Η Ελλάδα… εκ των υστέρων

Η Ελλάδα… εκ των υστέρων
Μοτοπορεία μπροστά στη Βουλή για τον θάνατο του 23χρονου Ιάσονα Eurokinissi

Το «μετά Χριστόν προφήτες», το έχουν επικαλεστεί ουκ ολίγοι, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να καταδείξουν ότι ήταν δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να προβλεφθεί μια κατάσταση. Είναι όμως έτσι, ή πρέπει να το ξανασκεφτούμε ως κοινωνία;

Είναι τόσο πλούσια η ελληνική γλώσσα, που δίνει σχετικά εύκολα τη δυνατότητα σε πολλούς να βρουν δικαιολογίες για όσα έπρεπε να είχαν κάνει, προβλέποντας μελλοντικές καταστάσεις.

Άλλωστε, η διαφορά ενός απλού πολίτη, από εκείνον που έχει εξουσία, που κυβερνά, είτε σε εθνικό, είτε σε τοπικό επίπεδο, είναι ότι ο δεύτερος, οφείλει να προγραμματίζει πολιτικές, να είναι οραματιστής και όχι απλά διεκπεραιωτής της τρέχουσας κατάστασης.

Το «μετά Χριστόν προφήτες», το έχουν επικαλεστεί ουκ ολίγοι, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να καταδείξουν ότι ήταν δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να προβλεφθεί μια κατάσταση.

Είναι όμως έτσι, ή πρέπει να το ξανασκεφτούμε ως κοινωνία; Και εν πάση περιπτώσει, όταν αυτή η έλλειψη προνοητικότητας δεν εγκυμονεί κινδύνους, και απλά δυσκολεύει την εξέλιξη, όπως για παράδειγμα ότι κάποιος δεν σκέφτηκε να κατασκευάσει ένα αεροδρόμιο σε μια περιοχή που θα γνώριζε ανάπτυξη μελλοντικά, μπορείς να πεις ότι δεν το φαντάστηκε ότι θα υπάρξει τέτοια εξέλιξη – αν και η εξέλιξη ενός τόπου οφείλεται κυρίως στις υποδομές που έχει.

Όταν όμως, αυτή η έλλειψη προνοητικότητας αποφέρει ατυχήματα και χαμένες ανθρώπινες ζωές, τότε δεν υπάρχει καμία δικαιολογία.

Δυστυχώς, σε όλο τον κόσμο, και ειδικά στην Ελλάδα που ζούμε, τέτοια φαινόμενα υπάρχουν πολλά, με τραγικές συνέπειες.

Το πρόσφατο περιστατικό μπροστά στη Βουλή, με έναν νέο άνθρωπο, έναν μοτοσυκλετιστή, που δεν έκανε καμία παρανομία, να χάνει τη ζωή του επειδή κάποιος άλλος παραβίασε τον Κώδικα Οδική Κυκλοφορίας, δίνει –για μια ακόμα φορά- τροφή για σκέψη και κυρίως για αποφάσεις.

Η Τροχαία Αττικής, απέστειλε έγγραφο στην Περιφέρεια Αττικής, μετά τον θανάσιμο τραυματισμό του μοτοσυκλετιστή, ζητώντας να τοποθετηθεί φωτεινός σηματοδότης στο σημείο αυτό, που να επιτρέπει να αριστερή στροφή. Θα ήθελα να μάθω, όμως, πόσα έγγραφα έχει αποστείλει, γενικά η Τροχαία όλης της χώρας (και όχι μόνο η Τροχαία), επισημαίνοντας επικίνδυνα σημεία που χρίζουν άμεσων παρεμβάσεων, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα. Το εκ των υστέρων έγγραφο, έχει τον χαρακτήρα του αυτονόητου, με τη δημοσιότητα που πήρε το θέμα.

Δεν είναι η πρώτη φορά, αν και εύχομαι να είναι η τελευταία, που συμβαίνει κάτι ανάλογο. Έπρεπε να χάσει τη ζωή του μαθητής στη Λ. Κηφισίας, στην προσπάθειά του να περάσει από την άλλη πλευρά, για να ξεκινήσουν οι κατασκευές πεζογεφυρών σε σημεία όπου δεν υπάρχουν υπόγειες διαβάσεις. Ήδη ορισμένες έχουν τοποθετηθεί (αν θυμάμαι καλά δύο από τις έξι που έχουν προβλεφθεί).

Έπρεπε να χάσουν τη ζωή τους μαθητές σε πούλμαν, όταν φορτηγό έπεσε πάνω του, για να γίνονται έλεγχοι καταλληλότητας ελαστικών.

Επρεπε να βγαίνουν αυτοκίνητα εκτός της στροφής, για να κάνουμε τις στροφές με κλίση προς τα μέσα και να βάζουμε μπαριέρες στην έξοδο.

Έπρεπε να θρηνούμε θύματα στην Κορίνθου – Πατρών, για να επισπεύσουμε την κατασκευή σύγχρονου και ασφαλή αυτοκινητοδρόμου, που εκμηδένισε τα δυστυχήματα.

Πόσα «έπρεπε» θα πρέπει να ανασύρω από τη μνήμη μου για να αποδείξω του λόγου το αληθές; Και πόσα «έπρεπε» να έχουν γίνει, που δεν έγιναν ακόμα, όπως ο νέος αυτοκινητόδρομος στην Πατρών – Πύργου, ώστε να σταματήσει ο φόρος αίματος.

Πόσα, άραγε, πρέπει να προβλέψουν όλοι οι αρμόδιοι για να γίνονται έργα και παρεμβάσεις, που θα αναβαθμίσουν την ασφάλεια των πολιτών;

Ίσως πολλά και βέβαια με ιεράρχηση.

Πάντως, με απόλυτη προτεραιότητα, έναντι οποιοδήποτε άλλων ενεργειών, καθώς αυτά τα έργα θα σώσουν ζωές. Εξ των προτέρων και όχι εκ των υστέρων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα