Το μέλλον του θρυλικού 'Σκοπελίτη' μετά την 31η Οκτώβρη

Το μέλλον του θρυλικού 'Σκοπελίτη' μετά την 31η Οκτώβρη

Είναι το πλοίο που έχει χαρακτηριστεί "σωτήρας των ξεχασμένων νησιών". Στις 31 Οκτωβρίου πραγματοποιεί το τελευταίο επίσημο ταξίδι του. Τι αναφέρει η ιδιοκτήτρια εταιρεία που δίνει ζωή στις Μικρές Κυκλάδες

Το θρυλικό πλοίο "Εξπρές Σκοπελίτης" που συνδέει εδώ και πάνω από 30 χρόνια τις Μικρές Κυκλάδες (Σχοινούσα, Δονούσα, Ηρακλειά και Κουφονήσια) κλείνει τον ερχόμενο Οκτώβριο έναν κύκλο ζωής, αλλά ανοίγει έναν άλλον.

Οι Μικρές Κυκλάδες είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που περνά από πατέρα σε γιο και σήμερα τη διαχειρίζεται ένας από τους καπετάνιους του πλοίου, ο Γιάννης Σκοπελίτης.

Το 2013, η πλοιοκτήτρια εταιρεία στην οποία ανήκει ο "Σκοπελίτης", κέρδισε το βραβείο για την ακτοπλοϊκή εταιρεία της χρονιάς από τη Lloyd's.

ADVERTISING

"Είναι μια ηθική ικανοποίηση, που σου δίνει ώθηση να συνεχίσεις. Έχουμε τιμηθεί και από τις κοινότητες όλων των Μικρών Κυκλάδων, από συλλόγους, καθώς και από τους δήμους Αμοργού και Νάξου", είχε δηλώσει στο "Βήμα" κ. Σκοπελίτης σχετικά με τη βράβευση από τη Lloyd's.

Το μέλλον του θρυλικού 'Σκοπελίτη' μετά την 31η Οκτώβρη

Όπως φαίνεται, η η εταιρία (Small Cyclades Lines) της οικογένειας Σκοπελίτη αναζητεί την επόμενη ημέρα. Η βασική αιτία έχει να κάνει με τη λήξη της σύμβασης που υπάρχει με το κράτος.

Αρκετά γράφτηκαν και ακούστηκαν χθες, για το θρυλικό πλοίο. Η οικογένεια Σκοπελίτη απάντησε με επιστολή στο Naxospress.gr:

"Αγαπητοί φίλοι,

Από τα βάθη της καρδιάς μας θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για τα καλά σας λόγια και για την συνέπεια με την οποία αντιμετωπίζετε την ιστορία και τους ανθρώπους του Εξπρές Σκοπελίτης.

Θα θέλαμε απλώς να επισημάνουμε ότι το πλοίο ήταν και παραμένει αξιόπλοο καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά.

Η καταληκτική ημερομηνία της 31/10/2017 αφορά την λήξη της σύμβασης με το Κράτος για την δρομολογημένη γραμμή και όχι το σκάφος.

Εμείς θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στους επιβάτες και στα νησιά μας και θα είμαστε παρόντες στο νέο διαγωνισμό με το υπάρχον ή με άλλο σκάφος".

Όσο για την ιστορία των πλοίων;

Όπως αναφέρει το naxospress.gr, το 1958 ανέλαβε ο καπετάν Μήτσος με τον δεκατετράμετρο "Πανορμίτη" την ταχυδρομική γραμμή των Μικρών Κυκλάδων, συνδέοντάς τις με Αμοργό και Νάξο. Βγήκε και τραγούδι "Μες τ' αφρισμένα κύματα περνά ο Πανορμίτης και καπετάνιος με καρδιά είναι ο Σκοπελίτης!".

Στις αρχές πάλι της δεκαετίας του '80, με το "Μαριάννα" άρχισε να φέρνει και τουρίστες από τη Νάξο στην Αμοργό. Το 1985 πια έφερε βαποράκι από τις Σποράδες, αυτό που ο γιος του έριξε στη γραμμή ως "Σκοπελίτης".

Και το 1998, αντικαταστάθηκε με το κλειστού τύπου πλοίο "Ερεσός" που πήρε από τη Μυτιλήνη και μετασκεύασε, μετονομάζοντάς το σε "Εxpress Scopelitis". Το καραβάκι (μήκους 45 μ.), χωρητικότητας 340 επιβατών και 11 ΙΧ που επιμένει χειμώνα - καλοκαίρι να συνδέει αδιάκοπα τις Μικρές Κυκλάδες μεταξύ τους με Νάξο κι Αμοργό. Οι μόνιμοι κάτοικοι (περίπου 750 πλην Αμοργού - Νάξου) ταξιδεύουν πάντα δωρεάν.

SHARE:

24Media Network