Πανελλήνιες 2021: Οι απαντήσεις στα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Πανελλήνιες 2021: Οι απαντήσεις στα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
Πανελλήνιες Εξετάσεις 2021 EUROKINISSI

Καθηγητές από τα Εκπαιδευτήρια ΠΑΠΑΔΕΑ δίνουν στο NEWS 24/7 τις απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι.

Τις απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στα οποία διαγωνίστηκαν την Δευτέρα (14/6) οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων δίνουν στο NEWS 24/7 καθηγητές από τα Εκπαιδευτήρια ΠΑΠΑΔΕΑ.

Τα θέματα που “έπεσαν” στη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας.

https://www.news247.gr/download/3362//648000/themata.pdf

Οι απαντήσεις από τα Εκπαιδευτήρια ΠΑΠΑΔΕΑ

ΘΕΜΑ Β1

Α) Σωστό

Β) Σωστό

Γ) Λάθος

Δ) Σωστό

Ε) Λάθος

ΘΕΜΑ Β2 α)

Κυριολεκτικός τίτλος: Σκέψεις και προσδοκίες των νέων για το εργασιακό τους μέλλον.

Μεταφορικός τίτλος: Όνειρα σε αναμονή…

ΘΕΜΑ Β2 β)

-Τα στατιστικά στοιχεία αποτελούν τεκμήρια και προσδίδουν αποδεικτική ισχύ στο λόγο. Στο συγκεκριμένο κείμενο τα στατιστικά στοιχεία αποτελούν μέρος μιας επιστημονικής έρευνας ( Pew Research Center) στην οποία συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες με σκοπό να σκιαγραφήσουν το μέλλον. Έτσι ο συγγραφέας προσδίδει κύρος και αξιοπιστία στα λεγόμενά του.

– Στο κείμενο δύο προβάλλονται οι μαρτυρίες 4 τελειοφοίτων.

Η εκτεταμένη χρήση μαρτυριών δίνει έναν τόνο προφορικότητας και έτσι προσφέρει στο κείμενο αμεσότητα, ζωντάνια και παραστατικότητα. Επίσης προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη καθώς οι ομιλούντες εκπροσωπούν τη γενιά στην οποία ανήκει το μέλλον.

ΘΕΜΑ Β3

Σκοπός: ευαισθητοποίηση αναγνώστη

Α) χρήση α’ πληθυντικού προσώπου ( …δεν μας αποτρέπει…Σωρεύουμε…Επιμένουμε..). Προσδίδει καθολικότητα και καθιστά την επικοινωνία πιο ζωντανή και άμεση.

Β)μεταφορική χρήση γλώσσας (…αδιαπέραστο πέπλο…πεδίο εκκόλαψης προσδοκιών…μελλοντικά ερείπια… ανάσα προσμονής…αέρα απαντοχής). Προσδίδει στο κείμενο παραστατικότητα ,ζωντάνια και ταυτόχρονα προσεγγίζει συναισθηματικά τον αναγνώστη.

Γ) χρήση ερωτήματος (..τι άλλο μπορούμε να κάνουμε;) Εγείρει τον προβληματισμό του αναγνώστη προκαλώντας έτσι την ενεργό συμμετοχή του.

ΘΕΜΑ Γ

Τα παιδιά ως τότε ζούσαν ανέμελα, χωρίς έγνοιες, αγνοώντας τα προβλήματα της καθημερινότητας. Η συνειδητοποίηση όμως της ζοφερής πραγματικότητας τα θορυβεί και τα θλίβει.

Κειμενικοί Δείκτες:

Χρήση μεταφορών: ( δε βάλαν έγνοια στην καρδιά,…κεντάνε με συνθήματα τους τοίχους…)

Ευθύς λόγος: ( Αυτή, τους λέει, παιδιά μου…..τους τοίχους)

Επανάληψη: ( έγνοια)

Ως προς το επόμενο ερώτημα ο μαθητής καλείται να εκφράσει την προσωπική του άποψη με την κατάλληλη αιτιολόγηση.

ΘΕΜΑ Δ

Ζητείται άρθρο σε νεανική ιστοσελίδα. Επομένως απαιτείται τίτλος.

Α) Εφόδια: γνώση υπολογιστών, γλωσσομάθεια, κριτική ικανότητα, αίσθημα αλληλεγγύης, ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο.

Β)Δράσεις: Εθελοντισμός, συμμετοχή σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες, ενημέρωση για τα κοινά, προστασία του περιβάλλοντος, σεβασμός στη διαφορετικότητα.

Σημείωση: ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ!!!

Σχολιασμός θεμάτων: Ενδιαφέρον θέμα, προσεγμένα και σαφή ερωτήματα που παρακινούσαν τον μαθητή να αυτενεργήσει ζητώντας την προσωπική του άποψη.

Μπέγκος Γιάννης – Φιλόλογος

Συνέχεια την Τρίτη με τα ΕΠΑΛ

Οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπερινών επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ) αρχίζουν αύριο, Τρίτη, με τα Νέα Ελληνικά. Φέτος, πάνω από 100.000 υποψήφιοι συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και ο συνολικός αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415, μειωμένος κατά 550 θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ έγιναν δεκτοί στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο εξεταζομένου και δεν είναι απαραίτητο να έχουν άλλο έγγραφο, όπως ταυτότητα ή διαβατήριο, ενώ των ΕΠΑΛ με το Δελτίο εξεταζομένου και την ταυτότητα ή το διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο ταυτότητας που φέρει φωτογραφία.

Επίσης, υποψήφιοι, εκπαιδευτικοί, διοικητικό και λοιπό προσωπικό προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα, αφού έχουν πραγματοποιήσει αυτοδιαγνωστικό τεστ (self test) και με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης από την πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr ή χειρόγραφης δήλωσης.

Υγειονομικά μέτρα

Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας από υποψηφίους, εκπαιδευτικό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό εντός των εξεταστικών κέντρων και στους εξωτερικούς χώρους τους, και εξακολουθούν να ισχύουν τα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορονοϊό (επαρκής φυσικός αερισμός των αιθουσών, αποφυγή συγχρωτισμού, τήρηση αποστάσεων και προσωπικών κανόνων υγιεινής-χρήση αντισηπτικού, καθώς και σχολαστικός καθαρισμός των αιθουσών).

Στην εξέταση του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» επιτρέπεται η χρήση πνευστών και κρουστών οργάνων, ωστόσο θα πρέπει να τηρείται απόσταση τριών μέτρων μεταξύ εξεταζομένων και εξεταστών πίσω από το παραβάν, και τα μουσικά όργανα θα πρέπει μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης κάθε υποψηφίου να καθαρίζονται με απολυμαντικό υγρό.

Για τις πρακτικές δοκιμασίες ΤΕΦΑΑ τόσο τα όργανα εξέτασης όσο και ο βοηθητικός εξοπλισμός απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση, ενώ τηρείται απόσταση μεταξύ των υποψηφίων στους χώρους προετοιμασίας ή προθέρμανσης.

Για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, συνιστάται στους συγγενείς των υποψηφίων να μην συνωστίζονται έξω από το χώρο του εξεταστικού κέντρου.

Τι επιτρέπεται και τι όχι στις αίθουσες εξέτασης

Κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης οι υποψήφιοι απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές και οποιαδήποτε άλλα ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης ή λήψης πληροφοριών ή επικοινωνίας.

Επιτρέπεται να έχουν στυλό μόνο ανεξίτηλης μελάνης (μαύρο ή μπλε), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. Το μολύβι γενικά δεν επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά μόνο αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων.

Οι υποψήφιοι γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο εξεταζομένου και δεν είναι απαραίτητο να έχουν άλλο αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα ή διαβατήριο).

Απαγορεύεται η είσοδος εντός του εξεταστικού κέντρου (κτιριακό συγκρότημα και αύλειος χώρος) οποιουδήποτε άλλου εκτός των εξεταζομένων, των μελών και λοιπού προσωπικού των οικείων επιτροπών, του βοηθητικού προσωπικού και των επιτηρητών. Εξαίρεση από την απαγόρευση αυτή επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση παροχής έκτακτης τεχνικής ή ιατρικής βοήθειας μετά από σχετική πρόσκληση της επιτροπής. Επίσης, απαγορεύεται η γνωστοποίηση των θεμάτων σε οποιονδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο.

Κατάθεση δυο μηχανογραφικών

Δίνεται για πρώτη φορά φέτος, η δυνατότητα για υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο ΙΕΚ. Συνεπώς, ένας/μια υποψήφιος μπορεί να υποβάλει παράλληλα μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής του/της στις Πανελλαδικές εξετάσεις και μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου του/της και επιπλέον κριτηρίων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Το υπουργείο προχώρησε στη θέσπιση συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι συντελεστές ορίστηκαν από το εκάστοτε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή του, βάσει των οποίων προέκυψε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Για την εισαγωγή υποψηφίων σε ΑΕΙ απαιτείται η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά Σχολή, Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

Αριθμός εισακτέων, αύξηση σε κάποιες σχολές, μείωση σε άλλες

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, ανέρχεται σε 77.415, μειωμένος κατά 550 θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

Αύξηση θέσεων σημειώνεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και σε Τμήματα «με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους από την αγορά εργασίας», όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα Τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική, επισημαίνει το υπουργείο.

Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στο Πανεπιστήμιο Πατρών, από 7.020 πέρυσι στις 6.283 θέσεις, λόγω συγχωνεύσεων τμημάτων του.

Μείωση εξεταστέας ύλης, επαναφορά Συντελεστών Βαρύτητας

Λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας, από τις αρχές του 2021 το υπουργείο Παιδείας επανακαθόρισε την εξεταστέα ύλη με μείωση σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στην Γ’ Λυκείου. Επιπλέον, είχαν σταλεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων όλων των τάξεων.

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι Συντελεστές Βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού (ΟΠ) που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ίσχυε και το 2019.

Τι προβλέπεται για όσους θα είναι άρρωστοι

Εάν ασθενήσει κάποιος υποψήφιος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα του δοθεί η δυνατότητα να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο.

Ενημέρωση των υποψηφίων με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους

Από φέτος θα γίνεται ενημέρωση των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους για τη βαθμολογία τους και για το τμήμα ή σχολή επιτυχίας τους.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα