Τα αεροταξί κάθετης κινητικότητας, είναι το μέλλον;

Τα αεροταξί κάθετης κινητικότητας, είναι το μέλλον;

Σχετική μελέτη της Porsche Consulting, αποκαλύπτει κριτήρια και δυνατότητες επιτυχίας.

Τα drone άνοιξαν τον δρόμο για έρευνες σχετικά με τις αερομεταφορές του μέλλοντος. Δεδομένου, δε, ότι οι μεγάλες πόλεις θα γίνουν ακόμα μεγαλύτερες τα επόμενα χρόνια και από τη στιγμή που αρχίζουν να κατασκευάζονται και «έξυπνες πόλεις», δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για νέου τύπου αερομεταφορές.

Στη φιλοσοφία των ελικοπτέρων, που είναι κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, τα drone, μπορούν να δώσουν λύσεις στην αεροπορική, αστική κινητικότητα. Ηδη, υπάρχει συνεργασία μεταξύ αεροπορικής βιομηχανίας (Airbus) και κατασκευαστή αυτοκινήτων (Audi), σύμφωνα με την οποία προχωρά το σχέδιο για την παρουσίαση, σε κανονικό μέγεθος, ενός drone το οποίο θα παραλαμβάνει έναν κλωβό με επιβάτες, από μια πλατφόρμα με τροχούς, που κινείται αυτόνομα και ηλεκτρικά, χωρίς οδηγό, και τη μεταφέρει εναέρια σε μια άλλη πλατφόρμα, για τον ίδιο σκοπό.

Κι αυτό μη φαντάζεστε ότι θα το δούμε σε 20 και 30 χρόνια. Μην εκπλαγείτε, πολύ πριν το τέλος αυτής της δεκαετίας, να έχουμε τέτοιου είδους μεταφορές.

Αρκετά νωρίτερα, ωστόσο, μέχρι το 2025, ίσως δούμε μια παραπλήσια μορφή κινητικότητας, με οχήματα VTOL (vertical take-off and landing / κατακόρυφη απογείωση και προσγείωση), με ηλεκτρική κίνηση. Η μελέτη από την Porsche Consulting, παρέχει μια επισκόπηση της κατάστασης της τεχνολογίας και των πιθανών επιχειρηματικών μοντέλων. Η εκτίμηση είναι ότι τα οχήματα VTOL, έχουν τη δυνατότητα να γίνουν ένα ελκυστικό μέσο μεταφοράς τα επόμενα 15 χρόνια. Μεγάλα μέρη του πληθυσμού θα μπορούσαν τότε να τα χρησιμοποιούν, όπως τα σημερινά ταξί. Ωστόσο, τα αεροπορικά ταξί από μόνα τους, δεν μπορούν να λύσουν τα τρέχοντα και μελλοντικά προβλήματα που σχετίζονται με την κυκλοφορία και τις μεταφορές, επειδή η ανάπτυξή τους και η επιτυχία της αγοράς σχετίζονται με σημαντικούς κινδύνους και εμπόδια τεχνικής και εμπορικής φύσης, με την ασφάλεια και την κοινωνική αποδοχή να περιλαμβάνονται σε αυτά.

Με την ικανότητά τους να εξυπηρετούν ένα αυξανόμενο δίκτυο συνδέσεων από σημείο σε σημείο, τα επιβατικά αεροσκάφη είναι κατάλληλα για τη μείωση της πίεσης στους δρόμους, σε αστικά περιβάλλοντα. Η αγορά κάθετης κινητικότητας θα φτάσει περίπου τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια έως το έτος 2035 και θα απαιτήσει επενδύσεις τουλάχιστον 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Προτού μπορέσουν να πραγματοποιηθούν οι πρώτες εμπορικές διαδρομές, από το 2025 περίπου, οι κατασκευαστές αυτών των οχημάτων και μόνο θα πρέπει να επενδύσουν έως και 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον μισό εκατομμύριο επιβάτες την ημέρα θα πρέπει να χρησιμοποιούν αεροπορικά ταξί, έως το 2035. Αυτό θα απαιτούσε 1.000 έως 2.500 σημεία απογείωσης και προσγείωσης, σε έως και 60 κατάλληλες πόλεις παγκοσμίως.

Η ανάγκη για κινητικότητα είναι τόσο παλιά όσο το όνειρο της πτήσης. Τα αεροπορικά ταξί θα είναι επιτυχημένα μόνο εάν πληρούν όλα τα αναγκαία κριτήρια και ενσωματωθούν σε υπάρχοντα δίκτυα μεταφορών. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους το 2035, θα είναι μικρότερο 0,3%. Επομένως, η κινητικότητα του μέλλοντος θα χρειαστεί ακόμη περισσότερες ιδέες και στρατηγικές.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα