Σούπερ Μάρκετ - Κορονοϊός: Στο lockdown να γίνουν ξανά μπακάλικα ζητούν οι έμποροι

Γυναίκα στο σούπερ μάρκετ στην εποχή του κορονοϊού
Γυναίκα στο σούπερ μάρκετ στην εποχή του κορονοϊού SHUTTERSTOCK

Για αθέμιτο ανταγωνισμό κάνουν λόγο οι έμποροι αν η κυβέρνηση επιτρέψει στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να πωλούν το διάστημα του lockdown άλλα προϊόντα πέρα από τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.

Να πάψουν να είναι σούπερ μάρκετ και να ξαναγίνουν μπακάλικα όσο καιρό διαρκεί το lockdown εξαιτίας της έξαρσης κρουσμάτων κορονοϊού ζητάει από την κυβέρνηση η ΕΣΕΕ (Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Συγκεκριμένα με επιστολή προς τους επικεφαλής του Υπουργείου Ανάπτυξης (Γεωργιάδη, Παπαθανάση και Σταμπουλίδη) ζητούν κυβερνητική παρέμβαση ώστε στο lockdown οι αλυσίδες να μην πωλούν άλλα προϊόντα πέρα από τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.

 Αν λαμβάνονταν μία τέτοια απόφαση οι δύο αλυσίδες οι οποίες θα πλήττονταν κυρίως θα ήταν η Σκλαβενίτης και τα Lidl.

Το αίτημα των εμπόρων

Οι έμποροι αιτούνται να μην επιτραπεί στη διάρκεια του lockdown στα σουπερμάρκετ και τις υπεραγορές τροφίμων να πωλούν, εκτός από τα τρόφιμα και τα λοιπά είδη πρώτης ανάγκης, τα αναρίθμητα διαρκή προϊόντα που διαθέτουν, όπως ενδύματα, υποδήματα, ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και άλλα, σε μία περίοδο που τα εξειδικευμένα εμπορικά καταστήματα θα είναι υποχρεωτικά κλειστά με κρατική εντολή.

Όπως προαναφέρθηκε οι δύο αλυσίδες που έχουν μεγάλο αριθμό κωδικών στα προϊόντα που ζητούν οι έμποροι να μην πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ είναι η Σκλαβενίτης και τα Lidl και σε μικρότερο βαθμό οι ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης. Η πρώτη στα υπερμάρκετ της διαθέτει τόσο ανεπτυγμένο τμήμα ένδυσης όσο και επιπλών και ειδών σπιτιού ενώ η δεύτερη μέσω ειδικού εβδομαδιαίου φυλλαδίου (non food) ενημερώνει τους καταναλωτές για ρούχα, ηλεκτρικά ήδη, φυτά, και είδη διακόσμησης που μπορούν να βρουν στα καταστήματα της.

Μια πιθανή θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Ανάπτυξης στο αίτημα της ΕΣΕΕ θα σήμαινε έναν σημαντικό "πονοκέφαλο" για τις αλυσίδες όχι τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο σε επίπεδο διαχείρισης καθώς θα πρέπει να κλείσουν διαδρόμους ή τμήματα μέσα στα καταστήματα τους ή να μεταφέρουν εμπορεύματα από ράφια σε χώρους που θα μπορούν να τα αγοράσουν οι καταναλωτές και το αντίστροφο.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ίδιο αίτημα φέρεται να είχαν καταθέσει και άλλες αλυσίδες εκτός του χώρου των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με πληροφορίες του News24/7 το θέμα είχε θίξει κατά το πρώτο lockdown η διοίκηση των Jumbo η οποία ζητούσε να παραμένουν ανοιχτά τα καταστήματα της καθώς πωλούσε - έστω και σε μικρό βαθμό - τρόφιμα, καθαριστικά και άλλα προϊόντα που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ.

Τέλος το θέμα της συνέχισης λειτουργίας τους σε περίπτωση δεύτερου lockdown είχαν θέσει και οι αλυσίδες και τα καταστήματα τεχνολογίας καθώς σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους πωλούν είδη πρώτης ανάγκης για τηλεργασία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Σούπερ Μάρκετ, Κορονοϊός, Lockdown, Σκλαβενίτης, Lidl, Άδωνις Γεωργιάδης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης
SHARE:

24Media Network