χρήσης σε κατηγορίες όπως ο οικιακός εξοπλισμός ακόμη και τα ρούχα.

Πέραν όλων αυτών στην εξίσωση εισέρχεται και ο αμείωτος ανταγωνισμός. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ  λόγω των έκτακτων μέτρων λειτουργίας των σούπερ μάρκετ περίπου 1,7 εκατομμύριο καταναλωτές άλλαξαν το βασικό κατάστημα από το οποίο κάνουν τις αγορές τους. Το ποσοστό των ερωτηθέντων που δηλώνουν ότι άλλαξαν κατάστημα κινείται λίγο πάνω από το 20%. Σχεδόν δύο στους τρεις επικαλούνται τη μικρότερη ουρά που έχει το νέο κατάστημα για την είσοδο σε αυτό, ενώ οι μισοί αναφέρουν ότι στο νέο κατάστημα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους πιο γρήγορα. Σημαντικό είναι και το ποσοστό αυτών που επιλέγουν ένα άλλο κατάστημα επειδή είναι πιο ασφαλές από πλευράς υγιεινής (37%). Όσον αφορά το τι θα κάνουν οι καταναλωτές αυτοί μετά το τέλος της έκτακτης κατάστασης, σχεδόν οι μισοί (49%) δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν στο παλιό τους κατάστημα και μόνο ένας στους δέκα αναφέρει ότι θα συνεχίσει να ψωνίζει στο νέο κατάστημα, ωστόσο είναι μεγάλο το ποσοστό αυτών που δεν ξέρουν ακόμα τι θα κάνουν (41%).

Σ’αυτό το περιβάλλον οι αλυσίδες –που ευνοήθηκαν σημαντικά ως η μόνη καταναλωτική διέξοδος στο lockdown αλλά και ως λιανικό κανάλι που συνεχίζει να αντλεί το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών για βασικές αγορές και για την υποστήριξη της καθημερινότητας που πια στρέφεται μέσα στο σπίτι- συνεχίζουν αμείωτα τις επενδύσεις.

Το παιχνίδι μεταφέρεται online


Ο όμιλος Σκλαβενίτη μετά από δαπάνες 185 εκατ. ευρώ στην τριετία 2017-2019 για ανακαίνιση και ενσωμάτωση των καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος, το 2020 αφενός εξαγόρασε το ηλεκτρονικό κατάστημα της caremarket.gr (και μαζί την κρίσιμη υποδομή της αποθήκης της) ενώ έσπευσε να συνεργαστεί με την e-food.gr, όταν ξέσπασε η πανδημία προκειμένου να ανταποκριθεί στη νέα ζήτηση. Έως το τέλος του χρόνου θα είναι δε στον «αέρα» και με το δικό του e-shop, ανοίγοντας ακόμη μια «πόρτα» πωλήσεων. Ταυτόχρονα αύξησε το προσωπικό του κατά 1.500 άτομα ενώ προχωρά σε νέες επενδύσεις υποδομών.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, που διέθετε πιο ώριμη θέση στο ψηφιακό κανάλι με το ομώνυμο e-shop, πραγματοποίησε επένδυση 12 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία εξειδικευμένου σημείου στου Ρέντη για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Προανήγγειλε, δε, νέες επενδύσεις για το 2021 ύψους 250 εκατ. ευρώ, με το ένα πέμπτο αυτών να αφορά στην ανακαίνιση καταστημάτων και υποδομών και των υπολοίπων να υποστηρίζουν τις προωθητικές ενέργειες και την κάρτα πιστότητας που έχει λανσάρει εδώ και χρόνια.

Η αλυσίδα ΜyMarket είχε ήδη προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ για το 2020, και μέσα στη χρονιά απέκτησε τον πλήρη έλεγχο του ηλεκτρονικού της καταστήματος (εξαγοράζοντας το εναπομείναν 30% από τους ιδρυτές της πλατφόρμας). Προσφάτως ωστόσο ανακοίνωσε τη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Το δίκτυο θα αποτελείται από 320 φορτιστές σε 160 καταστήματα My market και METRO Cash & Carry σε όλη την Ελλάδα, και το πλάνο θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις έως και το 2022.

Επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ έως το 2023 προανήγγειλε και η Lidl Hellas, η αλυσίδα hard discount, που προς το παρόν αντιστέκεται στην ψηφιακή λύση δημιουργίας e-shop. Οι στόχοι του πλάνου της είναι η δημιουργία 11 νέων καταστημάτων Lidl αλλά και η δημιουργία ενός ακόμη logistic center για την εξυπηρέτηση του δικτύου.

Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ και στόχο για 10 νέα καταστήματα είχε θέσει και η αλυσίδα Μασούτης, η οποία μετά την εξαγορά της Προμηθευτικής βρέθηκε να κατέχει θέση και στην αγορά της νότιας Ελλάδας, και φυσικά στην Αττική.

Στη δημιουργία eshop προχωρούν το επόμενο διάστημα τα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, με ορίζοντα λειτουργίας έως το τέλος του 2020, ενώ ήδη έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία delivery μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών. Παράλληλα, προχωρά σε σταδιακή ανακαίνιση του συνόλου του δικτύου της και στη δημιουργία νέων καταστημάτων. Έως το τέλος του 2020 αναμένεται να λειτουργήσουν και δύο ακόμη καινούργια ιδιόκτητα καταστήματα Γαλαξίας, ένα στο Ξυλόκαστρο και ένα στην Πάτρα.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Σούπερ Μάρκετ
SHARE: