Τι περιμένουμε το 2021 στον χώρο της αυτοκίνησης


Ηλεκτρικό αυτοκίνητο (φωτογραφία αρχείου)
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο (φωτογραφία αρχείου) SHUTTERSTOCK

Νέα μοντέλα, αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας, δωρεάν στάθμευση στα ηλεκτροκίνητα, συνέχιση της επιδοτούμενη πολιτικής.

Η νέα χρονιά θα επιφέρει αρκετές αλλαγές και πολλά νέα στον χώρο της αυτοκίνησης. Το δεδομένο, που δεν αλλάζει χρόνο με τον χρόνο, είναι ότι και φέτος, το 2021, θα δούμε πολλά νέα μοντέλα να κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Με τη μόνη διαφορά, ότι στην συντριπτική τους πλειονότητα θα είναι υβριδικά, είτε ήπιας τεχνολογίας είτε Plug-in, δηλαδή με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικά μοτέρ, με φόρτιση από εξωτερική πηγή, ενώ θα δούμε και πολλά αμιγώς ηλεκτρικά.

Δεν θα αναφερθώ διεξοδικά στα όσα περιμένουμε, καθώς θα υπάρξει συγκεκριμένο, αναλυτικό αφιέρωμα στα νέα μοντέλα του 2021.

Παράλληλα, συνεχίζεται και ολόκληρο το 2021, το επιδοτούμενο πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που δίνει bonus αγοράς ηλεκτρικού και Plug-in hybrid αυτοκινήτου και με επιπλέον bonus για απόσυρση παλαιού, σε ιδιώτες, ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις. Το πρόγραμμα αυτό, επειδή κινείται εξαιρετικά μέχρι τώρα, ενδέχεται να επεκταθεί και πέραν του 2021.

Παράλληλα, ήδη ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2021, η δωρεάν στάθμευση στους δήμους, όλων των ηλεκτρικών και Plug-in hybrid αυτοκινήτων, ως διεύρυνση των παροχών για όσους επιλέγουν πιο «καθαρά» αυτοκίνητα, που ρυπαίνουν λιγότερο ή και καθόλου το περιβάλλον.

Το 2021 επιφέρει αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, καθώς άλλαξε ο τρόπος μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων, από NEDC (New European Driving Cyrcle) στον ρεαλιστικό τρόπο WLTP (Worldwide Light Test Procedure). Με τις νέες μετρήσεις θα υπάρξει αύξηση των εκπομπών CO2 κατά 25% μέσο όρο, κάτι που σημαίνει ότι επηρεάζεται η μεγάλη πλειονότητα των οχημάτων. Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αφορούν στα αυτοκίνητα που εκτελωνίζονται και τίθενται για πρώτη φορά στην κυκλοφορία από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά. Το Υπουργείο αύξησε το αφορολόγητο όριο, από 90 γρ./χλμ., που ισχύει σήμερα, σε 122 γρ./χλμ. κι αυτό αφορά, πλέον περίπου το 40% των πωλήσεων.

Επίσης, για όσα αυτοκίνητα έχουν εκτελωνιστεί και κυκλοφορούν από 1/1/2010 και αυτά που εκτελωνίστηκαν έως τις 31/12/2020, θα ισχύει το τρέχον καθεστώς από το 2022 και μετά. Για όσα έχουν ταξινομηθεί μέχρι τις 31/12/2019, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα εξακολουθήσει να παραμένει βάσει του κυβισμού και της παλαιότητας του οχήματος.

Εξάλλου, από την 1η Ιανουαρίου, στα περισσότερα διόδια των αυτοκινητοδρόμων η χρέωση είναι ελαφρώς μειωμένη, λόγω της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, ενώ στην Ολυμπία Οδό εφαρμόζεται το δίκαιο σύστημα Hybrid, που πληρώνεις σύμφωνα με τα χιλιόμετρα που διανύεις.

Βέβαια, επειδή πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο του κυβερνητικού αιφνιδιασμού, σε θέματα φορολόγησης, κρατάμε επιφυλακτική στάση, όμως δύσκολα θα αλλάξει κάτι.

Ισως, ωστόσο, οι δήμοι αποφασίσουν να θεσπίσουν, όπως και σε πολλές πόλεις του εξωτερικού, ειδικές ζώνες αποκλειστικής κυκλοφορίας ηλεκτρικών και Plug-in hybrid αυτοκινήτων.

Επίσης, θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το σχέση ολιστικής προσέγγισης για την κινητικότητα, στην Αστυπάλαια, που θα το καταστήσει το μοναδικό νησί στον κόσμο, ουδέτερο σε άνθρακα.

Το πλέον σίγουρο, είναι ότι το μέλλον θα έχει πολλές αλλαγές, ως προς την προστασία του περιβάλλοντος.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ηλεκτροκίνηση
SHARE: