Στην τελική ευθεία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Πού θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι

Στην τελική ευθεία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Πού θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι
Η ΕΟ Πατρών - Πύργου ΙΝΤΙΜΕ

Προχωρά η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Τα τμήματα, οι κόμβοι και οι σταθμοί διοδίων.

Στην επάνδρωση των εργοταξίων προχωρούν οι εταιρείες που θα κατασκευάσουν τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Ο δρόμος των 74,8χλμ έχει χωριστεί σε τμήματα τα οποία έχουν αναλάβει η AΚΤΩΡ με 36%, η ABAΞ με 36% και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 28%.

Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη. Να θυμίσουμε πως το Πάτρα-Πύργος εντάχθηκε στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού στα τέλη του 2021.

Σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.

Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδους.

Οι κόμβοι και οι σταθμοί διοδίων

Να θυμίσουμε πως το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κυρώθηκε στη Βουλή στο τέλος του 2021. Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο περιλαμβάνει:

  • Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8χλμ
  • 8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ.Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).

Εργασίες θα εκτελεστούν σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο. Περιλαμβάνονται επίσης συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.

Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

Τα έργα θα προχωρήσουν ως phasing και μετά την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση και με το ΕΣΠΑ 2021-2027. Σε αυτό το ΕΣΠΑ θα πραγματοποιηθεί το 47% των έργων και το υπόλοιπο 53% με το νέο ΕΣΠΑ. Στο ανωτέρω ποσό περιλαμβάνονται και δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για τη Φάση Β του έργου.

Το Πάτρα-Πύργος έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Όπως έγινε γνωστό το μεγάλο έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με ποσό 252 εκατ. ευρώ. Από αυτό το ποσό θα διατεθούν 920.000 ευρώ και 1,17εκατ. ευρώ στις Εφορείες Αρχαιοτήτων Ηλείας και Αχαϊας. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την απόφαση θα υπάρξει και ιδιωτική συμμετοχή ύψους 93,79 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα