Τέμπη: Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο συμβασιούχος σταθμάρχης

Τέμπη: Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη AP Photo/Giannis Papanikos

Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε μετά την απολογία του ο συμβασιούχος σταθμάρχης, υπεύθυνος της απογευματινής βάρδιας στο σταθμό Λάρισας, την ημέρα που συνέβη το δυστύχημα στα Τέμπη. Τι δήλωσε στην ανακρίτρια.

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας η απολογία στον ειδικό εφέτη ανακριτή του συμβασιούχου σταθμάρχη που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό Λάρισας, τη μέρα που συνέβη το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με όσα δήλωσαν οι δικηγόροι του ο συμβασιούχος σταθμάρχης έμεινε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους με τη σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα.

«Ήμουν ενισχυτικός, δεν είχα την εύθυνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών. Η βάρδιά μου έληγε» δήλωσε στην απολογία του ο συμβασιούχος σταθμάρχης, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Τόνισε ακόμη ότι αποχώρησε μετά το τέλος της εργασίας του. «Αν ήξερα οτι χρειαζόμουν, θα καθόμουν περισσότερο. Δεν υπήρχε φόρτος εργασίας όταν έφυγα. Ποτέ δεν έμπαινα σε νυχτερινή βάρδια» φέρεται να είπε.

Πληροφορίες του larissanet.gr αναφέρουν ότι οι περιοριστικοί όροι που του επιβλήθηκαν είναι η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, η παρουσία στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής δύο φορές το μήνα και η καταβολή εγγύησης 10.000 ευρώ.

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων σχετικά με την ψυχολογία του σταθμάρχη, οι δικηγόροι του απάντησαν πως είναι «δύσκολη» και αισθάνεται «συντετριμμένος» ωστόσο όπως επεσήμαναν προσπαθεί να προχωρήσει από εδώ και πέρα με τη ζωή του.

Ο έτερος σταθμάρχης, ο οποίος είναι και μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, πρόκειται να εμφανιστεί ενώπιον του ανακριτή την Τρίτη 28 Μαρτίου. Παράλληλα, την Πέμπτη 30 Μαρτίου, αναμένεται να απολογηθεί και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας. Οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Νέα στοιχεία στη δικογραφία

Σε ότι αφορά τη δικογραφία, έχουν προστεθεί νέα στοιχεία, τα οποία προέκυψαν από καταθέσεις συνδικαλιστών της Hellenic Train και του ΟΣΕ, όπως και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της Αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717, το οποίο υπογράφεται από δύο ελεγκτές και συντάχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2021.

Η υπογραφή σύμβασης ήταν στις 26/9/2014 και όριζε:

  • ολοκλήρωση μέσα 2 χρόνια -24 μήνες-, μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2016.
  • 7 τμηματικές προθεσμίες, ως σταθμοί ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου του έργου. Εδώ υπάρχουν και 8 παρατάσεις για την τελική ημερομηνία παράδοσης και για τμηματικές προθεσμίες.

Τι προκύπτει από τα συμπεράσματα των επιθεωρητών:

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.

  • Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών
  • Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.
  • Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».

Τέλος, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.

Για την ΟΣΕ ΑΕ:

  • να μεριμνά για την έγκαιρη έκδοση των αδειών εργασίας προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη υλοποίηση των εκτελούμενων έργων σιδηροδρομικού δικτύου αρμόδιότητας του.
  • να μεριμνά για την επαρκή στελέχωση σε προσωπικό των σταθμών της (όπως σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνίτες γραμμής), προκειμένου να λειτουργεί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών της.


Πρότεινε μάλιστα ότι το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση τους.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα