Η πρεσβεία των ΗΠΑ κατά της παράστασης στο Εθνικό με το κείμενο Ξηρού

Η πρεσβεία των ΗΠΑ κατά της παράστασης στο Εθνικό με το κείμενο Ξηρού

Έντονη αντίδραση της αμερικάνικης πρεσβείας για το έργο του Εθνικού Θεάτρου με κείμενο του Σάββα Ξηρού. "Θα έπρεπε το δημόσιο να χρηματοδοτεί την τέχνη ενός τρομοκράτη"; αναρωτιέται

Την ενόχλησή τους για την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου «Ισορροπία του Nash» η οποία στηρίζεται στο βιβλίου του τρομοκράτη της 17Ν Σάββα Ξηρού, εξέφρασε η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα αλλά και ο ίδιος ο Αμερικανός πρέσβης Ντέιβιντ Πιρς μέσω Twitter.

Η αμερικανική πρεσβεία σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Ενώ η τέχνη δεν θα έπρεπε να λογοκρίνεται, ενωνόμαστε με το κίνημα ”Ως Εδώ” θέτοντας το ερώτημα αν το δημόσιο θα έπρεπε να χρηματοδοτεί την τέχνη ενός τρομοκράτη».

Την ανάρτηση της πρεσβείας στο Twitter έκανε retweet ο Αμερικανός πρέσβης, Ντέιβιντ Πιρς επισημαίνοντας: «Η Ομάδα Συγγενών Θυμάτων Τρομοκρατίας «ΩΣ ΕΔΩ» αμφισβητεί τη χρησιμότητα της δημόσιας χρηματοδότησης για να ανεβάσει το Εθνικό Θέατρο έργο βασισμένο σε μέρος του βιβλίου τρομοκράτη
της 17 Νοέμβρη».

Σημειώνεται ότι μετά την πρεμιέρα της νέας παράστασης, η ομάδα συγγενών θυμάτων τρομοκρατίας, Ως Εδώ, εξέδωσε κείμενο με την οποία διαμαρτύρεται για την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου.

Η ανακοίνωση του Ως Εδώ

“Το Εθνικό Θέατρο αποφάσισε να ανεβάσει μια παράσταση βασισμένη στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού, φέρνοντας στο Εθνικό προσκήνιο το έργο του κατά συρροή δολοφόνου. Του καταδικασμένου τρομοκράτη. Με αυτό τον τρόπο η κεντρική Εθνική σκηνή – έστω και στην επίσης χρηματοδοτούμενη από Δημόσιους πόρους, Πειραματική της εκδοχή – δίνει την ευκαιρία στον κ. Ξηρό να κάνει Τέχνη. Να γίνει Τέχνη. Να δείξει Τέχνη. Και δι’ αυτού του τρόπου να εξαγνιστεί η τρομοκρατική πράξη. Να γίνει συμπαθής ο δολοφόνος, γιατί πάνω απ’ όλα «είναι άνθρωπος». Άνθρωπος λαλίστατος και πανταχού παρών στα ΜΜΕ, συνεντευξιαζόμενος στοχαστικά μετά την ανάδειξή του σε «κομβικό κέντρο ανάλυσης αξιακών συστημάτων» από την σκηνοθέτιδα. Μεγάλη ευκαιρία και σημαντικό δώρο που δίδεται στον κ. Ξηρό να βγει στη σκηνή της επικαιρότητας.

Είναι προφανές ότι ο εξαγνισμός του κου Ξηρού αποτελεί πλέον για κάποιους, διαρκή και επίμονη προτεραιότητα. Και μεθοδεύεται με συστηματικό τρόπο γιατί έχει συγκεκριμένο στόχο. Την απελευθέρωσή του όχι μόνο από την φυλακή, αλλά και από το ένοχο στίγμα του δολοφόνου. Και η διαδικασία αυτή γίνεται πράξη με τις παλιές καλές μεθόδους της ιδεολογικοποίησης της επιλογής να δολοφονείς αθώους. Έτσι έκαναν και οι Ναζί. Έτσι έκαναν και οι Σταλινικοί. Έτσι καλύπτει ο φασισμός τις επιλογές του.

Στο ΩΣ ΕΔΩ πολεμάμε χρόνια τώρα για τα αυτονόητα. Έχουμε κουραστεί. Πολύ. Έχουμε κουραστεί να υπερασπιζόμαστε το προφανές δικαίωμα στη ζωή, στη Δημοκρατία. Έχουμε κουραστεί να βλέπουμε τους ανθρώπους μας να δολοφονούνται ξανά και ξανά και ξανά. Έχουμε κουραστεί από την “ηρωοποίηση” μιας χούφτας ακριβοπληρωμένων δολοφόνων. Δεν είναι πως θα σταματήσουμε να αντιδρούμε. Αυτή είναι η κατάρα μας. Αλλά λίγη αυτοσυγκράτηση: “Κι αν δεν έχετε το θάρρος της αντίδρασης, ας έχετε τουλάχιστον το θάρρος της σιωπής”.

Ανακοίνωση με την οποία προαναγγέλλει την παράσταση, εξέδωσε και το Εθνικό Θέατρο:

“Ισορροπία του Nash  της Πηγής Δημητρακοπούλου

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (-1)

Με αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού Η μέρα εκείνη.., καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία.

* Ισορροπία του Nash: Ο όρος είναι δανεισμένος από τη Θεωρία των Παιγνίων.Αποτελεί ένα συνδυασμό στρατηγικών μεταξύ δύο αντίπαλων παικτών,του καθενός από τους οποίους η στρατηγική αποτελεί την καλύτερη απόκριση σε εκείνη του άλλου”.

Η σκηνοθέτιδα Πηγή Δημητρακοπούλου, έχει υπογράψει το σενάριο για τηλεοπτικές παραγωγές όπως το “Δέκα” και την “Αίθουσα του Θρόνου”. Στην παράσταση παίζουν οι: Ελισσαίος Βλάχος, Αγγελική Μαρίνου, Νίκος Ντάλλας, Κώστας Παπακωνσταντίνου, Σήφης Πολυζωίδης.

Με ανάρτηση του στο Twitter αντέδρασε άλλωστε και ο Νίκος Δένδιας εκ μέρους της ΝΔ:

Έντονη ήταν και η αντίδραση της Ντόρας Μπακογιάννη, αλλά και του Κώστα Μπακογιάννη μέσω social media

Καταδικασμένος ως κατά συρροή δολοφόνος από την ελληνική δικαιοσύνη, θεατρικός συγγραφέας με τα χρήματα του αγρίως φορολ…

Δημοσιεύτηκε από
Dora Bakoyannis – Ντόρα Μπακογιάννη στις 
Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2016

Θα περίμενε κανείς το επίσημο Εθνικό Θέατρο να αναζητάει την έμπνευση του στους υπερασπιστές και όχι στους διώκτες της δ…

Δημοσιεύτηκε από
Kostas Bakoyannis στις 
Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2016

Η παράσταση που περιλαμβάνει αποσπάσματα από το βιβλίο του Σ. Ξηρού, τάσσεται ξεκάθαρα ενάντια στα εγκλήματα κατά της ανθρώπινης ζωής, απαντά το Εθνικό Θέατρο σε δημοσιεύματα

Με αφορμή δημοσιεύματα και αντιδράσεις, το Εθνικό Θέατρο δημοσίευσε επίσημη ανακοίνωση, που αναφέρει μεταξύ άλλων, τα εξής:

“Καμιά ιδέα δεν μπορεί να δικαιολογήσει εγκλήματα εναντίον της ανθρώπινης ζωής”: με αυτή τη φράση τελειώνει το κείμενο της παράστασης η “Ισορροπία του Nash, που παρουσιάζεται από 15 έως 31 Ιανουαρίου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Και αυτό είναι το μήνυμα που “παίρνουν μαζί τους” οι θεατές της παράστασης”.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συγκεκριμένη παράσταση με την ευθύνη της σκηνοθέτιδας Πηγής Δημητρακοπούλου, χρησιμοποιεί αποσπάσματα από τους “Δικαίους” του Αλμπέρ Καμύ, καθώς και αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού, για να “καταδείξει την παναθρώπινη ιδέα ότι η βία δεν είναι λύση”.

“Η δικαιοσύνη δίκασε για πάντα τους εγκληματίες – τρομοκράτες. Το θέατρο σαν τέχνη, δεν έρχεται να ξαναδικάσει, αλλά να αναδείξει καίρια ανθρώπινα προβλήματα. Είναι χώρος δημόσιου διαλόγου. Η Πειραματική Σκηνή ως τόπος έρευνας νέων καλλιτεχνών, οφείλει να καταπιάνεται και με επικίνδυνα θέματα, ακόμη και αν πατάει στην κόψη του ξυραφιού”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα