ΒΟΑΚ: Προχωρούν οι μελέτες για το παράπλευρο δίκτυο από Χανιά μέχρι Νεάπολη

Έργα για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου (φωτογραφία αρχείου)
EUROKINISSI

Η ολοκλήρωση όλων των μελετών υπολογίζεται σε περίπου ένα έτος από σήμερα, χρόνος που θεωρείται από την κυβέρνηση ως η πραγματική έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Με την πρόσληψη Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών εκπόνησης προμελέτης οδοποιίας και υδραυλικών στο παράπλευρο τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τη Νεάπολη προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ανάδοχος του έργου μέσα από σχετικό διαγωνισμό αναδείχθηκε η εταιρεία ΓΑΙΑΚΟΜ η οποία ανέλαβε το έργο έναντι 138.000 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Η προμελέτη αυτή θα αφορά στο παράπλευρο δίκτυο που θα δημιουργηθεί στον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο και θα περιλαμβάνει και τα δύο τμήματα όπως έχουν διαχωριστεί από τους διαγωνισμούς που ξεκίνησαν το 2018. Ο πρώτος για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος ως σύμβαση παραχώρησης και ο δεύτερος στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη ως ΣΔΙΤ.

Η ολοκλήρωση όλων των μελετών υπολογίζεται σε περίπου ένα έτος από σήμερα, χρόνος που θεωρείται από την κυβέρνηση ως η πραγματική έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας μιας και θα υπάρχει όλη η χάραξη και κατά βάση το φυσικό αντικείμενο του έργου.

Αυτό άλλωστε είχε υποστηρίξει πρόσφατα από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ο οποίος σημείωσε ότι αυτό που παρέλαβε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία ήταν «απλά και μόνο μια μολυβιά στον χάρτη» με έναν διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος, χωρίς καμία απολύτως μελετητική ωριμότητα.

Το χρηματοδοτικό μοντέλο

Στο χρηματοδοτικό μοντέλο προβλέπεται ως ύψιστη κρατική συμμετοχή το ποσό των 800 εκατ.ευρώ. Πιο συγκεκριμένα μέχρι και σήμερα το μοντέλο αυτό έχει ως εξής:

  • Πρώτον, τίμημα Μελετών – Κατασκευών σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ, με πλήρη πρόβλεψη για την κατασκευαστική αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

  • Δεύτερον, διατηρούμε τα πραγματικά διόδια, όπως προέβλεπε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με χρέωση 0,063 ευρώ/χλμ.

  • Τρίτον, κυμαινόμενες πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο ως ποσοστό των πραγματικών διοδίων.

  • Τέταρτον, χρηματοδοτική Συμβολή Δημοσίου ύψους – το μέγιστο – 800 εκατομμύρια ευρώ.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Υποδομές, Κρήτη
SHARE:

24Media Network