Ο πρώην αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας που θέλει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας

Ο πρώην αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας που θέλει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας
O επικεφαλής του ομίλου ONEX, Πάνος Ξενοκώστας

Ποιος είναι ο Πάνος Ξενοκώστας της ΟΝΕΧ που έκανε πρόταση σε Τσίπρα για την εξαγορά των δύο μεγάλων ναυπηγείων. Ποια άλλη μεγάλη κρατική εταιρεία είχε διεκδικήσει

H δημόσια πρόταση του επικεφαλής του Ομίλου ΟΝΕΧ, Πάνου Ξενοκώστα προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για εξαγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, στην ΔΕΘ, έβαλε ξανά στο κάδρο το έμπρακτο ενδιαφέρον των Αμερικανών για επενδύσεις στην Ελλάδα. Επενδύσεις σε έναν τομέα, αυτόν των ναυπηγείων, που τα τελευταία χρόνια είχε γνωρίσει απαξίωση, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη, εξαιτίας των φθηνών εργατικών στην Ασία.

Η αρχή της αναστροφής του κλίματος για την Ελλάδα είχε γίνει πέρυσι το φθινόπωρο όταν η ΟΝΕΧ έδειξε έμπρακτα το ενδιαφέρον της για να αποκτήσει το Ναυπηγείο στο Νεώριο Σύρου. Από το Πάσχα όπου επαναλειτούργησε έως και το τέλος του καλοκαιριού δεκάδες πλοία έχουν επισκευαστεί στις εγκαταστάσεις της μονάδας ενώ ισχυρό είναι το ενδιαφέρον Ελλήνων πλοιοκτητών να στηρίξουν την νέα προσπάθεια.

Ο Πάνος Ξενοκώστας με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στα εγκαίνια του ναυπηγείου στο Νεώριο Σύρου

Πίσω από την αρχή της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων βρίσκεται ο Πάνος Ξενοκώστας, ο ιδρυτής και επικεφαλής του ομίλου ONEX Technologies. Όπως αναφέρεται στο βιογραφικό του ο γεννημένος το 1974 επιχειρηματίας, είναι Πτυχιούχος Αεροναυπηγός Μηχανικός της Σχολής Ικάρων και κατέχει Μεταπτυχιακό τίτλο στην Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων. Υπηρέτησε για χρόνια ως Αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας από όπου παραιτήθηκε (με το βαθμό του Σμηναγού) για να ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα, με εξειδίκευση στην ίδρυση καινοτόμων και υψηλού ρίσκου εταιριών.

Αφήνοντας την Πολεμική Αεροπορία για τις επιχειρήσεις

Για την εμπλοκή του με την Πολεμική Αεροπορία έχει αναφέρει ότι “από μικρό παιδί λάτρευα και αγαπούσα τα αεροπλάνα. Ήθελα να κατασκευάζω και να βρίσκομαι κοντά σε αεροπλάνα. Την περίοδο που έδινα Πανελλαδικές εξετάσεις, δεν είχε δημιουργηθεί το Τμήμα Αεροναυπηγών στο Πολυτεχνείο, υπήρχε όμως η ΣΜΑ (η σχολή των Μηχανικών της Ικάρων) που ήταν η διέξοδος για να είμαι κοντά σε αυτό που αγαπώ“. Η αποφοίτηση του θα τον βρει στην ΕΑΒ, όπου θα αρχίσει να ζυμώνεται μέσα του η ιδέα της ενασχόλησης με τις επιχειρήσεις και στην συνέχεια στην Ταναγρα ως Μηχανικός στα Μιράζ.

Για την μετάβαση του από την Πολεμική Αεροπορία στον κόσμο των επιχειρήσεων ο κ. Ξενοκώστας σημειώνει ότι “ήταν ένας κύκλος που έκλεισε και άνοιξε ένας άλλος. Μπορεί στην Ελλάδα να είναι σπάνιο να αφήσει κάποιος μία θέση αξιωματικού στον Στρατό για να ακολουθήσει μία άλλη πορεία όμως στην Αμερική που κάποιος μπορεί να αλλάξει 10-15 δουλειές στην ζωή του είναι συνηθισμένο φαινόμενο“. Ο ίδιος θεωρεί ότι η Σχολή Ικάρων αλλά και η υπηρεσία του στην Πολεμική Αεροπορία βοήθησαν αρκετά στην μετέπειτα πορεία του. “Ήταν ένα μεγάλο σχολείο για εμένα καθως από 21 χρονών παιδί πήρα μία τεράστια εμπειρία σε διαχείριση κρίσεων, ακριβού εξοπλισμού και ανθρώπων” έχει αναφέρει.

Από το Πέραμα στην Νέα Υόρκη

Μετά από τους Ολυμπιακούς του 2004 θα δημιουργησει μία μικρή εταιρεία στο Πέραμα στην οποία ασχολούνταν τέσσερα άτομα. Ακολούθησε μία αλματώδης πορεία όπου τα μεγέθη αυξάνονταν με γεωμετρική άνοδο αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενα του τα κέρδη επανεπενδύονταν στην εταιρεία. Το μεγάλο βήμα έγινε το 2013 με την λειτουργία της ONEX Technologies Inc με έδρα την Νέα Υόρκη και με σκοπό την ανάπτυξη ενός χρηματοοικονομικού δικτύου μέσω Investment bankers , Private Equities και Hedge funds.

Όπως αναφέρεται στην παρουσίαση της η εταιρεία διαθέτει προνομιακές σχέσεις με οίκους άντλησης επενδυτικών κεφαλαίων αλλά και σημαντικούς θεσμικούς επενδυτές. Το Επενδυτικό Συμβούλιο της απαρτίζεται από έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη του Επενδυτικού κλάδου, επικεφαλής παγκόσμιων επενδυτικών οργανισμών που έχουν συνολικά υπό διαχείριση κεφάλαια που ξεπερνούν τα 37 δισ. δολ. Η εταιρία επικεντρώνεται σε ανάπτυξη ιδιωτικών επενδύσεων σε τεχνολογικούς τομείς αιχμής όπως την αεροπορικής υποστήριξης, τις ολοκληρωμένες λύσεις πληροφοριακών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, την νανοτεχνολογία και άλλους κρίσιμους και στρατηγικούς τομείς, ενώ συμμετέχει σε αυτές είτε μέσω νέων εταιρειών που δημιουργούνται για τους συγκεκριμένους σκοπούς, είτε μέσω private equities ή και με απευθείας συμμετοχές. Η γεωγραφική της στόχευση αφορά στην περιοχή της Νοτιο Ανατολικής Ευρώπης της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, με επίκεντρο ανάπτυξης και λειτουργιών αυτής της περιοχής την Αθήνα, όπου εδρεύουν και άλλες εταιρίες του Ομίλου, με επικεφαλής την ΟΝΕΧ S.A.

Barbara Kinney/Hillary for America

Ο Πάνος Ξενοκώστας μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Νέας Υόρκης, όπου ζει με την σύζυγο του και τα τέσσερα παιδία τους, και της Αθήνας όπου προσπαθεί να αυξήσει την επιχειρηματική παρουσία του ομίλου. Στον ελεύθερο χρόνο του ασκείται στο τρίαθλο, στο κολύμπι καθώς και ως μαραθωνοδρόμος ενώ είναι γνώστης πολεμικών τεχνών.

Στο βιογραφικό του τονίζεται ότι με την επιχειρηματική του δραστηριότητα και κοινωνική δράση στηρίζει την ανάπτυξη των Ελληνο-Αμερικανικών σχέσεων, ως μέλος της Ελληνο-Αμερικανικής διασποράς της Νέας Υόρκης. Περαιτέρω συμμετέχει ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Αθήνα, του Αμερικανο-Ελληνικού Ελληνο Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη Νέα Υόρκη ενώ είναι ιδρυτής της επιτροπής Νέων Τεχνολογιών. Είναι μέλος του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ, του Leadership100, της Αθηναϊκής Λέσχης καθώς και υποστηρικτής του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ».

Έχει βραβευθεί ως ένας από τους 10 καλύτερους Ευρωπαίους Επιχειρηματίες από το θεσμό “2013/14 European Business Awards” για το 2013-14 καθώς και για την “Καινοτομία & Δημιουργική Επιχειρηματικότητα 2014” από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Το ενδιαφέρον για την ΕΑΒ

Θα γίνει ευρύτερα γνωστός στα τέλη του 2013 όταν από το βήμα της εκδήλωσης “Η ώρα της ελληνικής οικονομίας” θα κάνει πρόταση για την εξαγορά της ΕΑΒ, την οποία όπως προαναφέραμε είχε γνωρίσει από κοντά μετά από την αποφοίτηση του από την Σχολή Ικάρων. Η πρόταση, η οποία δεν έτυχε ιδιαίτερης προσοχής από την τότε κυβέρνηση, προέβλεπε εγγυημένες 900 θέσεις εργασίας σε μηχανικούς και τεχνικούς της ΕΑΒ με ορίζοντα τις 1500 στην πρώτη πενταετία λειτουργίας, δημιουργία Διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης στην Πελοπόννησο, επενδύσεις για κέντρο αναβάθμισης αεροσκαφών, κέντρο υποστήριξης Αεροσκαφών και ελικοπτερων, επανενταξη σε Προγραμματα Βιομηχανικων συμπαραγωγων, πιστοποιηση σε νεους κινητηρες, νεες καινοτομες και προηγμενες υπηρεσιες υποστηριξης.

Μπορεί η προσπάθεια απόκτησης της ΕΑΒ να μην είχε ευτυχές τέλος όμως από τους αιθέρες και τα αεροπλάνα εδώ και μερικους μήνες έχει καταφέρει μέσω του Νεώριου να καταπιάνεται με θάλασσες και πλοία. Στη χώρα του Ικάρου και του αρχαιότερου στόλου παγκοσμίως και τα δύο στοιχεία υπάρχουν στο DNA μας. Από τη στιγμή που άξιοι Ελληνες επιστήμονες και μηχανικοί είναι έτοιμοι να καινοτομούν και να δημιουργούν, η δουλειά του αεροναυπηγού επιχειρηματία είναι να εμπνέεται και να ανοίγει δρόμους, θαλάσσιους ή εναέριους” θα αναφέρει ο Πάνος Ξενοκώστας. Αυτό που μένει είναι να δούμε κατά πόσο η πρόταση για την απόκτηση και των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας θα προχωρήσουν ώστε να μιλάμε πλέον για κάτι παραπάνω από μία ενδιαφέρουσα επιχειρηματική οντότητα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα