Πώς η Estee Lauder έμεινε όρθια στην Ελλάδα εν μέσω lockdown

Πώς η Estee Lauder έμεινε όρθια στην Ελλάδα εν μέσω lockdown
Κατάστημα της Estee Lauder shutterstock

Από τον Ιούλιο του 2019 έως και τον Ιούνιο του 2020, η εταιρεία πέτυχε πωλήσεις αυξημένες κατά 6,05% στα 89,072 εκατ. ευρώ.

Με τη «φόρα» του 2019 αλλά και τη σχετική κανονικότητα του α’ εξαμήνου του 2020 η Estee Lauder Hellas, μικτή εταιρεία του ομώνυμου αμερικανικού πολυεθνικού ομίλου καλλυντικών και του ελληνικού ομίλου Σαράντη, έκλεισε την τελευταία της χρήση με αύξηση πωλήσεων και εκτόξευση κερδοφορίας.

Από τον Ιούλιο του 2019 έως και τον Ιούνιο του 2020, η εταιρεία πέτυχε πωλήσεις αυξημένες κατά 6,05% στα 89,072 εκατ. ευρώ αλλά και προ φόρων κέρδη της τάξης των 9,5 εκατ. ευρώ έναντι 5,12 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 6,59 εκατ. ευρώ από 3,23 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η επίδοση αυτή προέκυψε αφενός από τo «ανέφελο» πρώτο οκτάμηνο –από τον Ιούλιο του 2019 έως και το Φεβρουάριο του 2020- όπου η αγορά εμφάνιζε υψηλή δυναμική, ενώ ειδικότερα η Estee Lauder επωφελούνταν από το γεγονός του ότι σημαντικός ανταγωνιστής της (η Shiseido), αδυνατούσε να ανταποκριθεί εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο εν Ελλάδι αντιπρόσωπος της, δηλαδή ο όμιλος Folli Follie.

Πέραν τούτου, η Estee Lauder στην Ελλάδα διαθέτει επί μακρόν ηγετικά μερίδια αγοράς (ενσωματώνοντας επίσης τα brands Clinique, MAC, Aveda, Darphin κ.α) μετά το χτίσιμο θέσης μέσω του joint venture με τον όμιλο Σαράντη.

Στο τετράμηνο Μαρτίου-Ιουνίου 2020, η εταιρεία μοιραία δέχθηκε απώλειες από το εαρινό δίμηνο lockdown, ωστόσο, τόσο οι online πωλήσεις της (μέσω δικών της e-shops αλλά και τρίτων παικτών), καθώς και το «ελατήριο» της κατανάλωσης κατά το αμέσως επόμενο δίμηνο Μάϊου – Ιουνίου, βοήθησαν τη συγκράτηση των πιέσεων.

Σύμφωνα με πηγές του ομίλου Σαράντη, η νέα χρήση 2020-2021 αναμένεται να ενσωματώσει σαφώς τις πιέσεις των απανωτών lockdowns που ακολούθησαν, ωστόσο, οι απώλειες εκτιμάται ότι θα εξισορροπηθούν τόσο από τις online πωλήσεις, και την εκτιμώμενη επιστροφή από τον Απρίλιο σε κάποια μορφής κανονικότητα για το φυσικό εμπόριο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πάντως, η ζήτηση για κρέμες και προϊόντα περιποίησης διατηρούν δυναμισμό – ακόμη και με κλειστά καταστήματα- με τις απώλειες να καταγράφονται κυρίως στις κατηγορίες μακιγιάζ και αρωμάτων.

Υπενθυμίζεται ότι την 30η Ιουλίου 2019 ανακοινώθηκε επίσης η επέκταση της συμφωνίας του ομίλου Σαράντη με την Estee Lauder Companies Inc. για την κοινή τους εταιρεία έως το 2028, στην οποία ο ελληνικός όμιλος διατηρεί ποσοστό 49% από το 2001. Αξίζει να αναφερθεί ότι το joint venture της Estee Lauder με τον όμιλο Σαράντη αποτελεί το μοναδικό που διατηρεί ο αμερικανικός πολυεθνικός κολοσσός παγκοσμίως, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα του εν λόγω μοντέλου συνεργασίας στην ελληνική αγορά. Στο παρελθόν, αντίστοιχου τύπου συνεργασίες διατηρούσε και ο όμιλος Notos Com, οι οποίες λύθηκαν στο πέρασμα του χρόνου.

Η επέκταση της συμφωνίας έως το 2028, περιλαμβάνει τη διανομή προϊόντων πέραν της Ελλάδας σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Μολδαβία, με την Estee Lauder να διατηρεί το option να εξαγοράσει τις μετοχές που κατέχει ο ελληνικός όμιλος, σταδιακά στις επόμενες οικονομικές χρήσεις.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα