Αναβαθμίζει ο ΟΣΕ τις υπηρεσίες του προς τις επιχειρήσεις

Immobilized trains and suburban after the 24-hour strike of the Panhellenic Union of Traction Personnel, in Thessaloniki, Greece, on June 9, 2016. /          24       (), , , 9  2016.
Immobilized trains and suburban after the 24-hour strike of the Panhellenic Union of Traction Personnel, in Thessaloniki, Greece, on June 9, 2016. / 24 (), , , 9 2016. SOOC

Αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου για εμπορικές αμαξοστοιχίες. Ηλεκτροκινούμενη η ενωτική γραμμή Αξιού

Του Δημήτρη Μπαλή

Πιο κοντά στον πλήρη εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών που παρέχουν τα τρένα στη χώρα μας και δη τα εμπορευματικά, βρίσκεται ο ΟΣΕ.

Υλοποιώντας την πολιτική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τις σχετικές εντολές της πολιτικής του ηγεσίας, ο ΟΣΕ, συνεχίζει την προσπάθεια αναβάθμισης της ποιότητας και της αξιοπιστίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, με κύριο γνώμονα, τον εκσυγχρονισμό και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώθηκαν οι εξής σημαντικές παρεμβάσεις:

1.    Αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες. Εκτός Αθηνών η διέλευση των εμπορευματικών συρμών.

Μετά από την πρόσφατη ηλεκτροδότηση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών  και στο πλαίσιο των μέτρων προσαρμογής που ελήφθησαν, κατόπιν εντολής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, οι εμπορικές αμαξοστοιχίες δεν θα κυκλοφορούν πλέον στις γραμμές νοτιότερα του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών – ΣΚΑ αλλά θα κατευθύνονται εφεξής στον εμπορευματικό σταθμό του Θριασίου Πεδίου, όπου και θα πραγματοποιούνται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.

Η αλλαγή αυτή θα αποσυμφορήσει την κεντρική γραμμή μεταξύ ΣΚΑ, Αθήνας και Αγίου Ιωάννη Ρέντη / Πειραιά, αφήνοντας πρόσθετη χωρητικότητα για τα επιβατικά τραίνα που ξεκινούν και καταλήγουν στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών.

Πλέον, μέσα από την Αθήνα, δε θα διέρχονται εμπορευματικοί συρμοί.

Με τη ρύθμιση αυτή είναι πλέον δυνατή η πύκνωση των επιβατικών δρομολογίων από και προς τον Σ.Σ. Αθηνών ενώ συντομεύεται κατά 3 ώρες περίπου η διαδρομή των εμπορευματικών συρμών προς την Ειδομένη.

2.    Επαναλειτουργία της Ενωτικής Γραμμής Αξιού, με ηλεκτροκίνηση

Ολοκληρώθηκαν τα έργα ηλεκτροκίνησης στην Ενωτική Γραμμή Αξιού. Με την παράδοση της ηλεκτροκινούμενης πλέον γραμμής σε κυκλοφορία, μειώνονται σημαντικά οι χρόνοι μετακίνησης από και προς την Ειδομένη, οι απαιτήσεις σε προσωπικό των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων καθώς και το κόστος των εμπορευματικών συρμών. Το έργο, το οποίο πραγματοποιήθηκε με αυτεπιστασία από τον ΟΣΕ, έδωσε οριστική λύση σε  ένα πάγιο αίτημα των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.

3.    Αποκατάσταση, σε χρόνο ρεκόρ,  της κυκλοφορίας στη Γέφυρα του Αξιού στο Πολύκαστρο

Ο ΟΣΕ, με άμεση και αποτελεσματική παρέμβαση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατόρθωσε να αποκαταστήσει την σιδηροδρομική κυκλοφορία στην Γέφυρα του Αξιού στο Πολύκαστρο μέσα σε μία εβδομάδα από την εκδήλωση της καταστροφικής πυρκαγιάς που κατέστρεψε την επιδομή της γέφυρας (στρωτήρες και σιδηροτροχιές). Η πυρκαγιά είχε αναγκάσει τις διεθνείς εμπορικές αμαξοστοιχίες να χρησιμοποιούν την διαδρομή του Προμαχώνα με συνέπεια πολύ αυξημένο κόστος. Η Σιδηροδρομική Σύνδεση μέσω Ειδομένης έχει αποκατασταθεί.

SHARE: