Κακοκαιρία Ελπίδα: Πώς ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κατάφερε να κρατήσει την παραλιακή ανοιχτή

Κακοκαιρία Ελπίδα: Πώς ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κατάφερε να κρατήσει την παραλιακή ανοιχτή

Η "υπερβολή" στην μέριμνα και η "αεροπορική" προσέγγιση για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας "Ελπίδα" που κράτησε τους δρόμους ανοιχτούς. Τι λέει στο NEWS 24/7 ο Δήμαρχος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.

Δεν ήταν κάποιου είδους "θαύμα", δεν ήταν κάποιο "μυστικό της επιτυχίας", ήταν απλά ο συνδυασμός προετοιμασίας, τεχνογνωσίας και σωστού συντονισμού.

Όσα δηλαδή δεν έγιναν στην Αττική Οδό και σε πολλούς ακόμη κεντρικούς δρόμους της πόλης, αλλά στην περίπτωση της παραλιακής λεωφόρου, της Λ. Βουλιαγμένης και της Λ. Ευελπίδων (Βάρης-Κορωπίου) αποτέλεσαν την εξαίρεση της πλήρους παράλυσης από την κακοκαιρία Ελπίδα στην Αττική, μαζί και το παράδειγμα προς μίμηση για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Εκεί, το οδικό δίκτυο δεν κατέρρευσε, τα οχήματα δεν κόλλησαν για ώρες στο χιόνι και οι οδηγοί δεν χρειάστηκε να μείνουν εγκλωβισμένοι για ώρες, περιμένοντας στρατό και ΕΜΑΚ για να τους σώσει.

Ποιος ήταν ο τρόπος, όμως, με τον οποίο ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κατάφερε να πετύχει αυτό που στην υπόλοιπη Αττική αποδείχτηκε ακατόρθωτο; Πώς κράτησε κεντρικούς δρόμους ανοιχτούς και με ποιο τρόπο τους καθάρισε, με αποτέλεσμα λίγες ώρες μετά την κορύφωση του φαινομένου να είναι πλήρως προσπελάσιμοι.

Όπως ενημερώνουν από τον Δήμο, για να υλοποιηθεί η επιχείρηση "Ανοιχτοί Δρόμοι", στελέχη και εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, Τεχνικής Υπηρεσίας και της Υπηρεσία Περιβάλλοντος βρίσκονταν επί ποδός από τις 06:00 το πρωί της Δευτέρας με 22 οχήματα και περισσότερους από 40 εργαζόμενους.

Κακοκαιρία Ελπίδα: Πώς ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κατάφερε να κρατήσει την παραλιακή ανοιχτή

Συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων ο Δήμος διέθεσε:

  • 4 εκχιονιστικά οχήματα με μηχανισμό ρίψης αλατιού
  • 1 αλατοδιανομέα
  • 3 μηχανήματα έργου JCB
  • 2 μηχανήματα έργου Bobcat
  • 8 αυτοκίνητα υποστήριξης για μεταφορά εγκλωβισμένων και προσωπικού
  • 4 φορτηγά για μεταφορά και μετάγγιση αλατιού

Αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής είναι το γεγονός πως μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας είχε διατηρηθεί ανοιχτό το εθνικό δίκτυο της πόλης, (παραλιακή, λεωφόρος Βουλιαγμένης και λεωφόρος Ευελπίδων) καθώς και το πρωτεύον και δευτερεύον αστικό δίκτυο, ενώ το 70% του τριτεύοντος αστικού δικτύου παρέμενε προσπελάσιμο.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε εκχιονισμός του οδικού δικτύου εντός του Νοσοκομείου Ασκληπιείο Βούλας συνολικά τρεις φορές, καθώς το νοσοκομείο εφημέρευε ενώ ειδικά στους κεντρικούς οδικούς άξονες έγινε επιχείρηση αντίστοιχη με τη μέθοδο που γίνεται εκχιονισμός στους διαδρόμους των αεροδρομίων με τρία οχήματα παράλληλα ώστε να καθαρίζεται όλο το πλάτος του δρόμου.

Μάλιστα, οι επιχειρήσεις του δημοτικού μηχανισμού συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, καθώς οι εμπλεκόμενοι εργάζονται όλο το εικοσιτετράωρο σε δύο δωδεκάωρες βάρδιες.

Η αεροπορική προσέγγιση και η σημασία της μέριμνας

Ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος μιλά στο NEWS 24/7 για το επιχειρησιακό σχέδιο που στήθηκε, αλλά και την προετοιμασία που είχε γίνει, αξιοποιώντας τα διδάγματα της "Μήδειας". Να σημειωθεί πως, ο κ. Κωνσταντέλλος που είναι δήμαρχος των 3Β από το 2014 έχει εργαστεί επί 13 έτη ως κυβερνήτης στην Ολυμπιακή Αεροπορία (και άλλα 9 ως συγκυβερνήτης).

"Είμαι της άποψης πως οποτεδήποτε έχεις κάτι που αναμένεις και πρέπει να αντιμετωπίσεις, το 70% είναι η διοικητική μέριμνα. Πώς έχεις δηλαδή προετοιμαστεί για αυτό. Δηλαδή τι πόρους έχεις, τι ανθρώπινο δυναμικό και μηχανήματα εξασφαλίζεις. Αυτό είναι το πιο βασικό. Εμείς αυτό είχαμε κάνει και είχαμε αρκετά καλό μηχανολογικό εξοπλισμό, ίσως και ένα κλικ πιο πάνω από αυτόν που θα επέβαλε το μέγεθος της πόλης. Είχαμε 5 εκχιονιστικά μηχανήματα, εκ των οποίων ένα μισθωμένο και ζητήσαμε και πήραμε δύο μικρά εκχιονιστικά από την περιφέρεια για να διατηρήσουμε την Παραλιακή Λεωφόρο, τη Λ. Βουλιαγμένης και τη Λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου ανοιχτή, γιατί την προηγούμενη φορά, στη Μήδεια ο δρόμος είχε πολλά προβλήματα. Είχαμε πει τότε ότι αυτό δεν πρέπει να επαναληφθεί", λέει αρχικά και προσθέτει:

"Το δεύτερο που κάναμε ήταν να έχουμε έναν καλό σχεδιασμό, συγκεντρώσαμε όλες μας τις δυνάμεις στο Πανόραμα της Βούλας και μαζέψαμε μεγάλες ποσότητες από αλάτι, όλο τον μηχανολογικό μας εξοπλισμό και όλο το ανθρώπινο δυναμικό που είχαμε, οδηγούς, εργάτες και χειριστές μηχανημάτων. Όταν έχει χιονιά είναι δεδομένο ότι θα πέσουν δέντρα. Μέχρι τις 2 το πρωί είχαμε μαζέψει 50 δέντρα τα οποία έκλεισαν δρόμους.

Η προτεραιότητα ήταν το εθνικό δίκτυο, δηλαδή Παραλιακή, Βουλιαγμένης και Βάρης-Κορωπίου, στη συνέχεια ήταν το πρωτεύον δίκτυο αστικών δρόμων, έπειτα το δευτερεύον και τελευταίο το τριτεύον, δηλαδή οι μικροί δρόμοι.

Το πλάνο που είχαμε λοιπόν ήταν από το κέντρο προς τα έξω και με έξι διαφορετικά συνεργεία κινηθήκαμε σε όλα αυτά. Είχαμε και το Ασκληπιείο Βούλας που ήταν σε γενική εφημερία και έπρεπε να μείνει ανοιχτό. Κάναμε τρεις γενικές εκχιονίσεις και μαζέψαμε και δύο δέντρα που είχαν πέσει μέσα ώστε να λειτουργήσει πλήρως.

Χρησιμοποιήσαμε μία αεροπορική προσέγγιση εκχιονισμού διαδρόμων για τις μεγάλες αρτηρίες, δηλαδή Παραλιακή, Βουλιαγμένης και Βάρης-Κορωπίου για να μπορέσουμε να βάλουμε τα οχήματα μέσα στην πόλη και να την καθαρίσουμε πλήρως. Αποτέλεσμα αυτού ήταν και το εθνικό δίκτυο και οι πρωτεύοντες και οι δευτερεύοντες δρόμοι να είναι ανοιχτοί περίπου μιάμιση ώρα μετά την κορύφωση του φαινομένου. Έτσι, έμενε πλέον μέχρι αργά το βράδυ περίπου το 30% των τριτεύουσας προτεραιότητας δρόμων, που καθαρίστηκαν την Τρίτη με το πρώτο φως της ημέρας.

Εμείς χρησιμοποιήσαμε 50 τόνους αλάτι για όλη αυτή τη διαδικασία. Το αλάτι έγινε «χρυσό», γιατί μετά το κλείσιμο της Εθνικής οδού σταμάτησε η τροφοδοσία της Αττικής. Πλέον είμαστε στη φάση όπου πλέον είναι καθαρή η πόλη και ήδη υποχωρεί το χιόνι, το οποίο ήταν πάρα πολύ. Εμείς εδώ στο Δημαρχείο δίπλα στη θάλασσα, είχαμε 30 εκατοστά χιόνι. Η Βούλα και η Βουλιαγμένη είχαν πάρα πολύ χιόνι, πράγμα που μας επιβεβαίωσε και το Αστεροσκοπείο, λέγοντάς μας πως η χιονόπτωση ήταν απρόβλεπτη.

Εμείς ακόμα και τώρα ρίχνουμε αλάτι στους δρόμους, έχουμε ακόμη 15 τόνους, τους οποίους κρατάμε για να ρίξουμε το απόγευμα και να προλάβουμε τον παγετό.

Αυτή τη στιγμή, όλοι οι δρόμοι του Δήμου είναι πλήρως προσπελάσιμοι και ασφαλείς. Δεν χρειάζονται καν αλυσίδες για τη διέλευση από τους δρόμους".

Αισθανόμαστε σαν το Γαλατικό χωριό

Ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στέκεται στη σωστή προετοιμασία αλλά και την τεχνογνωσία που απαιτείται ώστε να αντιμετωπιστούν ακραία φαινόμενα όπως αυτό της Δευτέρας.

"Νομίζω πως είναι θέμα προετοιμασίας. Είναι καλό να κάνουμε υπερβολή στην προετοιμασία. Επίσης, θεωρώ ότι η παρουσία του επικεφαλής και των επικεφαλής στο πεδίο είναι αυτό που ζωντανεύει την ομάδα και δίνει αποτέλεσμα. Αν κάθεσαι στο γραφείο σου και βγάζεις τους εργαζόμενους στον δρόμο δεν πετυχαίνεις τίποτα. Αν δεν είσαι εκεί, στο σημείο, προσωπικά και διοικείς δια αντιπροσώπων έχασες το παιχνίδι. Αυτό είναι το πρώτο. Και το δεύτερο είναι ότι χρειάζεται κάποιος που έχει εκπαιδευτεί να παίρνει γρήγορες και ασφαλείς αποφάσεις. Πρέπει να ξέρεις ποιος είναι ο μηχανισμός της λήψης αποφάσεων.

Όλα αυτά είναι μέρος της δουλειάς μου, είμαι αεροπόρος και τέτοιου είδους μεθοδολογία προσπαθώ να βάλω στη διαχείριση αυτή. Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τον χιονιά. Το 2017 είχαμε να διαχειριστούμε μία μεγάλη πετρελαιοκηλίδα στην Αγία Ζώνη. Ο Δήμος Βάρης τότε με γρήγορες και κεντρικές αποφάσεις στον κατάλληλο χρόνο προστάτεψε όλες τις παραλίες. Χρειάζεται, λοιπόν, να βάζεις και προσωπική τεχνογνωσία στη διοίκηση. Εμείς επενδύουμε σοβαρά στην τοπική Πολιτική Προστασία και σε εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού αλλά και στην υλικοτεχνική υποδομή. Πολλές φορές αισθανόμαστε σαν το Γαλατικό χωριό στην απέραντη ρωμαϊκή αυτοκρατορία".

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κακοκαιρία Ελπίδα, Αττική Οδός, Κακοκαιρία Μήδεια
SHARE:

24Media Network